Citat:
Ursprungligen postat av
markooz86
Det bör ju bli 6 månaders fängelse som allt annat. Nu när nya lagen tagit kraft.
Så vad kommer efter HHC vad blir den nya lagliga grejjen? =)
Jadu det återstår att se. Enligt Lust***direkten så kommer något som är 30 gånger starkare än THC att börja säljas nästa månad. Vad det nu blir har jag ingen aning om, Jag har iaf inte läst någonstans att andra cannabinoider i plantan skulle vara 30 gånger starkare än THC, Så en vild gissning från min sida är väl isf att man tagit en existerande cannabinoid och tweakat den kemiskt. Det är dock bara spekulationer från mig och ingen fakta, så bara vänta och se vad för kemikalie det nu handlar om. Dom enda cannabinoider jag provat iaf som vart 30 X starkare än THC har vart 100% syntetiska eller semisyntetiska påhittade cannabinoider av olika läkemedelsföretag så som Phizer, tex HU-210 från Hebrew university i Israel, är en kemikalie som är väldigt lik vanliga cannabinoider i cannabis, strukturelt dvs, dock är den 100-800 gånger mer dospotent än vad THC är. Andra cannabinoider som funnigts på marknaden som är syntetiska har i stället inget som är strukturelt likt THC, enda likheten är att dom binder till CB1 - CB2 receptorerna i dom fallen.