2023-07-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det tar inte GW upp i sin dokumentär överhuvudtaget. Han får det att framstå som om de var vänner och att det var ett fyllebråk.
Så sant det var riktigt fult gjort att dölja sanningen
allt för att fria Maja
Mycket Oseriöst
Citera
2023-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så sant det var riktigt fult gjort att dölja sanningen
allt för att fria Maja
Mycket Oseriöst

Ja det var en riktigt dålig dokumentär, men när statistiken inte går ihop för GW så blir det liksom fel för han, nästan så man tror att dokumentären var lagad av Ms advokat, personligen så tror jag att vi aldrig kommer att få reda på hela sanningen bakom detta meningslösa mord på T. Men att bägge kommer att bli hårt straffad hyser jag inga som helst tvivel om och då menar jag både rättsligt och socialt och det är hela Ts familj förtjänt av.

Jag lider verkligen med Ts familj det var inte så här Ts liv skulle sluta.
Citera
2023-07-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tvätt i en låda under sängen låter inte så troligt/praktiskt.

Kanske hade hon tagit med tvätt/tvättkorg hem till någon av sina föräldrar och passat på att fixa den där (när hon inte kunde bo i lgh).

Ett rent lakan kanske var det enda hon hade hemma, fick "offra" det på TT.s lik när de svepte henne.

Köpte ett nytt när hon köpte 3 förp "bensin" för att det skulle se "bra" ut...

Jag tror inte heller att smutsigt lakan låg i lådan
Hennes mamma skötte ju hennes tvätt under renoveringstiden och att J köpte ett nytt lakan när hon ändå var i butik där det fanns för att hon behövde det finns det nog ingen mer baktanke av mer än att det bara är att hon tog tillfället och köpte för att hon behövde det
Citera
2023-07-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att TT blev medvetslös rätt snabbt. Därför inga motvärnsskador på JJ. Kanske dunkade JJ TTs huvud i golvet ett antal gånger?

Instämmer helt och hållet, så är fallet högst troligen.
Citera
2023-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Citat:
En möjlig förklaring till fenomenet är att syrebristen gör att nervcellerna inte längre kan upprätthålla den normala spänningen över sina membran. När ett stort antal nervceller fyras av en sista gång skulle följden kunna bli en kaskad av elektrisk aktivitet.

Den elektrisk aktiviteten kan förklara kraftiga ryckningar i ben eller armar.

"elektrisk överaktivitet i pannlobens bakre delar gör att du får attacker av rytmiska ryckningar i motsatt kroppshalva. Anledningen är att just detta område styr muskelaktiviteten i den motsatta sidan."
https://neuro.se/diagnoser/epilepsi/symtom-vid-epilepsi/#
Jag tänker på ev ryckningar som kan jämföras med ep
Det jag vet är att dessa ep ryckingar skulle aldrig ge så hårda sparkar i en vägg
Citera
2023-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Flertalet blödningar i bakhuvudet, på olika ställen, talar för rejäla huvuddunkningar i golvet ja. Går ihop med grannens första vittnesmål när han beskriver de höga dunsar som efterföljdes av den första.
Men visade inte själva skadan på T huvud ett avrtyck form som troligtvis att skada uppstått av ett föremål?
Jag tänker på Vvs röret som stack upp ur golv
som mest troligt att T huvud slog i
Citera
2023-07-04, 22:55
Medlem
Citat:
Citat:
En möjlig förklaring till fenomenet är att syrebristen gör att nervcellerna inte längre kan upprätthålla den normala spänningen över sina membran. När ett stort antal nervceller fyras av en sista gång skulle följden kunna bli en kaskad av elektrisk aktivitet.

Den elektrisk aktiviteten kan förklara kraftiga ryckningar i ben eller armar.

"elektrisk överaktivitet i pannlobens bakre delar gör att du får attacker av rytmiska ryckningar i motsatt kroppshalva. Anledningen är att just detta område styr muskelaktiviteten i den motsatta sidan."
https://neuro.se/diagnoser/epilepsi/symtom-vid-epilepsi/#

Ja, tack för info!

Nu har jag tittat på ett par klipp på personer som fått EP anfall vilket också påminde om en gammal klasskompis som fick epilepsi i samband med puberteten. Vanligt är väl att benen skakar och slår mot marken i tät följd.

