Citat:
EA går alltså hem tidigt från jobbet på E-lux på Måndagen den 15.e och sjukskrev sig. Sedan åker han till södra Jylland (Danmark) på semester för att hjälpa en kompis att flytta , som han säger till Lotte Dalsgard i Mardrömmen i Mariestad. Vi har då också PN som även han sjukskriver sig från jobbet på E-lux, med start Måndag och blir även han bortrest. Vad är då mest trolig destination för denne dansk att bli borta på då ? Danmark, så klart. Han liksom EA kommer ursprungligen från Ålborg. PN saknar dessutom körkort så han måste ha chaufför. Ni ser.
Vi ser ju här då att Lotte Dalsgards intervju med ErAn resulterar ju i att öka loudamus källa ytterligare, på detta sätt, vill jag mena.
När PN kommer hem , så frågar då hans flickvän, om allt gick bra... med Helena. Hon nedtystas då av minst två mansröster att aldrig nämna Helena mer. Dessa mansröster bör ju tillhört PN och EA, blir ju den logiska slutsatsen.
Vidare i Lottes bok säger då ErAn att han inte kunde ha något med Helenas försvinnande att göra för han var hemma och såg "Döden på Larvfötter". Alltså då inte något om "Rovdjuret" och "Terminator" denna gång... För att vara en framgångsrik lögnare måste man vara satans skärpt med bra minne över tid. Lotte säger att hon inte gräver djupare i vilken film han såg, säger hon. Det kunde finnas flera filmer på samma kasset, säger hon. Ja, det blir 1.47 h+ 1.45 h +1.48 h. Då måste han ha använt något mycket ovanligt långt videoband eller spelat in på LongPlay funktion. Nej, detta tror jag inte på. Om ni läser förhöret igen med ErAn på SRs hemsida, nämner han ju detaljerat sekvenser ur de två filmerna : Rovdjuret och Terminator då endast. Detta gör han då i detta senare förhör där han i det tidigare inte kommit ihåg ett jota vad han hade sysslat med under den 13-14 juni 1992. Bull.
Vidare i Lottes bok svarar då ErAn på frågan om hans bil hade blivit undersökt av Polisen: "Ah, Polisen tog in den. Dom hittade inte så mycket som ett hundhår. Jag tyckte det var fint att jag var så noga med bilen på den tiden."
Hör och häpna. Ju mer man låter denne man snacka ju mer misstänkt gör han sig på egen hand. Varför nämner ErAn hundhår ? Var det undermedvetet ? Var det något som kunde ha slagit honom i efterhand ? Något han kanske inte hade tänkt på i första läget med städningen av bilen ? Tanken går oförnekligen till Helenas hund Nita.
Han säger också att han tyckte det var så fint att han var så noga med bilen på den tiden. Mycket fint för han då. Mycket märklig sagt. Han var ju då faktiskt onekligen mycket noga med bilen då, enligt förhöret med inköp av polermedel på postorder bl a.
Vi ser ju här då att Lotte Dalsgards intervju med ErAn resulterar ju i att öka loudamus källa ytterligare, på detta sätt, vill jag mena.
När PN kommer hem , så frågar då hans flickvän, om allt gick bra... med Helena. Hon nedtystas då av minst två mansröster att aldrig nämna Helena mer. Dessa mansröster bör ju tillhört PN och EA, blir ju den logiska slutsatsen.
Vidare i Lottes bok säger då ErAn att han inte kunde ha något med Helenas försvinnande att göra för han var hemma och såg "Döden på Larvfötter". Alltså då inte något om "Rovdjuret" och "Terminator" denna gång... För att vara en framgångsrik lögnare måste man vara satans skärpt med bra minne över tid. Lotte säger att hon inte gräver djupare i vilken film han såg, säger hon. Det kunde finnas flera filmer på samma kasset, säger hon. Ja, det blir 1.47 h+ 1.45 h +1.48 h. Då måste han ha använt något mycket ovanligt långt videoband eller spelat in på LongPlay funktion. Nej, detta tror jag inte på. Om ni läser förhöret igen med ErAn på SRs hemsida, nämner han ju detaljerat sekvenser ur de två filmerna : Rovdjuret och Terminator då endast. Detta gör han då i detta senare förhör där han i det tidigare inte kommit ihåg ett jota vad han hade sysslat med under den 13-14 juni 1992. Bull.
