2023-07-05, 17:57
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
"Det går inte att komma förbi tillståndskravet genom att bunkra eftersom det också kommer att krävas tillstånd för att använda frätande propplösare."
Reagerade på detta.

Så om man bunkrat innan tillståndskravet börjar gälla så förväntar sig myndigheterna att man ska tänka:
"Aj fan, propplösaren kan jag inte längre använda. Det vore ju olagligt att göra, om jag inte först erhåller tillstånd från myndigheterna."

Ah men tjena. Det kommer ju folk veeerkligen att bemöda sig med.

De kommer ju inte aaalls bara använda sin propplösare, som de alltid har gjort.

Brukar det inte vara en tumregel att man INTE ska införa lagar och förbud, om det inte finns något sätt att se till att lagarna följs?
Eftersom det bara skapar förvirring.
Citera
2023-07-05, 17:57
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det är supereffektivt mot fett. Använder det som vanligt rengöringsmedel. Någon tesked och några deciliter vatten. Billigare och effektivare rengöring är svårt att hitta.
Ja mot fett fungerar det bra, men inte mot hårtovor i badrummet. Då får man rensa för hand. Jag brukar få rensa syrrans dusch lite då och då, hon har långt hår som trasslar in sig i avloppet.
Citera
2023-07-05, 18:00
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Citat:
Särskilt allvarliga blir olyckorna när barn sväljer propplösningsprodukter

Finns det någon forskning som visar att ungar som äter propplösare inte sätter i sig något annat farligt om det inte finns propplösare hemma, tex målarfärg, råttgift, havregryn, elkablar, rakblad, magneter, fågelbajs och droger.

Nästa fråga är, varför nu? Har det skett någon kulturell förändring i landet, där man plötsligt häller ut mycket frityrolja i vasken, och att det därför konsumeras mera propplösare nu, eller vad?
Citera
2023-07-05, 18:06
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Finns det någon forskning som visar att ungar som äter propplösare inte sätter i sig något annat farligt om det inte finns propplösare hemma, tex målarfärg, råttgift, havregryn, elkablar, rakblad, magneter, fågelbajs och droger.

Nästa fråga är, varför nu? Har det skett någon kulturell förändring i landet, där man plötsligt häller ut mycket frityrolja i vasken, och att det därför konsumeras mera propplösare nu, eller vad?
Råttgift finns väl inte längre? Blev inte det förbjudet för att andra djur som katter och hundar blev förgiftade?
Citera
2023-07-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Jag har redan bunkrat fem flaskor för framtida husbehov. Men tydligen blir det olagligt att ens äga dem så vad ska man göra om man bunkrat lite?
Tänkte du ringa snuten och ange dig själv?
Citera
2023-07-05, 18:10
Medlem
Barn som sväljer propplösare levererad i en flaska med barnsäker kork?
Nej, problemet är nog snarare att för många mammor "råkar" få mixen i ansiktet.
Citera
2023-07-05, 18:16
Avslutad
Bra. Förbjud allt som kan skada barn. Köksknivar, cykelhjälmar och syskon känns som helt orimligt att det inte krävs tillstånd för.

Citera
2023-07-05, 18:18
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Propplösare är ju onödigt och ineffektivt. Det är ju bara att skruva isär avloppsröret och göra rent.

Det är en ganska kladdig och illaluktande historia. Jag föredrar kaustiksoda.
Citera
2023-07-05, 18:24
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är en ganska kladdig och illaluktande historia. Jag föredrar kaustiksoda.
Ja i köket så fungerar det bra mot fett, men i badrummet så biter det inte på hårtovor. Då får man rengöra för hand.
Citera
2023-07-05, 18:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bara neger o arab ungar som intar,det är sanningen.

Lär dom svenska instruktioner
Citera
2023-07-05, 18:30
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Men att bränna koraner så att ryssland anfaller går bra

Dagens mest IQ-befriade kommentar. Grattis!

OnT: Att förbjuda propplösare är fel väg att gå. Det finns många lagliga kemikalier som är minst lika farliga men inte fan förbjuder man dessa. Trams.
Citera
2023-07-05, 18:37
Medlem
Epimaness avatar
Men för helvete? Snart får man inte göra någonting ju!

Å andra sidan lär jag inte demonstrera för propplösare, det får andra göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in