Citat:
Det stora problemet är vilken reaktion det kommer få om man utlyser en ny våg av drafts när man suttit och ljugit röven av sig i TV rutan. Om det nu går så jävla bra varför behöver man då 300k nya fräscha trupper? Och för varje dag som passerar blir beslutet svårare att ta.
Nu tror jag förvisso att man kommer svälja sin stolthet och utlysa en ny draft innan man börjar nalla av poliskåren i storstäderna men det ska fortfarande vara ganska tydligt att Poliser är tacksamma att skicka till fronten eftersom de redan har, eller kanske rättare sagt borde ha, vapenträning. I Ryska byar innebär detta även att dom i många fall är tränade att använda de vapnen de förmodligen kommer använda vid en frontlinje.
TLDR; En snut i Omsk är värd mindre och gör mer nytta vid fronten än en ingenjör i Moskva. Det vill säga, om det finns några såna kvar.
Nu tror jag förvisso att man kommer svälja sin stolthet och utlysa en ny draft innan man börjar nalla av poliskåren i storstäderna men det ska fortfarande vara ganska tydligt att Poliser är tacksamma att skicka till fronten eftersom de redan har, eller kanske rättare sagt borde ha, vapenträning. I Ryska byar innebär detta även att dom i många fall är tränade att använda de vapnen de förmodligen kommer använda vid en frontlinje.
TLDR; En snut i Omsk är värd mindre och gör mer nytta vid fronten än en ingenjör i Moskva. Det vill säga, om det finns några såna kvar.
Ryssland har löst det med att de nu har en konstant mobilisering, ingen stor händelse. De slutade aldrig mobilisera. De har inte plats att ta hand om så många på en gång som sist, så nu är det en smygande mobilisering.
En diktatur måste hålla sina poliser på sin sida. Om poliser börjar skickas i döden i Ukraina så finns det inget syfte för dem att försvara regimen hemma. Putin behöver styrkor han kan lova att de slipper fronten mot att de slåss mot uppror och kravaller hemma. Nu vet jag inte om Putin bryr sig om det men han borde. Se på "kuppen" sist. Inga militärer försvarade regimen bara poliser och vissa inrikestrupper.