2023-07-04, 22:36
Medlem
Kersers avatar
Visst såg August riktigt pundig ut på återträffen? Börjat röka horse kanske?
Citera
2023-07-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det spelar ingen roll att du är kvinna, fakta är fakta.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/Kvinnor-pa-arbetsmarknaden---internationellt/

Om man vill sluta jobba väljer man en förmögen man, inte någon som Arvid som drar in 40-50K månaden.

Ulrika Messing valde Torsten Jansson och Emma Andersson valde Henrik Zetterberg. Med den typen av män kan de göra helt vad de känner för.
Citera
2023-07-04, 23:57
Avslutad
Citat:
Det spelar ingen roll att du är kvinna, fakta är fakta.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/Kvinnor-pa-arbetsmarknaden---internationellt/

Jag orkar inte läsa din länk men internationellt så är det svindyrt med barnomsorg och jag som har bott i flera andra länder vet att det ofta är dyrare att använda nån slags förskola på heltid och att båda jobbar än att en bara stannar hemma. Mannen har ofta högre lön pga patriarkatet. Detta är inte samma sak som att dom flesta kvinnor vill bara gå hemma i ett kök och inte ha nåt eget liv utanför familjen, det är ju den kopplingen du gör. Ida tjänar redan lika bra eller bättre än Arvid, hon är inte en kvinna som levt livet för att hitta nån miljardär och bara shoppa och dricka drinkar, hon har utbildat sig två ggr, samtidigt enligt andra i tråden och skött sitt arbete så bra och med sån passion att hon fått flera utmärkelser. Du påstår att det skulle vara så himla lockande att hänga ut sitt privatliv på instagram så hon ”slipper” jobba för att kvinnor generellt skulle funka så, och det är fel.
Citera
2023-07-06, 11:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
My bad. Trodde Solveig var hans tjej………han taggade henne men det var i ett svar.
Heter man Solvej är man garanterat över 48, men vi dömer inte!
Citera
2023-07-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Heter man Solvej är man garanterat över 48, men vi dömer inte!

Eller så är man född de senaste två åren
Var tvungen att googla - under 2022 fick 40 nyfödda namnet Solveig. Mer än dubbelt så många som året före, så nog är Solan på väg upp
Citera
2023-07-06, 11:40
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Eller så är man född de senaste två åren
Var tvungen att googla - under 2022 fick 40 nyfödda namnet Solveig. Mer än dubbelt så många som året före, så nog är Solan på väg upp
Det är okay om Agust dejtar nyfödda, vi dömer inte som sagt!

Tack för upplysningen, det är ett tecken på att civilisationen kanske ändå inte faller inom en 10-års period iaf ifall man kan återgå till normalantika namn, att köra in sitt känselspröt i en 22 åring som heter Solveigh utan att tänka på Ternström är förmodligen en äggande mindfuck för många
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-06 kl. 11:46.
Citera
2023-07-06, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är okay om Agust dejtar nyfödda, vi dömer inte som sagt!

Tack för upplysningen, det är ett tecken på att civilisationen kanske ändå inte faller inom en 10-års period iaf ifall man kan återgå till normalantika namn, att köra in sitt känselspröt i en 22 åring som heter Solveigh utan att tänka på Ternström är förmodligen en äggande mindfuck för många

Glöm inte andra nordiska länder där namnen ligger i helt andra generationer. Finns nog både 20 och 30-åringar i Norge som heter Solveig. Men nu var det ju användaren du citerade som hade tänkt fel
Jag tror mig veta vem Agusts nya är och kan bara säga att hon är asvacker. Tänk skogsrå. Isåfall heter hon inte Solveig heller
Citera
2023-07-06, 14:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Glöm inte andra nordiska länder där namnen ligger i helt andra generationer. Finns nog både 20 och 30-åringar i Norge som heter Solveig. Men nu var det ju användaren du citerade som hade tänkt fel
Jag tror mig veta vem Agusts nya är och kan bara säga att hon är asvacker. Tänk skogsrå. Isåfall heter hon inte Solveig heller
Häng ut henne då, posta en bild på detta skogsrå som absolut inte har en ansiktsform av en alien (tänk Zara Larsson)

Det är upp till Agust att i tråden tillbakavisa eller bekräfta våra fynd
Citera
2023-07-06, 15:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag är inte säker men jag ahr för mig att det finns statistik som motsäger det där.

Vad gäller att skaffa barn själv så säger det sig självt att det alltid är bättre för barnet att ha två föräldrar, även om de inte lever tillsammans.

Där gick du definitivt fel.
Citera
2023-07-06, 16:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Där gick du definitivt fel.

Nu igen, fan
Citera
2023-07-06, 16:22
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag orkar inte läsa din länk men internationellt så är det svindyrt med barnomsorg och jag som har bott i flera andra länder vet att det ofta är dyrare att använda nån slags förskola på heltid och att båda jobbar än att en bara stannar hemma. Mannen har ofta högre lön pga patriarkatet. Detta är inte samma sak som att dom flesta kvinnor vill bara gå hemma i ett kök och inte ha nåt eget liv utanför familjen, det är ju den kopplingen du gör. Ida tjänar redan lika bra eller bättre än Arvid, hon är inte en kvinna som levt livet för att hitta nån miljardär och bara shoppa och dricka drinkar, hon har utbildat sig två ggr, samtidigt enligt andra i tråden och skött sitt arbete så bra och med sån passion att hon fått flera utmärkelser. Du påstår att det skulle vara så himla lockande att hänga ut sitt privatliv på instagram så hon ”slipper” jobba för att kvinnor generellt skulle funka så, och det är fel.

Ingen fara, orkar du inte läsa så är det bara att leva vidare i dina missuppfattningar. Om verkligheten kommer och knackar på och stör igen så kan du alltid skylla på patriarkaaaaatet, det brukar funka bra
Citera
2023-07-06, 16:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Det är ju faktiskt den stora elefanten i rummet under hela serien, i alla fall för de manliga deltagarna. Efter sådan exponering i TV hela hösten så vet dom mycket väl att till våren så är det bara att välja och vraka i inboxen på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in