2023-07-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Glöm inte andra nordiska länder där namnen ligger i helt andra generationer. Finns nog både 20 och 30-åringar i Norge som heter Solveig. Men nu var det ju användaren du citerade som hade tänkt fel
Jag tror mig veta vem Agusts nya är och kan bara säga att hon är asvacker. Tänk skogsrå. Isåfall heter hon inte Solveig heller
Klart hon heter SOLVEJ! En norska som ser ut som Therese Johaug och sjunger och pratar som Sissel Kirkebjö (norsk Bergen-dialekt är med de sexigaste som finns). Snart flyttar de till Åre där Auguste bygger ett nytt träslott åt henne, vilket hon tar emot med en sådan tacksamhet och glädje att självaste prinsessan Mettemarit skulle rodna. Ingen skam där inte! Det förtjänar han efter allt mackel med Carro. Go west-north-west, Auguste!
Senast redigerad av GregersWerle 2023-07-06 kl. 17:08.
Citera
2023-07-06, 19:55
Medlem
Citat:
Jag tänkte på exakt samma saker! Jag såg inte färdigt intervjun med Anis för jag blev besviken på hur vekt han och ”Berra” intervjuade. Jämfört med Helles katastrof till ”grillning” vilket i själva verket har varit ömsesidigt fjäsk mellan polare så ställde Anis och Berra lite bättre och obekvämare frågor men det kom inga följdfrågor. Arvids svar var ju inga svar om man lyssnade på vad han faktiskt sa, det var bara massa ord som tog plats utan att svara på frågorna och de borde ha pressat på att han skulle svara rakt, som dom gjorde med Ida när dom frågade om det dom svarade betydde att Ida helt enkelt drack mindre nu för att anpassa sig till Arvid. Sen svarade hon iofs inte rakt på det heller utan Arvid såg till att flika in ännu ett långt icke-svar och så släpptes det. Det märks att Anitha är utbildad journalist och vågar pressa folk när hon intervjuar, utan att för den skull vara otrevlig.

Och jag reagerade också på hur Arvid och Ida direkt gjorde skillnad mellan kommentarer på forum och Anis och Berras videos. Anis har i varenda video dom reagerat på GVFÖ sagt i typ varenda scen med Arvid att han får mördarvibbar av Arvid, att det känns som att Arvid när som helst kan vrida nacken av Ida, att det är något fel med honom, blablabla. Och när Berra invänt att ”så kan du väl inte säga” med panik i blicken har Anis stått på sig och verkligen förklarat varför han får det intrycket. Så det är alltså ”befriande” men när nån tjej på ett forum som själv överlevt en man som misshandlat henne skriver att hon får psykopatvibbar av Arvid så är det fruktansvärt. Det har ju skämtats mycket här också på Flashback, jag har ingen koll på Twitter, Facebook och TikTok och var nu andra diskussioner pågått men hur annorlunda kan diskussionerna ha varit..?
Iallafall så är det talande att Arvid och Ida slår ner på alla ”vanliga människor” som inte får reagera med annat än ”åhhh woooow vad modiga ni är som är med i en dokusåpa” men fjäskar för dessa grabbar varav den ena kommit med de värsta omdömen om Arvid som är värre än vad någon skrivit om honom på Flashback. Jag antar att dom gör skillnaden eftersom Anis och Berra har makt med sin stora plattform och att Anis även är programledare på radio (Plus att dom gör skillnad efter kön, det är nog mest kvinnor som reagerat negativt på Arvid på forum och då är det JÄTTEFEL men ok om män med stora plattformar säger mycket värre saker)

Sedan att Berra och Anis är män och Anitha Clemens en kvinna ; feministproduktionen har ju demoniserat Anitha inför deltagarna men uppenbart inte Anis och Berra som beskrivit Arvid som mördare i varenda avsnitt och Ida som en alkoholist i ett helt avsnitt minst. Även Agust var vansinnig på Anitha Clemens efter att hon delat ett inlägg om sina egna känslor som kvinna efter att ha sett Arvids alkoholskamning av Ida, då var det helt vidrigt och Anitha var en hemsk människa som ”kritiserat deltagarna”, samtidigt så fjäskade även Agust för Anis och Berra efter att ha sett deras reaktionsvideos på programmet. Och Anis och Berra hintade mycket om att Lina inte skulle vara sjuk på riktigt när hon låg i sängen med inställd bröllopsresa, dom raljerade genom att fejkhosta och säga med pipröst ”tar du och dammsuger också”, sa att hon gjort Alex till en butler osv.
Hela produktionen borde be en riktig feminist göra en genusanalys av hela deras agerande i programmet och efteråt eftersom ”feministpsykologens” feminism uppenbarligen är extremt grund och på sin höjd handlar om lite slagord och hashtags när det passar hennes agenda och som ett sätt att konkurrera på marknaden.

