Citat:
I denna tråd så har man vid ett flertal tillfällen skrivit att Rysslands hela arme är vid fronten, har själv varit en av dom som hela tiden sagt att så är icke fallet!
Idag kan man läsa att Ryssland ska sätta in cirka 200k män. Hur orkar NATO trollen ljuga gång efter gång. Kan NATO trollen vara vänliga och förklara vart Ryssland trollat fram 180-200k soldater?
https://www.italianpost.news/ukraine-kiev-russia-deploys-180-thousand-soldiers-in-the-east/
Misstänker att en rysk motoffensiv snart kommer. En annan fråga är: Varför pratar ingen om MIG-20 och MIG-29, Ryssland har rätt många flygplan och dessa är mer eller mindre byggda för att vara en motvikt mot F-16. Tror att F-16 kommer gå samma öde som Leopard 2
Idag kan man läsa att Ryssland ska sätta in cirka 200k män. Hur orkar NATO trollen ljuga gång efter gång. Kan NATO trollen vara vänliga och förklara vart Ryssland trollat fram 180-200k soldater?
https://www.italianpost.news/ukraine-kiev-russia-deploys-180-thousand-soldiers-in-the-east/
Misstänker att en rysk motoffensiv snart kommer. En annan fråga är: Varför pratar ingen om MIG-20 och MIG-29, Ryssland har rätt många flygplan och dessa är mer eller mindre byggda för att vara en motvikt mot F-16. Tror att F-16 kommer gå samma öde som Leopard 2
Vad är det du har så svårt att reda ut/förstå?
Man invaderade med ca 200 k.
Man mobiliserade ca 300 k
DPR+LPR hade 200 k tillsammans
700 000 - 232 000 KIA/WIA* = 468 000
*nu sägs det att DPR/LPR förluster inte är redovisade. Så det kan var färre som är kvar.
Om man skickar 180 000 av dessa till olika, nu nämnda frontavsnitt för att gräva ner sig i linjerna.
De andra 288 000 ligger kvar i sina hålor, också vid sina olika frontavsnitt.
Men det är klart att man roterar folket mellan främsta linjen och viloplats längre bak. Så alla ligger inte i främsta linjen.
Är det konstigt?
Alla("hela ryska armen") 468 000 är i Ukraina.
Sedan har man rapporterat att ryssarna är tvungna att skicka runt sina bästa, mellan olika frontavsnitt. Tyder väl på att man inte sitter på ett jätteförråd i Uralbergen. Vare sig med T 14 eller elitsoldater.