• 1
  • 2
2023-07-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppskattartystnad
Brukar du undvika personer som du får sådan uppfattning av eller spelar du med, att du inte vet om att personen är toxic
Undviker
Därför att jag tycker mig se just nåt falskt

Men jag kan såklart ha fel, men oftast tror jag att det faktiskt stämmer nånstans
Citera
2023-07-07, 12:31
Medlem
Nej, det går inte att känna och det är korkat att tro det. Alltså bara genom att "titta".

Bland dom störigaste och töntigaste mänskorna som finns, alla dessa 20-någonting-åringar som ser på sig själva, lite som "speciella" gärningsmanna-profilerare med 30 års erfarnehet från FBI. Som vill känna sig speciella, trots att ingenting är speciellt med dom.

Vidare anknyter dina frågor till dom gamla frågorna om vad ondska(eller potentiellt "farlig") egentligen är.
Att döma ut den ena eller andra, på basis av synintryck är kanske inte så gott.
Citera
2023-07-07, 12:59
Medlem
Du kan ha en gåva ja. Du kan vara medial precis som jag och kan känna av andras energier. Jag läser av folk på djupet väldigt snabbt. Kan även känna av folks känslor och se trauman mm. Får "bilder" till mig som jag ser. Det sistnämnda sker dock inte så ofta.
Citera
2023-07-07, 13:06
Medlem
Risken finns att man dömmer och då själv sänder ut negativa känslor, och så bedömmer den andre och så har man två oskmoln och hör en knall och det blixtrar till mellan dom för lång tid

Kanske så här att du är en misstänksam människa och den andre ser att du är skum så ser den åxå misstänksamt

Du möter din tvillingsjäl
Senast redigerad av troligengud 2023-07-07 kl. 13:11.
Citera
2023-07-07, 13:16
Bannlyst
Citat:
Tycker du att jag vet vad en sidekick är nu när jag omformulerar mig, är jag en sidekick (är jag guds assistent/medhjälpare)?

Du är en självgod och psykiskt sjuk människa.
Citera
2023-07-07, 13:19
Medlem
Citat:
Är jag en sidekick eller är jag bara nojig och inbillar mig?

När jag går förbi folk kan jag direkt kategorisera personer i om personen är farlig eller ofarlig.

Alla kan väl känna igen sig i att medvetet hålla avstånd från missbrukande-osammanhängande-zombies eftersom man får uppfattningen om att de är potentiellt farliga.

Men för mig handlar inte utseendet om min bedömning. Jag kan se en rik business man eller en modell snygg brud och få ”ond person” känslan medan jag av en uteliggare kan få ”god person” känslan.

Jag misstänker att jag är någon form av sidekick som kan se genom människor

Dock har alla människor något ont inom sig, inte ofta jag är vid någon som endast utstrålar frid och fröjd

Har jag en speciell gåva eller är det bara inbilning?

Du är nog högkänslig och/eller har högt EQ. Jag har själv samma förmåga. Det stämmer inte alltid men jag kan ofta känna av vibbarna och blir ibland helt paff över hur ofta det stämmer in. Det är nästan som att gå runt med röntgensyn. Det är inga konstigheter att vissa är helt fenomenala på att läsa av människor. Dock måste du nog interagera med personen först.
Citera
2023-07-07, 14:07
Medlem
Blaskas avatar
Det låter som om du är fast i en psykos.
Citera
2023-07-07, 14:37
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Är jag en sidekick eller är jag bara nojig och inbillar mig?

När jag går förbi folk kan jag direkt kategorisera personer i om personen är farlig eller ofarlig.

Alla kan väl känna igen sig i att medvetet hålla avstånd från missbrukande-osammanhängande-zombies eftersom man får uppfattningen om att de är potentiellt farliga.

Men för mig handlar inte utseendet om min bedömning. Jag kan se en rik business man eller en modell snygg brud och få ”ond person” känslan medan jag av en uteliggare kan få ”god person” känslan.

Jag misstänker att jag är någon form av sidekick som kan se genom människor

Dock har alla människor något ont inom sig, inte ofta jag är vid någon som endast utstrålar frid och fröjd

Har jag en speciell gåva eller är det bara inbilning?

Nej det är inget speciellt med dig, du inbillar dig bara. Man kan OMÖJLIGT känna av det genom att bara gå förbi eller titta på någon, en människa har mycket mer djup än så.
Citera
2023-07-07, 14:42
Medlem
grungewhores avatar
Det stavas "psychic" 🤣
Citera
2023-07-07, 15:15
Medlem
Jag kan uppleva samma sak, att man kan få en uppfattning om en person är den den utger sig för att vara eller inte. Eller om jag omformulerar mig, jag tycker själv att jag är bra på att uppfatta om en person är falsk eller ej.

Sen om jag har rätt vetefan. Men visst tycker jag att jag har en bra intiution. Men min hjärna har spelat mig otaliga spratt genom åren så om det är objekvtivt sant, ja det vet jag ej.

Upplever att jag ser igenom människor. När jag var yngre så köpte jag ej deras persona men det fick alltid till följd att jag ej blev omtyckt. Så nu låtsas jag som att jag ej ser igenom dom och interagerar med den dom utger sig för att vara. Funkar mycket bättre. Kallas väl för social kompetens (?).

Sen har jag lagt till mig med en persona också, för att kunna vara accepterad på jobbet t.ex.

Funkade inte så bra att "vara sig själv" på arbetet.... no shit .

Ja, jag utreder om jag är autistisk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in