anxypants besvarar inlägg av HerrGickhan:
Citat:
Ursprungligen postat av
anxypants
Du har tidigare i tråden uppvisat klart bristande läsförståelse, det har även andra skribenter påtalat för dig. Så även denna gång. Självfallet höll jag med dig om i din ståndpunkt att Gröna Lund går fria från ansvar OM utredningen visar att ingenting ändrats efter den godkända besiktningen. I så fall blir det oerhört svårt att få någon fälld vid straffansvar. Det är olyckligt för tråden att du inte kan läsa ordentligt. Men nu känner du i alla fall till att det pågår en förundersökning. Personligen är jag mer intresserad av hur den fortlöper än SHK:s utredning.
Intressant att också du konstaterar det av mig fetmarkerade ovan, vilket även jag tidigare har påpekat i tråden.
Med drygt 80 inlägg på knappt 6 dygn så har "Grönans största försvarare", med sin närmast politiskt "förfulade retorik", lämnat tydliga "fotspår i sanden" (avatariskt och bildligt talat).
I demokratins Sverige, och här på fb, råder åsiktsfrihet. I avsaknad av fakta är det givetvis tillåtet att spekulera på fb.
Men när en bristande läsförståelse konstaterats, så är det ytterst osnyggt att (likt den du citerar) agera besserwisser bakom det anonyma tangentbordet.
Vi lär få väl se hur arbetet med att trygga varumärket fortskrider. Videon med Jetlines introduktion ifrån 1988 (som jag sparade en länk till häromdagen) är nu t.ex. borttagen på YT.
Uppstartad FU om "vållande till annans död" samt "vållande till kroppsskada" är självklart positivt, och SHK utredning färdigställd först under 2024 ser jag givetvis fram emot.
// LBT