Hade Tove haft dödsryckningar så benen slog mot betonggolvet tror jag inte grannen hade hört det så tydligt, så han skulle beskriva det som slag/sparkar i väggen. Vid detta tillfälle står han på andra sidan väggen och inte under golvet där det iså fall skulle höras tydligare om benen slog mot golvet.
Citera
2023-07-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja det var en riktigt dålig dokumentär, men när statistiken inte går ihop för GW så blir det liksom fel för han, nästan så man tror att dokumentären var lagad av Ms advokat, personligen så tror jag att vi aldrig kommer att få reda på hela sanningen bakom detta meningslösa mord på T. Men att bägge kommer att bli hårt straffad hyser jag inga som helst tvivel om och då menar jag både rättsligt och socialt och det är hela Ts familj förtjänt av.

Jag lider verkligen med Ts familj det var inte så här Ts liv skulle sluta.

Jag har tänkt tanken och även nämt det tidigare i tråden
Jag fick känslan direkt att ev anhöriga till M och advokat kan ha vart med och styrt upp progammet
Tror som dig att vi tyvärr aldrig kommer att få reda på sanningen

Jag har vid tillfälle sett att Vetlanda ungdom skrivit just det du säger
Osvsett hur låga straff blir eller tom om M blir utsläppt så kommer rätttvisa skippas för Tove

Det här måste vara så fruktansvärt tungt för T familj
Jag lider också med dem
Citera
2023-07-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, tack för info!

Nu har jag tittat på ett par klipp på personer som fått EP anfall vilket också påminde om en gammal klasskompis som fick epilepsi i samband med puberteten. Vanligt är väl att benen skakar och slår mot marken i tät följd.

Hade Tove haft dödsryckningar så benen slog mot betonggolvet tror jag inte grannen hade hört det så tydligt, så han skulle beskriva det som slag/sparkar i väggen. Vid detta tillfälle står han på andra sidan väggen och inte under golvet där det iså fall skulle höras tydligare om benen slog mot golvet.
Ep ger inga kraftiga sparkar
Det vet jag till 💯 procent
Jag tror att Tove levde och sparkar var i en kamp om livet
Citera
2023-07-04, 23:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tänker på ev ryckningar som kan jämföras med ep
Det jag vet är att dessa ep ryckingar skulle aldrig ge så hårda sparkar i en vägg
I länken i inlägget står olika utfall beskrivna beroende på i vilken del av hjärnan den elektriska överaktiviteten äger rum. Den kan orsaka kraftiga rytmiska sparkar/slag.

I länken till Forskning och Framsteg går att läsa om kraftig elektrisk överaktivitet.

Likväl som du vet att ep-ryckningar aldrig kan ge så hårda sparkar, vet jag att elektrisk överaktivitet I hjärnan kan ge rejäla sparkliknande ryckningar.
Vi har olika kunskap och referenser. (Min kunskap om ep är tämligen begränsad.)
Citera
2023-07-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Om inte jag minns fel var det Nötknäpparen som skrev (i ett inlägg) att det inte är helt ovanligt med huvuddunkningar vid strypmord.

Yoghurtpappan hörde väl bara en kraftig duns men sonen några lägre efterföljande som du beskriver ovan. Kanske pappan har lite sämre hörsel. Eller minns de bara olika.
Jag tror att skulle T huvud dunkats så hårt i golv att grannen upplever det så som de gjort typ att vitrinskåp skakar då hade T huvud varit krossat och rättsläkare hade kunnat se det
Citera
2023-07-04, 23:15
Medlem
Citat:
I länken i inlägget står olika utfall beskrivna beroende på i vilken del av hjärnan den elektriska överaktiviteten äger rum. Den kan orsaka kraftiga rytmiska sparkar/slag.

I länken till Forskning och Framsteg går att läsa om kraftig elektrisk överaktivitet.

Likväl som du vet att ep-ryckningar aldrig kan ge så hårda sparkar, vet jag att elektrisk överaktivitet I hjärnan kan ge rejäla sparkliknande ryckningar.
Vi har olika kunskap och referenser. (Min kunskap om ep är tämligen begränsad.)
Undantag kanske alltid kan finnas såklart men jag har stor och lång kunskap om ep
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in