En sak till, det sista, det här med ”offentliga” vs ”vanliga människor” som du tar upp, alltså det är det fulaste. Väljer man att vara med i GVFÖ som sänds på SVT och halva Sverige kollar på och media skriver om i mer än ett halvår så väljer man att bli en offentlig person! Det var lite skillnad innan ”tacoparet” då deltagarna mest deltog i programmet, på sin höjd lät sig intervjuas av en tidning om vad som hände sen och hade privata instagramkonton, dom fortsatte att vara ”vanliga människor”. Men i år..! Carro har gjort intervjuer genomgående och allas instagramkonton har varit öppna där dom har gjort reklam för programmet och för sig själva, alla beter sig som influencers, mest av alla ”Arvida” såklart som t.o.m. drar in sitt nyfödda barn för likes och följare. Alla är nu offentliga personer så länge dom är så öppna på sociala medier, mest av allt är nu Arvid och Ida offentliga personer..! Dom har varit med i tv4, alla tidningar som tar emot dom, dom har tre öppna konton på instagram där dom slår mynt av sin medverkan i GVFÖ, kom fan inte och säg att ni inte är offentliga utan bara ”vanliga människor” som ingen får skriva annat än fjäsk om.

Håller fan helt med. Tyckte också att det var skitkonstigt att man typ inte alls fick några svar, utan att de bara konstaterade att saker och ting är tagna ur sitt sammanhang. Fick definitivt intrycket av Ida att hon inte var särskilt öppen och ärlig, utan bara backade Arvids konstiga jävla upptåg och ”sägningar” (spyr), utan att förklara något. Det enda som de diskuterade på djupet var Idas påstådda alkoholproblem, som tydligen inte alls varit taget ur sitt sammanhang och klippt? Iaf sa de inget om det, vilket är lite skumt med tanke på att allt konstigt Arvid gjort tydligen bara varit konstigt på grund av klippning.

Och idgaf hur de klipper, Idas blickar och ansiktsuttryck både vid ex-gate och ligganakenmedandra-gate var jäääääävligt talande om hur hon reagerade där och då. Men tydligen så var Arvid bara rimlig och felklippt, och hennes reaktioner var väl bara… fel?

I alla fall, bisarrt att Arvid då varit helt normal hela tiden och att Ida går med på att hon har ett alkoholproblem som man hur fritt som helst får snacka okänsligt och inkräktande om. Gud nåde de som utan en plattform har kritiserat Arvid dock, vi är svin hela högen.

DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER
Citera
2023-07-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ingen fara, orkar du inte läsa så är det bara att leva vidare i dina missuppfattningar. Om verkligheten kommer och knackar på och stör igen så kan du alltid skylla på patriarkaaaaatet, det brukar funka bra
"Orkar" lösa statistik? Ingenstans där du länkar till står det att "kvinnor inte vill jobba om de kunde" (hade män kontra kvinnor vunnit en miljard hade antagligen de flesta slutat jobba oavsett kön). Confirmation bias. Och länka till centerpartistiska "ekonomifakta" ens, de som tkr asylinvandring är jättelönsamt
Citera
2023-07-06, 22:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
"Orkar" lösa statistik? Ingenstans där du länkar till står det att "kvinnor inte vill jobba om de kunde"

Det har jag inte påstått heller:

Citat:
Det är mycket vanligare att kvinnor väljer att sluta jobba än att män gör det.
Citera
2023-07-06, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Klart hon heter SOLVEJ! En norska som ser ut som Therese Johaug och sjunger och pratar som Sissel Kirkebjö (norsk Bergen-dialekt är med de sexigaste som finns). Snart flyttar de till Åre där Auguste bygger ett nytt träslott åt henne, vilket hon tar emot med en sådan tacksamhet och glädje att självaste prinsessan Mettemarit skulle rodna. Ingen skam där inte! Det förtjänar han efter allt mackel med Carro. Go west-north-west, Auguste!

