Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-02, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Robert, för att öka din trovärdighet kanske du kan svara på några frågor åt oss?

I en annan tråd skrev du att du deltagit i den orangea revolutionen (Euromajdan). Har du någon bild på dig från den kvällen?

Du har både bott och drivit bolag i Estland. Talar du möjligtvis ryska?

Finns du, Gunnar, Håkan eller Rolf med på någon av bilderna från mordkvällen? Se: http://www.itdemokrati.nu/page60.html

Någon särskild anledning till varför du bytte namn från Baranowski till Barestrand?

Kände du möjligtvis Ture Utriainen? Victor Gunnarsson?

Hade du någon anknytning till Galleri Atrium i Gamla Stan?

Bild nr:11
Mannen längst till höger i bilden.Vem är han? Någon som vittnat? Eller bara en nyfiken person som lyssnar in dom andra?
Citera
2023-07-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ok. Tack för svaret, jag blev nog för het på gröten.
Men det visar i varje fall att det är svårt att få klarhet i vad som egentligen hände på mordplatsen och vilka som var där.
Vet du om det finns några tillgängliga vittnesförhör med honom?

Det finns vittnesförhör med ynglingen men dom är sekretessbelagda och lämnas inte ut.
Citera
2023-07-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Det finns vittnesförhör med ynglingen men dom är sekretessbelagda och lämnas inte ut.

Vad baserar du det på?
Citera
2023-07-03, 16:29
Medlem
Det finns inga förhör!
Citera
2023-07-03, 17:01
Medlem
Skatteverket söker honom sedan 2019!
Citera
2023-07-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vad baserar du det på?

Har begärt ut alla förhör med honom och fått svar att dom handlingar jag efterfrågar omfattas av sekretess.

Om det inte hade funnits några förhör borde jag ha fått det svaret istället.
Citera
2023-07-03, 17:33
Bannlyst
Många intressanta idéer och antaganden...nej skattemynndigheten söker mig inte. Ja jag var Ynglingen . Ja jag kunde inte ens själv få ut mina förhör....De som skriver om någon Galeria ryska och andra knasiga idéer är ute och cyklar fullständigt. Jag var en helt vanlig ung kille som då hadde bott i Sverige 5 år och blev utnyttjad som många fler när detta hände. Mer kommer I närmsta dagarna mvh/ Robert..ynglingen.
Citera
2023-07-03, 21:12
Medlem
Basfaktas avatar
Utan att det handlar om något specifikt protokoll just nu måste jag ändå få uttrycka min stora stora trötthet och irritation över alla dessa övernitiska maskningar som täcker i princip allt av intresse.

Kan det verkligen vara förenligt med svensk lag att klåfingrigt stryka rena faktauppgifter - färg på en jacka, en bilmodell etc ?

Att rena personuppgifter ska maskas är självklart men går de inte heeeela tiden för långt med sina maskningar dessa jurister? Går det inte att få något gjort åt detta?

Jag överklagar och överklagar och ibland får jag fram det jag söker men långt ifrån alla gånger.

Nedläggningen av utredningen betydde att alla dokument släpptes men det var en närmast meningslös åtgärd. Det är lika svart som förut.
Citera
2023-07-03, 21:34
Medlem
Citat:
Har begärt ut alla förhör med honom och fått svar att dom handlingar jag efterfrågar omfattas av sekretess.

Om det inte hade funnits några förhör borde jag ha fått det svaret istället.

Kan du citera ordagrant?
Citera
2023-07-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kan du citera ordagrant?

"Jag bedömer att de uppgifter du efterfrågar omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1§ offentlighets och sekretesslagen (2009:400) (OSL) eftersom det inte står klart att uppgifterna kan röjas utan att enskild eller närstående lider skada eller men. Begäran avslås därför."
Citera
2023-07-03, 22:10
Medlem
Citat:
"Jag bedömer att de uppgifter du efterfrågar omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1§ offentlighets och sekretesslagen (2009:400) (OSL) eftersom det inte står klart att uppgifterna kan röjas utan att enskild eller närstående lider skada eller men. Begäran avslås därför."

Faller ynglingen in under nån sorts diagnos?
Citera
2023-07-03, 22:48
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

Det är inte så att juristerna tagit det här ett steg längre nu? Kan man nu överhuvudtaget inte få ut förhör med namngivna personer? Kan de hänvisa till denna paragraf och stänga allt? I så fall måste vi gå till rätt instans och få ordning på skiten. Det är ju fullständigt lagvidrigt. Det finns faktiskt något som heter offentlig handling i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in