2023-07-06, 16:17
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"25 000" eller "26 000" avser antal namngivna och identifierade döda. Det faktiska antalet är mycket högre. Det medger även BBC.

https://www.flashback.org/sp84917156

Minst det dubbla säger BBC. Men det är uppskattning. Kan vara betydligt högre.

Ja merparten av döda ryssar lämnas kvar på platsen, alternativt grävs ned eller som jag såg tidigare i tråden packas ihop på SJ pall som nån korv av köttberg!
2023-07-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ingen som vet exakt men innan Ukrainas motoffensiv var ratiot 1 på 4 dvs en död Ukrainare på 4 orcher! Kanske ändrats något men med tanke på rysk standard på sjukvård samt hur man ser på de egna soldaterna liv och ve så tror jag att ratiot är typ samma!

Det vi vet är ryssarna enligt Oryx (betrodd källa ) dagligen förlorar 2-3 ggr mer utrustning i form av t.ex. stridsvagnar och artilleri jämfört med ukrainarna. Så att samma gäller även för soldaterna är ju inte orimligt.

När ska Putin dra tillbaka sina styrkor och avsluta den stackars slakten av ryssar
2023-07-06, 17:11
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, bättre än vad många hoppats på i väst och säkerligen i Ukraina med, men det säger inte så mycket. Om Ryssland förlorar allt sitt artilleri, vilket de är på god väg att göra, så kommer minfälten snart att röjas och sedan kommer genombrottet.

Vi får väl vänta och se. Det är sommar till slutet av september i södra Ukraina. Sedan kommer höstregnen, men det hindrade ju inte Ukraina förra året då det tog både Kherson och genomförde genombrottet vid Kupiansk.

Allvarligt talat. Det du skriver är ju absolut inte sant. Hur kommer det sig exempelvis att ryssarna är på väg att förlora sitt artilleri? Ukraina är ju inte ens i närheten av de befästa försvarslinjerna som är mellan tre och fem i lager för att nå till Azovska sjön.
2023-07-06, 17:50
Moderator
vfs avatar
OT raderat, tråden handlar om Ukrainas motoffensiv

INGET ANNAT/Mod
2023-07-06, 17:51
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du låter väldigt säker på din sak.
Kan du dela med dig av dikan källor?

Man kan så klart inte vara helt säker på hur det står till, men man kan göra en bedömning av hur det sannolikt står till, åtminstone på ett ungefär. Det finns källor som säger olika saker och man får bedöma dem hur man vill. För egen del sätter jag störst tilltro till dem som bryter ned siffrorna och exempelvis relaterar dem till hur striderna förs och vilken tillgång till vapenslag parterna har, liksom numerär. Jag har tidigare angivit källor, men det är ingen större mening eftersom de som inte talar om Ukrainas absoluta framgångar anses som "lögnare" i denna tråd. Det gäller både källor och tråddeltagare.
2023-07-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du läser som en jävla kråka. Det går långsammare pga minfälten men de står inte stilla.
Skriver dom långsammare så betyder det i klartext att dom i princip står stilla.
2023-07-06, 18:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Man kan så klart inte vara helt säker på hur det står till, men man kan göra en bedömning av hur det sannolikt står till, åtminstone på ett ungefär. Det finns källor som säger olika saker och man får bedöma dem hur man vill. För egen del sätter jag störst tilltro till dem som bryter ned siffrorna och exempelvis relaterar dem till hur striderna förs och vilken tillgång till vapenslag parterna har, liksom numerär. Jag har tidigare angivit källor, men det är ingen större mening eftersom de som inte talar om Ukrainas absoluta framgångar anses som "lögnare" i denna tråd. Det gäller både källor och tråddeltagare.
Du vill med andra ord skriva som du vill, utan att bli besvärad av futtaliteter som källor och trovärdighet!
2023-07-06, 18:18
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du vill med andra ord skriva som du vill, utan att bli besvärad av futtaliteter som källor och trovärdighet!

Jag har angivit källor tidigare och jag tycker de står sig, vilket inte en majoritet av de som skriver här tycker. Spelar ingen roll vilka källor man använder sig av om man saknar förmåga att urskilja huvudsaker från bisaker. Det är en gåta för mig hur man kan tro att Ukraina har något att vinna på att fortsätta detta. Allt pekar på motsatsen, skuldsättning, förstörelse, decimering av befolkningen och en motståndare, Ryssland, som är överlägsen på alla plan. Spelar ingen roll vilken källa man anger om källan blundar för dessa fundamenta.
2023-07-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Skriver dom långsammare så betyder det i klartext att dom i princip står stilla.

Jag antar att den ryska offensiven i vintras gick bakåt då för de stod helt stilla.
2023-07-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Du är galen!

Dina polare åker just nu på storstryk!

Om rysarna blir manglade Big Time varför är inte Zelensky på TV ?
Moral boostar och berättar att flyktingar kan börja planera för återvändandet.
6 miljoner vill resa hem
2023-07-07, 00:15
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag antar att den ryska offensiven i vintras gick bakåt då för de stod helt stilla.
Det gjorde den, tom. enligt orcherna själva:
https://www.euronews.com/2023/04/03/ukraine-war-russian-winter-offensive-falling-short-of-kremlins-goals-rosgvardia-admits
Citat:
Rosgvardia admits Russian winter offensive falling short of Kremlin’s goals
Deputy Head of the Main Directorate of the Russian National Guard (Rosgvardia) in the occupied Donetsk region noted that failures during the offensive had a negative effect on morale and led to a loss of personnel.
2023-07-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Om rysarna blir manglade Big Time varför är inte Zelensky på TV ?
Moral boostar och berättar att flyktingar kan börja planera för återvändandet.
6 miljoner vill resa hem

För att han har viktigare saker för sig? Bara Putin som gömmer sig i en bunker har tid att göra TV inslagor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in