Ah, du nämnde just två kvinnor som bara är föööör vackra. Håller med om Bergen-dialekt. Ha, var tvungen att testa kolla vilka som heter Solveig på instagram och det var ju bara norska kunde-vara-supermodeller. Alla är så himla snygga i Norge. Fint du stavar Auguste också, gillar den stavningen.

Någon som la märke till Arvidas story där det framkommer att Arvid lämnat sin nyfödda bebis för att åka på nån ensamsemester i fjällen? (Eller ihop med nåt av exen eller?) Alla som trodde att ”det är slut på Arvids egentid när han får barn för det tar ALL tid” har ju uppenbarligen aldrig träffat sjukt ego män med barn. Jag bryr mig inte om hur ”elakt” det där var för det var inte i närheten av Anis Don Deminas nivå av elakhet mot Arvid och det har ju varit sååå kuuul ”med glimten i ögat”. Ja så kan man ju välja att feltolka det, man ser ju själv hur han har långa utläggningar om sitt intryck av A…
Citera
2023-07-06, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
"Orkar" lösa statistik? Ingenstans där du länkar till står det att "kvinnor inte vill jobba om de kunde" (hade män kontra kvinnor vunnit en miljard hade antagligen de flesta slutat jobba oavsett kön). Confirmation bias. Och länka till centerpartistiska "ekonomifakta" ens, de som tkr asylinvandring är jättelönsamt

Nej och något annat geni gav exemplet Ulrika Messing som är landshövding i Blekinge som exempel och dessförinnan varit verkställande direktör i aktiebolag och sitter i ytterligare massa bolagsstyrelser. Och nån fd dokusåpadeltagare som mycket riktigt var hemmafru typ 4 år i USA och har sagt i intervjuer att hon tyckte det var hemskt att bara vara en hockeyfru.

I vilket fall så hoppas jag dom har fel om Ida och att Arvid inte propsar på att hon ska sluta jobba…
Citera
2023-07-06, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sibbing
Håller fan helt med. Tyckte också att det var skitkonstigt att man typ inte alls fick några svar, utan att de bara konstaterade att saker och ting är tagna ur sitt sammanhang. Fick definitivt intrycket av Ida att hon inte var särskilt öppen och ärlig, utan bara backade Arvids konstiga jävla upptåg och ”sägningar” (spyr), utan att förklara något. Det enda som de diskuterade på djupet var Idas påstådda alkoholproblem, som tydligen inte alls varit taget ur sitt sammanhang och klippt? Iaf sa de inget om det, vilket är lite skumt med tanke på att allt konstigt Arvid gjort tydligen bara varit konstigt på grund av klippning.

Och idgaf hur de klipper, Idas blickar och ansiktsuttryck både vid ex-gate och ligganakenmedandra-gate var jäääääävligt talande om hur hon reagerade där och då. Men tydligen så var Arvid bara rimlig och felklippt, och hennes reaktioner var väl bara… fel?

I alla fall, bisarrt att Arvid då varit helt normal hela tiden och att Ida går med på att hon har ett alkoholproblem som man hur fritt som helst får snacka okänsligt och inkräktande om. Gud nåde de som utan en plattform har kritiserat Arvid dock, vi är svin hela högen.

DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER

Ah jag tänkte inte på just det men såg ju inte klart den intervjun heller. Men Ida och Arvid har sagt vid andra tillfällen att dom klippt ihop helt fel under parhelgen så att det ser ut som att Ida går iväg och shottar ensam när hon egentligen reste sig för att gå och lägga sig. Ida har också förklarat att det där med Kerstin bara är ett skämt sedan en korvgubbe kallade henne Kerstin en gång. ”Hörru Kerstin ska du ta och bestämma dig för vilken korv du vill ha?” Typ.

Håller med annars, hon såg ju arg och irriterad ut men väljer ändå att bara ”möjliggöra” för honom. Tänkte du på när Arvid sa att han hade kunnat matchas med Lina också och att han och Lina hade hittat varandra på natten (när Ida gått och lagt sig..?) och typ gråtit och kramats..? Vet att jag sett någon bild på Twitter typ också att Lina och Arvid satt och höll på varandras lår under återträffs-avsnittet…
Citera
2023-07-06, 22:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ah jag tänkte inte på just det men såg ju inte klart den intervjun heller. Men Ida och Arvid har sagt vid andra tillfällen att dom klippt ihop helt fel under parhelgen så att det ser ut som att Ida går iväg och shottar ensam när hon egentligen reste sig för att gå och lägga sig. Ida har också förklarat att det där med Kerstin bara är ett skämt sedan en korvgubbe kallade henne Kerstin en gång. ”Hörru Kerstin ska du ta och bestämma dig för vilken korv du vill ha?” Typ.