Vidare i Lottes bok svarar då ErAn på frågan om hans bil hade blivit undersökt av Polisen: "Ah, Polisen tog in den. Dom hittade inte så mycket som ett hundhår. Jag tyckte det var fint att jag var så noga med bilen på den tiden."
Hör och häpna. Ju mer man låter denne man snacka ju mer misstänkt gör han sig på egen hand. Varför nämner ErAn hundhår ? Var det undermedvetet ? Var det något som kunde ha slagit honom i efterhand ? Något han kanske inte hade tänkt på i första läget med städningen av bilen ? Tanken går oförnekligen till Helenas hund Nita.
Han säger också att han tyckte det var så fint att han var så noga med bilen på den tiden. Mycket fint för han då. Mycket märklig sagt. Han var ju då faktiskt onekligen mycket noga med bilen då, enligt förhöret med inköp av polermedel på postorder bl a.
Citat:
Nu börjar det bli rundgång i tråden igen, dansken där är grundligt utredd och det falska vittnet som angav honom har erkänt falsk vittnesbörd, finns inget som helst motiv heller av vad som kommit fram.
På den tiden betalade staten ut sjuklön (om jag nu minns rätt) så folk sjukskrev sig till både höger och vänster för minsta lilla, företagen brydde sig inte heller av just den anledningen. Så inte något direkt mysko om han tog sig en veckas extra ledigt genom sjukskrivning.
Nä, du får komma med något annat "nytt" övertygande än dubbdäck om du vill få mig att ändra uppfattning.
På den tiden betalade staten ut sjuklön (om jag nu minns rätt) så folk sjukskrev sig till både höger och vänster för minsta lilla, företagen brydde sig inte heller av just den anledningen. Så inte något direkt mysko om han tog sig en veckas extra ledigt genom sjukskrivning.
Nä, du får komma med något annat "nytt" övertygande än dubbdäck om du vill få mig att ändra uppfattning.
Nej detta är ingen "rundgång", då har du nog inte läst och tagit till dig det riktigt som jag skrivit.
Ja, dansken är ju grundligt utredd och jag har svårt att se annat, än att han blev som resultat av den- totalt jävla misstänkt och är det antagligen det inofficiellt av många det fortfarande. Det var ju p g a det falska vittnesmål av Töreboda bon som havererade Aldens case. Att han som huvudvittne försvann så ansåg nog Alden då att utsikterna för att fälla ErAn i rätten vara mycket små. Det som är intressant är att hon hade kvar honom som misstänkt ända tills 29/3, 1993. I Lottes bok säger ju ErAn själv att Karl-Erik Kvist och Alden aldrig släppte misstankarna mot honom. Vad berodde detta på ? Ja, bara läs förhöret på SRs hemsida till en början.
Det är intressant också att läsa Lottes bok (Mardrömmen i Mariestad) beträffande dansken ErAn. Hon själv var ju den då unga danska journalist som var på plats 1992 i Mariestad. Det framgår tydligt mellan raderna att hon själv har starka misstankar mot ErAn. Hon visar för läsaren ledtrådarna lite i det fördolda kan man säga. Hon kan ju inte som objektiv journalist i sådan här dokumentärt skriven bok driva på stenhårt mot en specifik person då som också i detta fall är frikänd. I alla fall inte så det blir allt för uppenbart. Hon berör KM (MMPG) mycket mildare t e x, får jag en klar uppfattning av. Ett exempel är ju strax efter en kavalkad mot ErAn med bl a filmerna, bilstädning m.m säger hon: "Plötsligt undrar jag om inte Helena Anderssons lik eventuellt hade kunnat transporteras bort från Sverige och exempelvis hade körts till Norge, Finland eller Danmark"
Detta efter att hon b la återgett det han sagt att han åkte till just södra Jylland (Danmark) på Måndagen efter försvinnandet.