2023-07-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Om nåt kunde knäcka gängen, var det just HHC.

Epic fail av Tuffe Uffe (med hårdare staffen)?

Så kan det vara, men vi lever ju i Svea rike trots allt, landet där allt som påverkar en anses vara "bajs" förutom Alkohol.
Var bara en tidsfråga innan HHC blev/ska bli bannat, precis som att varenda research chemical också blir bannade efter ett par månader.
Citera
2023-07-06, 19:31
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Säger inte emot dig där, jag själv skiter fullständigt i vår lagstiftning och jag röker gärna hash vilken dag i veckan som helst, oavsett om jag bryter mot lagen eller inte. Enda anledningen jag provade HHC var av nyfikenhet, samt att det var ganska billigt att köpa en vape. Jag föredrog dock vanligt THC alla dagar i veckan över HHC, tyckte HHC hade något som saknades som THC har, man blev bra mycket bängare på THC än HHC också

Jag kände samma i början, angående HHC vs THC, men har ändrat inställning sen nyhetens obehag blev vana. Jag jobbar dock påknarkad, och gillar väl kanske just därför HHC bättre, eftersom jag enbart blir fokuserad, inte bäng

Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Så kan det vara, men vi lever ju i Svea rike trots allt, landet där allt som påverkar en anses vara "bajs" förutom Alkohol.
Var bara en tidsfråga innan HHC blev/ska bli bannat, precis som att varenda research chemical också blir bannade efter ett par månader.

Ja, så är det. Hur räddar man då HHC, under de förutsättningarna?
Citera
2023-07-06, 19:50
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Föredrar du hhc över the real deal?

Finns ju fortfarande tid att köpa på sig ett lager.

Lär finnas på svarta marknaden några månader efter förbudet också.

Jag har bunkrat, och enda lösningen på TS gåta - tror jag - är civil olydnad. Vi måste byta darknet mot shoppar som CO, LD och SG, som i sin tur håller öppet, som om inget hänt.

Jag är beredd att acceptera en tillfällig prishöjning (alt donera vis Swish) för att betala böter och på så vis köpa FOLKETS UTREDNING mer tid att utforska substansens för- och nackdelar, såväl ur hälso- som ett samhällsperspektiv.

Går det åt helvete? Ja, då är i alla fall jag beredd att erkänna att jag hade fel.

Men går det riktigt, riktigt bra? Ja, då kanske ”beijerötterna” äntligen hajar läget?
Citera
2023-07-06, 20:39
Medlem
Vi behöver verkligen inte rädda HHC, däremot måste vi återfå rätten att förtära THC.

Provade själv HHC som substitut för mitt cannabisburk. Men det är verkligen någonting som saknas när man röker HHC, man blir inte riktigt sådär riktigt skön som på bra gräs eller bra hasch.
Tycker även rena THC koncentrat saknar någonting litet, men det kan lika gärna vara placebo.

Förövrigt så blev min hals helt förstörd av samtliga HHC carts jag provat.
Citera
2023-07-08, 02:11
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Jag har bunkrat, och enda lösningen på TS gåta - tror jag - är civil olydnad. Vi måste byta darknet mot shoppar som CO, LD och SG, som i sin tur håller öppet, som om inget hänt.

Jag är beredd att acceptera en tillfällig prishöjning (alt donera vis Swish) för att betala böter och på så vis köpa FOLKETS UTREDNING mer tid att utforska substansens för- och nackdelar, såväl ur hälso- som ett samhällsperspektiv.

Går det åt helvete? Ja, då är i alla fall jag beredd att erkänna att jag hade fel.

Men går det riktigt, riktigt bra? Ja, då kanske ”beijerötterna” äntligen hajar läget?
Varför använder du hhc över real deal?
Citera
2023-07-08, 02:59
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:

THC-produkter bara blir starkare och starkare, och jag vill inte längre bli bäng. Jag vill skita i skitsaker och fokusera på det jag är bra på, och för det är HHC som klippt och skuret

Vejp och ätbart är dessutom standard numera, vilket är positivt på alla sätt och vis. Eller?
Citera
2023-07-08, 03:04
Bannlyst
Citat:

Fråga OdCaBo.

Han har jobbat med cannabis i årstionden och är den främsta expeten vi har. ha nsäger hhc är bättre än the real deal. han är världens främsta cannabis entusiastisk och vet mest. Eller fråga rask, han försöke säkert kränga skiten innan det blev förbjudet också
Citera
2023-07-09, 17:40
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
THC-produkter bara blir starkare och starkare, och jag vill inte längre bli bäng. Jag vill skita i skitsaker och fokusera på det jag är bra på, och för det är HHC som klippt och skuret

Vejp och ätbart är dessutom standard numera, vilket är positivt på alla sätt och vis. Eller?
Vape är överlägset på alla sätt och vis det håller jag med dig om.
Citera
2023-07-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Rädda HHC?

Fuck HHC och allt annat wannabe-cannabis. Varför stödja en sämre drog. SMFH
För det inte syns på standardtester som våra arbetsgivare är glada att använda sig av för att sätta dit sina stackars beroende arbetstagare med.
Citera
2023-07-23, 18:32
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Hur vet du att det du röker är "the real deal"?
Citera
2023-07-23, 18:33
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Fråga OdCaBo.

Han har jobbat med cannabis i årstionden och är den främsta expeten vi har. ha nsäger hhc är bättre än the real deal. han är världens främsta cannabis entusiastisk och vet mest. Eller fråga rask, han försöke säkert kränga skiten innan det blev förbjudet också

?

Blandade du ihop mig med någon annan nu? Psykos?
Citera
2023-07-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej har erfarenhet utav hhc och kan säga att jag gillar det visst det är ganska dyrt men ofta gott och härligt rus

Nu 11 juli blir det tyvärr förbjudet varför finns väl inga dödsfall ännu? Det är svagare än 9thc

Det kommer kanske föda gängen som kränger hhc

Finns det något som HHC älskare och flashback kan göra för att rädda det eller vinna tid att förbjuda det leder till någon ny drog kan vara som fetanyl och orsaka massa dödsfall?

Visst HHC är olämpligt vid tex bilkörning m.m det är alkohol och amfetamin också

Hhc är piss. Du blir sömnig och seg. Köp en sativa thc vape av närmsta Beknare och sen e d bara o softa till sig. Du kommer ha ett mycket bättre ”rus” men d e starkare och du kan bli nojig. Men du kommer bli påhittig kan jag lova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in