Håller med annars, hon såg ju arg och irriterad ut men väljer ändå att bara ”möjliggöra” för honom. Tänkte du på när Arvid sa att han hade kunnat matchas med Lina också och att han och Lina hade hittat varandra på natten (när Ida gått och lagt sig..?) och typ gråtit och kramats..? Vet att jag sett någon bild på Twitter typ också att Lina och Arvid satt och höll på varandras lår under återträffs-avsnittet…

Hur tror du stackars Arvid skulle känna om han läste alla dina inlägg i den här tråden?
Citera
2023-07-06, 23:07
Medlem
Core.s avatar
Har sett fem avsnitt, inte följt tråden, måste bara flika in vad svårt jag har för August ”fru”

Usch, jävla skräckexempel till kvinna att sitta och älta nån öppning av en dörr eller kliva över ett snöre. Sa jag usch?
Citera
2023-07-06, 23:13
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag har inte påstått att Arvid är extremt framgångsrik eller tillhör ett övre socialt skikt.

Men han har ett stolt yrke och en hyfsat vacker fru som han vågar ställa krav på och kräva egentid av när han känner att det behövs.

Detta tror jag får blodet att koka hos män vars liv bestått av att underkasta sig betydligt fulare fruar. "Hur kan Ida falla för honom när han beter sig sådär?" De har i hela deras liv felaktigt trott att man bör underkasta sig kvinnor för att få dem att gilla en.

Ju mer värde Arvid sätter på sig själv och på sin egen lycka och välbefinnande, desto mer verkar Ida gilla honom, hur kan det komma sig?

Samma hos gifta/frånskilda kvinnliga tittare vars män förmodligen är mer lika de Arvidhatande männen.
De tycker Arvid ska vara mer som de fina och snälla männen Fredrik, Alex och Agust och jämför Arvid med deras egna mesiga män.
"Min man skulle aldrig uttrycka sig sådär". Nej för att han är en mes och det är därför du måste låtsas att tycka om honom samtidigt som du läser tantsnusk om dominanta män medan han sover.

Båda grupperna försöker leta fel hos Arvid, just för att i sina egna huvuden kunna sänka hans värde så att de kan rationalisera att han inte är tillräckligt värdefull för att bete sig som han gör och att han inte förtjänar det han har.

Håller med, det är kontroversiellt att inte vara en jävla fitta till man ju för tiden. Jag är för jämställdhet yadayadayada, men på riktigt, jag får kväljningar av alla män som kryper runt för sina respektive. Hundar är vad ni är

Skrämmande många som först planerar att följa med oss på jobbet, eller med vänner ut på middag och bira men som sedan ringer och berättar att ”det inte var så populärt här hemma”

Jag har då aldrig frågat om lov och kommer aldrig att göra det. Med det sagt har du rätt, att han besitter attraktionskraft är just det - han är ingen hund
Citera
2023-07-06, 23:47
Avslutad
Citat:
Hur tror du stackars Arvid skulle känna om han läste alla dina inlägg i den här tråden?

Han hade tyckt det varit underbart så länge jag var en man med stor publik uppenbarligen.
Citera
2023-07-06, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Håller med, det är kontroversiellt att inte vara en jävla fitta till man ju för tiden. Jag är för jämställdhet yadayadayada, men på riktigt, jag får kväljningar av alla män som kryper runt för sina respektive. Hundar är vad ni är

Skrämmande många som först planerar att följa med oss på jobbet, eller med vänner ut på middag och bira men som sedan ringer och berättar att ”det inte var så populärt här hemma”

Jag har då aldrig frågat om lov och kommer aldrig att göra det. Med det sagt har du rätt, att han besitter attraktionskraft är just det - han är ingen hund
Attraktionskraft för Ida ja, tro inte att hon är representativ för kvinnor i hur såld hon blev på honom direkt, han hade tur som matchades med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in