• 1
  • 2
2023-07-07, 11:55
Medlem
Är jag en sidekick eller är jag bara nojig och inbillar mig?

När jag går förbi folk kan jag direkt kategorisera personer i om personen är farlig eller ofarlig.

Alla kan väl känna igen sig i att medvetet hålla avstånd från missbrukande-osammanhängande-zombies eftersom man får uppfattningen om att de är potentiellt farliga.

Men för mig handlar inte utseendet om min bedömning. Jag kan se en rik business man eller en modell snygg brud och få ”ond person” känslan medan jag av en uteliggare kan få ”god person” känslan.

Jag misstänker att jag är någon form av sidekick som kan se genom människor

Dock har alla människor något ont inom sig, inte ofta jag är vid någon som endast utstrålar frid och fröjd

Har jag en speciell gåva eller är det bara inbilning?
Senast redigerad av Uppskattartystnad 2023-07-07 kl. 12:00. Anledning: Råka publicera innan ja vart klar
Citera
2023-07-07, 11:59
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppskattartystnad

Du verkar inte veta hur filosofi fungerar eller vad en sidekick är.
Citera
2023-07-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Du verkar inte veta hur filosofi fungerar eller vad en sidekick är.

Tycker du att jag vet vad en sidekick är nu när jag omformulerar mig, är jag en sidekick (är jag guds assistent/medhjälpare)?
Citera
Medlem
Citat:

När jag går förbi folk kan jag direkt kategorisera personer i om personen är farlig eller ofarlig.

Alla kan väl känna igen sig i att medvetet hålla avstånd från missbrukande-osammanhängande-zombies eftersom man får uppfattningen om att de är potentiellt farliga.

Men för mig handlar inte utseendet om min bedömning. Jag kan se en rik business man eller en modell snygg brud och få ”ond person” känslan medan jag av en uteliggare kan få ”god person” känslan.

Dock har alla människor något ont inom sig, inte ofta jag är vid någon som endast utstrålar frid och fröjd

Du får väl interagera med personen så får du mer information och se om det verkar stämma eller ej.
Det kan bli lite tokigt om man tror sig ha speciella gåvor men vem vet?
Citera
Medlem
Citat:

Det är väl intuition du pratar om?
Den brukar kunna stämma ganska ofta, men gissar att du misstar "ond människa" för någon som bara har en dålig dag.

Kroppspråk och utstrålning berättar ganska mkt på ett ögonblick, även om det kan vara svårt att förklara på ett enkelt sätt.
Citera
2023-07-07, 12:04
Medlem
Jag tycker mig uppleva liknande också.
Kan "se" delar av en människa som är onda/sluga/beräknande/falska.

Men jag kanske bara inbillar mig...
Fast ofta har det stämt.

Sen tonfall osv hur en del pratar.
Men oftast helhetsbilden.
Citera
2023-07-07, 12:08
Medlem
pn222jws avatar
Ja visst - ofta intelligenta killar.
Citera
2023-07-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du får väl interagera med personen så får du mer information och se om det verkar stämma eller ej.
Det kan bli lite tokigt om man tror sig ha speciella gåvor men vem vet?

Det har jag gjort, interagerat med personen tex via skolmiljön, lätt att snacka sådär random med folk i skolan o få känslan bekräftad

Hur kan jag nyttja min gåva är frågan, hittills har jag bara insett att det finns många som är onda och psykopater
Citera
2023-07-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag tycker mig uppleva liknande också.
Kan "se" delar av en människa som är onda/sluga/beräknande/falska.

Men jag kanske bara inbillar mig...
Fast ofta har det stämt.

Sen tonfall osv hur en del pratar.
Men oftast helhetsbilden.

Brukar du undvika personer som du får sådan uppfattning av eller spelar du med, att du inte vet om att personen är toxic
Citera
2023-07-07, 12:11
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Tycker du att jag vet vad en sidekick är nu när jag omformulerar mig, är jag en sidekick (är jag guds assistent/medhjälpare)?

Tänker du på ett annat engelskt ord psychic ? Låter ju lite likt.
Men nej jag tycker inte man kan kalla sig sidekick till gud.
Sen om du är någon hjälpreda åt gud , jag kan inte svara på de.
Citera
2023-07-07, 12:13
Medlem
Citat:
Det har jag gjort, interagerat med personen tex via skolmiljön, lätt att snacka sådär random med folk i skolan o få känslan bekräftad

Hur kan jag nyttja min gåva är frågan, hittills har jag bara insett att det finns många som är onda och psykopater

Man håller väl folk på avstånd om man märker att de är onda. Det händer väl annars ofta att man får omvärdera sin uppfattning om människor ju mer man lär känna dem.
Folk som uppfattas som kyliga kan vara blyga etc
Citera
2023-07-07, 12:21
Medlem
Bone Collectors avatar
TS förefaller i mina ögon vara en psykotisk misantrop.

Misantrop eftersom han säger sig se "ondska" i nästan alla människor.

Psykotisk eftersom han säger sig vara guds "sidekick". Oklart om han egentligen menar ordet "psychic".

Till TS:
Solklart att du lider av vanföreställningar. Sök hjälp.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-07-07 kl. 12:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in