2023-07-05, 17:28
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Jag tror att det här med att barn får i sig det bara är en skenmanöver.
Lut är en utmärkt komponent i många kemiska hemmapul då det är en hyggligt stark bas. Bland annat extraktion av DMT. Så alla som någonsin vill göra detta bör bunkra upp, för sedan kan det bli redigt svårt.

Staten berövar oss vår förmåga att göra skit själv, så att vi blir mer beroende av staten och kapitalet.
Tur det fortfarande växer svamp i skogen iallafall.

Åk över till Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien etc etc och köp skiten?

Vi jägare har åkt över till både Norge och Finland i decennier för att köpa ljuddämpare till våra bössor och det har funkat fin fint.

Har aldrig ägt en laglig ljuddämpare och efter 2025 så kommer jag aldrig mer lagligt att äga en... Propplösare
Citera
2023-07-05, 17:30
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Åk över till Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien etc etc och köp skiten?

Vi jägare har åkt över till både Norge och Finland i decennier för att köpa ljuddämpare till våra bössor och det har funkat fin fint.

Har aldrig ägt en laglig ljuddämpare och efter 2025 så kommer jag aldrig mer lagligt att äga en... Propplösare
Det är inte superekonomiskt gjort om man bor mitt på östkusten.
Är rätt långt till alla grannländer vart man än ska.
Citera
2023-07-05, 17:33
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Jag har redan bunkrat fem flaskor för framtida husbehov. Men tydligen blir det olagligt att ens äga dem så vad ska man göra om man bunkrat lite?

Frågan är väl vem/hur detta skall kontrolleras?
Citera
2023-07-05, 17:34
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Det är inte superekonomiskt gjort om man bor mitt på östkusten.
Är rätt långt till alla grannländer vart man än ska.

Se då till att ha någon mer anledning till att fara? Inte fan åker jag till Finland bara för en ljuddämpare. Då ser jag till att fylla upp mina kubiktankar med röd diesel, köpa billig öl, gå på strippklubb etc.

Gör det till en liten roadtrip
Citera
2023-07-05, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Ännu en sak som förbjuds för att föräldrar är efterblivna och inte egentligen borde ha skaffat barn.

Helt otroligt. Det är som att förbjuda alkohol för att folk kör rattfulla.
Det är för babbarna. Det stod att ökningen av sådana fall lavinökat de senaste åren 🤣
Citera
2023-07-05, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Blir intressant att se om fallen sjunker med ett tillstånd, jag tror nämligen inte det kommer sjunka så drastiskt. Vad blir härnäst, ska vi sluta med att sälja ättika i mataffärer och endast bakom disk till myndiga?
Det är nog faktiskt nästa sak för en babbeunge drack ättika för ett tag sedan och blev väldigt skadad
Citera
2023-07-05, 17:36
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är några år sedan apoteken slutade sälja koncentrerad natriumhydroxid i literflaskor med förklaringen att det kan användas vid bombtillverkning. Redan innan behövde man be om det för det fanns i bakre lager och bad man inte man inte "hydrogeum peroxidum" fick man bara småflaskor. Jag använde det för att bleka skallben på rådjurstroféer så nu får jag gå via en kompis som har kemiföretag.
Jag tror du menar väteperoxid?
Citera
2023-07-05, 17:42
Medlem
NiceNameTwices avatar
Har för mig att propplösare kan användas b.la till att omvandla amfetaminolja till den mer välbekanta formen av pulver. En företeelse som av en slump verkar ökat enormt i Sverige under senare år. Precis som någon tidigare skrev så är det garanterat bara ett svepskäl att man bryr sig om baaaaarnen.

Ett axplock av rubriker för att påvisa vad jag syftar till

Citera
2023-07-05, 17:50
Medlem
Haajibs avatar
Ingen bryr sig om en förälder som tjänar 10 000 i månaden, med dumma jävla barn som äter gift. Detta är ett sätt att förbruka tillverkning av grova saker som kräver lut.
Citera
2023-07-05, 17:52
Medlem
zombie-nations avatar
Förr var lut i en brun flaska som såg seriös ut. Nu finns bara Mr Muscle med glada färger. Jag tror helt på att förpackningen ska avspegla varan. Lut ska inte vara förpackat som godis.

Sedan de nya generationerna vet inte vad lut är. Vet folk som stoppat fingrarna i avloppet med lutet.
Citera
2023-07-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Propplösare är ju onödigt och ineffektivt. Det är ju bara att skruva isär avloppsröret och göra rent.

Det är supereffektivt mot fett. Använder det som vanligt rengöringsmedel. Någon tesked och några deciliter vatten. Billigare och effektivare rengöring är svårt att hitta.
Citera
2023-07-05, 17:55
Medlem
F.Hansens avatar
Det var ju trist. Vette fan vad man ska fixa proppar med nu, man får hitta nått frätande nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in