Jag tänkte på exakt samma saker! Jag såg inte färdigt intervjun med Anis för jag blev besviken på hur vekt han och ”Berra” intervjuade. Jämfört med Helles katastrof till ”grillning” vilket i själva verket har varit ömsesidigt fjäsk mellan polare så ställde Anis och Berra lite bättre och obekvämare frågor
men det kom inga följdfrågor. Arvids svar var ju inga svar om man lyssnade på vad han faktiskt sa, det var bara massa ord som tog plats utan att svara på frågorna och de borde ha pressat på att han skulle svara rakt, som dom gjorde med Ida när dom frågade om det dom svarade betydde att Ida helt enkelt drack mindre nu för att anpassa sig till Arvid. Sen svarade hon iofs inte rakt på det heller utan Arvid såg till att flika in ännu ett långt icke-svar och så släpptes det. Det märks att Anitha är utbildad journalist och vågar pressa folk när hon intervjuar, utan att för den skull vara otrevlig.
Och jag reagerade också på hur Arvid och Ida direkt gjorde skillnad mellan kommentarer på forum och Anis och Berras videos. Anis har i
varenda video dom reagerat på GVFÖ sagt i typ
varenda scen med Arvid att han får
mördarvibbar av Arvid, att det känns som att Arvid när som helst kan vrida nacken av Ida, att det är något fel med honom, blablabla. Och när Berra invänt att ”så kan du väl inte säga” med panik i blicken har Anis stått på sig och verkligen förklarat varför han får det intrycket. Så
det är alltså ”befriande” men när nån tjej på ett forum som själv överlevt en man som misshandlat henne skriver att hon får psykopatvibbar av Arvid så är det
fruktansvärt. Det har ju skämtats mycket här också på Flashback, jag har ingen koll på Twitter, Facebook och TikTok och var nu andra diskussioner pågått men hur annorlunda kan diskussionerna ha varit..?
Iallafall så är det talande att Arvid och Ida slår ner på alla ”vanliga människor” som inte får reagera med annat än ”
åhhh woooow vad modiga ni är som är med i en dokusåpa” men fjäskar för dessa grabbar varav den ena kommit med de
värsta omdömen om Arvid som är värre än vad någon skrivit om honom på Flashback. Jag antar att dom gör skillnaden eftersom Anis och Berra har makt med sin stora plattform och att Anis även är programledare på radio

(
Plus att dom gör skillnad efter kön, det är nog mest kvinnor som reagerat negativt på Arvid på forum och då är det JÄTTEFEL men ok om män med stora plattformar säger mycket värre saker)
Sedan att Berra och Anis är
män och Anitha Clemens en
kvinna ; feministproduktionen har ju demoniserat Anitha inför deltagarna men uppenbart inte Anis och Berra som beskrivit Arvid som mördare i varenda avsnitt och Ida som en alkoholist i ett helt avsnitt minst. Även
Agust var vansinnig på Anitha Clemens efter att hon delat ett inlägg
om sina egna känslor som kvinna efter att ha sett Arvids alkoholskamning av Ida, då var det helt vidrigt och Anitha var en hemsk människa som ”kritiserat deltagarna”, samtidigt så fjäskade även Agust för Anis och Berra efter att ha sett deras reaktionsvideos på programmet. Och Anis och Berra hintade
mycket om att Lina inte skulle vara sjuk på riktigt när hon låg i sängen med inställd bröllopsresa, dom raljerade genom att fejkhosta och säga med pipröst ”tar du och dammsuger också”, sa att hon gjort Alex till en butler osv.
Hela produktionen borde be en
riktig feminist göra en genusanalys av hela deras agerande i programmet och efteråt eftersom ”feministpsykologens” feminism uppenbarligen är extremt grund och på sin höjd handlar om lite slagord och hashtags när det passar hennes agenda och som ett sätt att konkurrera på marknaden.
En sak till, det sista, det här med ”offentliga” vs ”vanliga människor” som du tar upp, alltså det är det fulaste. Väljer man att vara med i GVFÖ som sänds på SVT och halva Sverige kollar på och media skriver om i mer än ett halvår så
väljer man att bli en offentlig person! Det var lite skillnad innan ”tacoparet” då deltagarna mest deltog i programmet, på sin höjd lät sig intervjuas av
en tidning om vad som hände sen och hade privata instagramkonton, dom fortsatte att vara ”vanliga människor”. Men
i år..! Carro har gjort intervjuer genomgående och allas instagramkonton har varit öppna där dom har gjort reklam för programmet och för sig själva,
alla beter sig som influencers, mest av alla ”Arvida” såklart som t.o.m. drar in sitt nyfödda barn för likes och följare. Alla är nu offentliga personer så länge dom är så öppna på sociala medier,
mest av allt är nu Arvid och Ida offentliga personer..! Dom har varit med i tv4, alla tidningar som tar emot dom, dom har
tre öppna konton på instagram där dom slår mynt av sin medverkan i GVFÖ, kom
fan inte och säg att ni inte är offentliga utan bara ”vanliga människor” som ingen får skriva annat än fjäsk om.