Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Men det rådet ingen balans i hur de olika parterna slåss i media. Lyckade ukrainska anfall blåses upp, medan ryska framgångar förbigås med tystnad.
Varför sitter du och hittar på för? När Ukraina förlorade Bakhmut stod det i varenda tidning och hemsida i världen. Även när Mariupol föll. Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det är det generella mönstret. Om du saknar bildmaterial så kan du kolla på Telegram. Där finns massor med bilder och filmsnuttar på förstört ukrainskt material och manskap.
Alla dessa "massor av filmsnuttar" analyseras av Oryx och dyker upp som förluster där. Du kan inte hitta en förstörd vagn på Telegram som inte finns på Oryx. Försök gör det? Kan du det inte så sitter du och ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det är förstås omöjligt att kvantifiera utifrån bildmaterial av uppenbara skäl, men nu när Ukraina använder sig av materiel från väst så råder det inget tvivel om vem som förlorat de grejor som är förstörda.
Ok, hur många Leopard-stridsvagnar anser du vara förstörda då utifrån dina klipp som du ser?
Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Detta i kombination med hur Ukraina inte lyckats ta sig förbi säkerhetszonen efter så lång tid tyder förstås på att allt inte går enligt plan. Åtminstone inte än så länge.
Att man inte tokanfaller utan hjärna som Ryssland gjorde i Bakhmut tycker jag pekar på sunt förnuft snarare.
Vad var planen då du som vet? Nu menar jag inte planen som media målat upp utan Ukrainas riktiga plan.
Vad var den???