2023-07-05, 23:50
Medlem
Han kommer väl snart springa ut och ge sig på nästa stackare, han är som han är och ändras aldrig, ett monster.
Citera
2023-07-06, 00:16
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Hur fungerar det, ses det som att han har skulder som ska betalas eller slipper han bara rakt av? Jag hoppas att han får betala varje öre ur egen ficka i framtiden när han släpps fri och börjar jobba på nån pizzeria, om han någonsin blir fri.

Det är kronofogden som ser till att brottsoffret får sitt skadestånd, om GM har möjlighet att betala. I annat fall redovisar kronofogden att GM saknar betalningsförmåga. I en sånt fall där det inte kommer någon ersättning via kronofogden är nästa steg att brottsoffret ansöker om brottsskadeersättning från Brottsoffermyndigheten.
Senast redigerad av doncroce 2023-07-06 kl. 00:27.
Citera
2023-07-06, 00:24
Medlem
Fruxo9987s avatar
Bara avliva honom direkt. Ingen vill ha sådana personer. Dom är bara till problem. Dom är bara farliga, för resten av sina liv. Att en sådan skulle kunna sprida sina gener är sjukt dåligt också.
Citera
2023-07-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Bara avliva honom direkt. Ingen vill ha sådana personer. Dom är bara till problem. Dom är bara farliga, för resten av sina liv. Att en sådan skulle kunna sprida sina gener är sjukt dåligt också.

80% av folket röstar ju för att sådana personer ska få stanna komma hit och stanna här. Svårt att få säga att ingen vill ha sådana personer.
Citera
2023-07-06, 08:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Alltså, hur synd jag än tycker om den här familjen, så måste de acceptera att det ÄR "skälig levandsnivå" som gäller, när man behöver samhällets hjälp. Vare sig man är funktionshindrad, långtidssjuk, långtidsarbetslös, går på soc etc etc. Om samhället skulle börja betala för assistenter vid resor, så måste de ju göra det till ALLA som är beroende av assistenter, och i förlängningen måste de börja betala för semesterresor till alla socialbidragstragare. Och det går inte eftersom kommunkassorna redan är barskrapade på de flesta ställen. Jag ser inte riktigt vad som hindrar de vuxna i familjen, att lära sig att sköta flickan själva..?
Citera
2023-07-07, 11:38
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Tas upp stort i tysklands största tidning

Källa

https://m.bild.de/news/ausland/news-ausland/15-jaehriger-vergewaltigt-9-jaehrige-vor-einem-jahr-freute-sich-luna-10-noch-auf-84585018.bildMobile .html?t_ref=https%3A%2F%2Fwww.bild.de%2Fnews%2Faus land%2Fnews-ausland%2F15-jaehriger-vergewaltigt-9- jaehrige-vor-einem-jahr-freute-sich-luna-10-noch-auf-84585018.bild.html
Citera
2023-07-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Gulligt att Lunas mamma inte skuldbelägger 15-åringen. Feministluder.
Är det sant? Inte orkat läsa hela tråden. Men i så fall, slutet gott allting gott för föräldrarna?
Citera
2023-07-07, 16:33
Medlem
spoilers avatar
"Luna mår bra av att leka med mamma Emelie och lillasyster Ylva. Men ibland skriker hon oavbrutet i flera timmar. – Det är jobbigt, särskilt för att hon inte kan säga vad som är fel, berättar Emelie."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ett-ar-efter-valdsdadet-pa-moro-backe-sa-lever-luna-idag
Citera
2023-07-07, 16:35
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Är det sant? Inte orkat läsa hela tråden. Men i så fall, slutet gott allting gott för föräldrarna?

Ja verkligen! Då är föräldrarna nöjda då med andra ord. Usch!
Citera
2023-07-07, 16:40
Medlem
kaffekvarn22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, hur synd jag än tycker om den här familjen, så måste de acceptera att det ÄR "skälig levandsnivå" som gäller, när man behöver samhällets hjälp. Vare sig man är funktionshindrad, långtidssjuk, långtidsarbetslös, går på soc etc etc. Om samhället skulle börja betala för assistenter vid resor, så måste de ju göra det till ALLA som är beroende av assistenter, och i förlängningen måste de börja betala för semesterresor till alla socialbidragstragare. Och det går inte eftersom kommunkassorna redan är barskrapade på de flesta ställen. Jag ser inte riktigt vad som hindrar de vuxna i familjen, att lära sig att sköta flickan själva..?

Tänk utanför boxen nu. Det är ett 24-timmars jobb att sköta om funktionshindrade som inte klarar sig själva.
Citera
2023-07-07, 17:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Alltså, hur synd jag än tycker om den här familjen, så måste de acceptera att det ÄR "skälig levnadsnivå" som gäller, när man behöver samhällets hjälp. Vare sig man är funktionshindrad, långtidssjuk, långtidsarbetslös, går på soc etc etc. Om samhället skulle börja betala för assistenter vid resor, så måste de ju göra det till ALLA som är beroende av assistenter, och i förlängningen måste de börja betala för semesterresor till alla socialbidragstagare. Och det går inte eftersom kommunkassorna redan är barskrapade på de flesta ställen. Jag ser inte riktigt vad som hindrar de vuxna i familjen, att lära sig att sköta flickan själva..?

Det verkar vara bl.a. föräldrainsatsen, som är en stötesten. Som regelverket ser ut, så ska föräldrar till ett handikappat barn själva stå för en rimlig föräldrainsats (OBS min formulering) - dvs föräldrarna förväntas hjälpa sin dotter en del. Medan Lunas föräldrar verkar ha ambitionen, att hennes behov av assistens ska beräknas, som om hon vore en vuxen person (när det gäller vuxna personer är det ju assistenterna som ska svara för allt).
Citera
2023-07-07, 17:19
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
I detta fallet så är det annorlunda då hon blev utsatt för brott, hon föddes frisk men blev överfallen på grund av samhället. I detta fallet är det GM och samhället - egentligen enbart de som röstat för ökat migration, som skall betala för hennes resor osv. Alla har rätt till ett drägligt liv - där ingår resor och restaurangmat och assistenter. Säg att man ger henne en klumpsumma på 10 miljoner från GM och samhället, typ tar det från sossarnas och moderaternas kampanjkassor, men ger det till henne i form av guldtackor eller indexfonder så att det inte försämras med inflationen, så kan det räcka livet ut till ett drägligt liv med regelbundna resor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in