Ok. Tack för svaret, jag blev nog för het på gröten.
Men det visar i varje fall att det är svårt att få klarhet i vad som egentligen hände på mordplatsen och vilka som var där.
Vet du om det finns några tillgängliga vittnesförhör med honom?
Det finns vittnesförhör med ynglingen men dom är sekretessbelagda och lämnas inte ut.
Många intressanta idéer och antaganden...nej skattemynndigheten söker mig inte. Ja jag var Ynglingen . Ja jag kunde inte ens själv få ut mina förhör....De som skriver om någon Galeria ryska och andra knasiga idéer är ute och cyklar fullständigt. Jag var en helt vanlig ung kille som då hadde bott i Sverige 5 år och blev utnyttjad som många fler när detta hände. Mer kommer I närmsta dagarna mvh/ Robert..ynglingen.
Utan att det handlar om något specifikt protokoll just nu måste jag ändå få uttrycka min stora stora trötthet och irritation över alla dessa övernitiska maskningar som täcker i princip allt av intresse.
Kan det verkligen vara förenligt med svensk lag att klåfingrigt stryka rena faktauppgifter - färg på en jacka, en bilmodell etc ?
Att rena personuppgifter ska maskas är självklart men går de inte heeeela tiden för långt med sina maskningar dessa jurister? Går det inte att få något gjort åt detta?
Jag överklagar och överklagar och ibland får jag fram det jag söker men långt ifrån alla gånger.
Nedläggningen av utredningen betydde att alla dokument släpptes men det var en närmast meningslös åtgärd. Det är lika svart som förut.
"Jag bedömer att de uppgifter du efterfrågar omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1§ offentlighets och sekretesslagen (2009:400) (OSL) eftersom det inte står klart att uppgifterna kan röjas utan att enskild eller närstående lider skada eller men. Begäran avslås därför."
"Jag bedömer att de uppgifter du efterfrågar omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1§ offentlighets och sekretesslagen (2009:400) (OSL) eftersom det inte står klart att uppgifterna kan röjas utan att enskild eller närstående lider skada eller men. Begäran avslås därför."
Det är inte så att juristerna tagit det här ett steg längre nu? Kan man nu överhuvudtaget inte få ut förhör med namngivna personer? Kan de hänvisa till denna paragraf och stänga allt? I så fall måste vi gå till rätt instans och få ordning på skiten. Det är ju fullständigt lagvidrigt. Det finns faktiskt något som heter offentlig handling i Sverige.