Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Det är mycket märkligt att det under så många år inte nämns ett ord om detta, i alla intervjuer överallt, utan bara att polisen kontaktas först när föräldrarna kommit hem. Polisen kan rimligtvis varken verifiera eller förkasta ett sådant påstående om ett oregistrerat samtal flera decennier efter händelsen.
Tyvärr måste jag ge dig lite tråkig feedback, men det är så denna tråd funkar är jag rädd...
Tänk utifrån verkligheten vad som är möjligt och mest sannolikt här och slopa vad som exakt vi allmänheten inte har fått
verifierat in absurdum...
Det fanns
en stig i
verkligheten som alla pratar om INTE två, som
du pratar om. Jo, i
teorin på pappret på en gammal orienteringskarta. Det kanske har funnits som du säger mycket riktigt
men blev igenväxt under årens lopp som Prinzezzan föreslog för det är ingen annan som pratat om TVÅ stigar. Ibland stämmer inte en sådan fördömd karta med verkligheten
just är jag rädd...
Det fanns en lega . Ja. Men det räcker inte att Jenven säger detta. Han har jobbat med denna utredning i rollen som att ta emot tips bl a och känner till flertalet uppgifter i utredningen. Det har hela tiden pratats om nedtrampat gräs o s v men ingen lega skall det vara tycker du eller ? Är det en lega så har den gjorts av ett djur men av händelse ändock fanns några av Helenas tillhörigheter i anslutning till denna.
Vi skall också hålla det för osäkert att Killarna utanför Hällristningsvägen 6 satt i en bil utanför den enes hem och lyssnade på musik som de sade till polisen. Det kanske gjorde detta för att de ville avleda då de var GM kanske ihop med Ulrika på något vänster...? Hm. Du har inte sagt detta jag vet men vad
vill du ha sagt ? Är det för att sprida allmän osäkerhet i allting så inga spår eller vittnen bör i "rimlighetens" användas alls ?
Vad menar
du då att Ulrika blåljuger i radion där alla kan lyssna inklusive poliser som arbetat med fallet inte skulle reagera om hon ljuger ? Du tror hon tar denna risk och att detta är
troligt ? Ulrika är ju förhörd av polisen och har ju liksom t e x EA fått redogöra föra sin dag redan på morgonen och framåt och även dagen innan den 13 juni 1992.
Ulrika har aldrig haft någon skyldighet att redogöra i minsta detalj vad hon gjort och inte gjort till allmänheten via media. Det finns ju inget krav att anhöriga skall ge en redig och korrekt redogörelse inför varje intervjutillfälle. Systrarna som är brottsoffer har ju ställt upp multum. Man kan ju stå vid sidan och kritisera precis allting sönder och samman in absurdum men då skall man samtidigt fråga sig själv: Är
jag verkligen rätt ute nu eller är det så att
jag är snett på det ? Man kanske inte har rätt konstant
hela tiden ? Eller hur ? Denna insikt gäller ju alla.