2023-07-04, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har du sett hatsången JJ skrev om T och hennes syster?

Har du missat att de hade en flera år lång konflikt?

Hur kan du tro att J älskade T?

Hon hatade henne.
Jag såg nåt som var en dikt snarare än en sång. Med titeln Systrarna T*nnies.
Om det är den du menar, ja jag tror man kan skriva sånt i frustration om man är olyckligt kär i nån. Vem har inte gjort sånt förresten?
Citera
2023-07-04, 04:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Jag såg nåt som var en dikt snarare än en sång. Med titeln Systrarna T*nnies.
Om det är den du menar, ja jag tror man kan skriva sånt i frustration om man är olyckligt kär i nån. Vem har inte gjort sånt förresten?

Var det därför hon försökte bränna inne systrarna och deras pappa?
Citera
2023-07-04, 04:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var det därför hon försökte bränna inne systrarna och deras papoa?
Vet man ens till hundra att det var hon? Har hon erkänt? Ibland tar folk på sig saker de inte gjort, svårt att veta varför men hon kanske erkände när hon var i chock? Ärligt talat jag vet inte.
Citera
2023-07-04, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det fetade!

Prexix samma tanke har slagit mig, blusen på TT var ju uppknäppt, och byxorna uppknäppta…

(Obs, detta är en fundering, en tanke, tänk om…)

Tror JJ gick igång på att ha fullkomlig makt över TT, att kväva henne, att hålla fast och misshandla henne, att plåga sin ärkerival och skända hennes kropp.

JJ njöt i fulla drag!
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-07-04 kl. 04:53.
Citera
2023-07-04, 05:00
Medlem
Citat:
Ja jag har en djup, seriös övertygelse om att det är så. Vill inte föreställa mig hur det känns att av misstag ha ihjäl nån man älskar. Kan inte sätta mig in i det.
Om det verkligen ÄR så det gick till så skulle det innebära att det känns fruktansvärt för J, samtidigt som det eventuellt skulle kännas något lättare för Ts anhöriga om det hela var en olyckshändelse.

Mordet på TT var överlagr, planerat och uppsåt fanns, det är bevisat.

En lång rad indicier, googlingar på "att mörda någon diskret", hattexter, JJ har uttryckt en vilja att ha ihjäl TT, JJ har försökt mörda TT förut, osv osv.

JJ är livsfarlig och kan ligga bakom fler mord.
Citera
2023-07-04, 05:48
Medlem
Någon som läst varför de fått livstid trots att de är så unga? Varför ses det här mordet som mer allvarligt än andra? Jonna Henningsson fick väl bara 16 år, men ser övergripligt ingen större skillnad.
Senast redigerad av Stunkyn 2023-07-04 kl. 05:50.
Citera
2023-07-04, 07:31
Medlem
Citat:
Ja jag har en djup, seriös övertygelse om att det är så. Vill inte föreställa mig hur det känns att av misstag ha ihjäl nån man älskar. Kan inte sätta mig in i det.
Om det verkligen ÄR så det gick till så skulle det innebära att det känns fruktansvärt för J, samtidigt som det eventuellt skulle kännas något lättare för Ts anhöriga om det hela var en olyckshändelse.

Kan det inte vara ett sexuellt våldsbrott där gärningskvinnan JJ vill ha makt över TT förnedra henne och slutligen strypa henne? Vem vet.
Citera
2023-07-04, 07:32
Medlem
Citat:
Vet man ens till hundra att det var hon? Har hon erkänt? Ibland tar folk på sig saker de inte gjort, svårt att veta varför men hon kanske erkände när hon var i chock? Ärligt talat jag vet inte.

Det var hon 100%
Citera
2023-07-04, 07:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag jättetrött, så kanske jag inte hänger med.
Men det har visat positivt för blod med flrprövningsmedel på golvbrunn och duschstång. Men däremot blev analysresultatet Toves DNA.

https://www.flashback.org/sp84816385
Tack, det står "blodliknande besudlingar". Huvudskadan med det ytliga såret borde ha gett upphov till dessa små besudlingar.

Hon rengjorde säkert både badrum och hall med ett rengöringsmedel som normalt inte används till städning.
Citera
2023-07-04, 08:01
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om det nu skulle vara på det sättet att J förgrep sig på T på ett så sjukt sätt så kanske det inte gjordes i så fall av kärlek?
Hon kanske ville straffa plåga T?
OM detta nu skedde jag säger OM
så kan ju det inte ha skett i tystnad så M inte vet någonting

Jag har ju trott fr början att de plågade T på något sätt mycket tidigare är mordet
att det började ganska snart när de kom till lägenheten
Inte alls otänkbart att de gjorde något mot Tove rätt tidigt då de kom in i lägenheten, har tänkt att de började jävlas med henne så snart de lyckades lura in henne.
Båda har ju tidigare visat att de är villiga att konfrontera T, även i andras hem (där de försökt tränga sig in för att få tag på just Tove)

Tove har ju tidigare låst in sig i badrum då dessa kvinnor varit ute efter henne, hon kanske även gjorde det nu men de lyckades låsa upp dörren..Spekulation.
Citera
2023-07-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Någon som läst varför de fått livstid trots att de är så unga? Varför ses det här mordet som mer allvarligt än andra? Jonna Henningsson fick väl bara 16 år, men ser övergripligt ingen större skillnad.

Jonna sitter på livstid.
Gängkrigens vi konsekvenser har medfört att straffrabatten har tagits bort, därför fick de livstid.
Det ska vara lika för alla.
Citera
2023-07-04, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Eller så hade hon tvätten i lådan under sängen?

Tvätt i en låda under sängen låter inte så troligt/praktiskt.

Kanske hade hon tagit med tvätt/tvättkorg hem till någon av sina föräldrar och passat på att fixa den där (när hon inte kunde bo i lgh).

Ett rent lakan kanske var det enda hon hade hemma, fick "offra" det på TT.s lik när de svepte henne.

Köpte ett nytt när hon köpte 3 förp "bensin" för att det skulle se "bra" ut...
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-07-04 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in