2023-07-02, 21:19
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ännu en amerikansk legoknekt bekräftat död efter ryssarnas bulls eye-träff mot pisserian i kramatorsk. Det står klart att attacken var en "5-1" avseende antal döda natoslödder och ukrainska militärer.

Bra gjort Ryssland!

https://t.me/DDGeopolitics/71767

Jag har inte möjlighet att läsa länken för att se om det finns någon substans där, men även om det skulle funnits militär personal där är det faktum att helt oskyldiga civila dött.

Sådant brukar ju annars ge lite smolk i glädjebägaren för anständigt folk, och detta illustrerar rätt bra hur Ryssland och deras apologetiker värderar människoliv.
Citera
2023-07-02, 21:20
Medlem
guldkorns avatar
Kadyrovs ”akuta sjukdom” och hans högra hand Adam Delimkhanov märkliga försvinnande vid en attack här om veckan ska nu bägge två vara ”smoke screens” av Kadyrov själv för att de två skulle kunna åka på pilgrimsfärd till Mecca utan att behöva oroa sig för att någon skulle försöka lönnmörda dem under besöket…

Märkligt får man säga om det stämmer men skulle kunna förklara de märkliga meddelande som kom när Delimkhanov ”attackerades”…

https://t.me/vchkogpu/39724
Senast redigerad av guldkorn 2023-07-02 kl. 21:26.
Citera
2023-07-02, 21:22
Medlem
Reimers avatar
Lite info som sipprar ut via Ukrainska tg-kanaler.

Citat:
AFU were able to advance in the direction of Pryutny from the Levadny side, Staromayorsky from the Makarivka side, and Novodonetsky according to pro Ukrainian tg

Citat:
Pro Ukrainian tg state that The 3rd separate assault brigade is advancing along the Siversky Donets-Donbas channel in the direction of Klishchiivka and Kurdyumivka

The Ukrainian AFU successfully stormed the Podar positions already at the turn to the west of Klishchiivka

https://twitter.com/FreudGreyskull
Citera
2023-07-02, 21:23
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Jag har inte möjlighet att läsa länken för att se om det finns någon substans där, men även om det skulle funnits militär personal där är det faktum att helt oskyldiga civila dött.

Sådant brukar ju annars ge lite smolk i glädjebägaren för anständigt folk, och detta illustrerar rätt bra hur Ryssland och deras apologetiker värderar människoliv.

Det är krig, och i krig dör civila. Det är sorgligt men ett faktum. Vi är nog alla avtrubbade, se bara hur trådens mentalsjuka ukrainadårar ägnat senaste året åt att i tusentals inlägg helt avhumanisera det ryska folket. Det är en ond cirkel, och det enda sättet att få ett någorlunda stop på eländet är att freden kommer.

Men som det ser ut nu ligger den en bit bort.
Citera
2023-07-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Så Nato (US) har inte baser i Turkiet?
TOUCHÉ

Undra om de har något mandat att agera utan Turkiets godkännade?

Jag undrar hur mycket Ryssland kommer försöka komma över innan de avslutar sin "Special Operation" (enligt mig: Krig). Härom dagen, lätt berusad, trodde jag å det bestämdaste att de kommer ta hela kustremsan och upp en bit till Moldavien/Transnistrien, men nu är jag inte så säker längre. De kanske får något "hårt upp i pastejköket" av västlevererade vapen när det uppdagas att det inte riktigt går Ukrainas väg.

Hörde en intressent grej på Military Summary (ryssvän om det var någon som inte känner till det) härom dagen där han nämnde att Wagner kanske förflyttats till Belarus för att där kunna möta en ev. Polska och Baltiska soldater när de väljer att kliva in kriget.
Men om det gått så långt så europeiska länder väljer att delta aktivt med soldater så har vi väl ändå 3:e vk här ändå.
Citera
2023-07-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Kadyrovs ”akuta sjukdom” och hans högra hand Adam Delimkhanov märkliga försvinnande vid en attack här om veckan ska nu bägge två vara ”smoke screens” av Kadyrov själv för att de två skulle kunna åka på pilgrimsfärd till Mecca utan att behöva oroa sig för att någon skulle försöka lönnmörda dem under besöket…

Märkligt får man säga om det stämmer men skulle kunna förklara de märkliga meddelande som kom när Delimkhanov ”attackerades”…

https://t.me/vchkogpu/39724

Menar du att kadyrov fallit i strid och inte kan ta den förudmjukekse?
Citera
2023-07-02, 21:34
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
TOUCHÉ

Jag undrar hur mycket Ryssland kommer försöka komma över innan de avslutar sin "Special Operation" (enligt mig: Krig). Härom dagen, lätt berusad, trodde jag å det bestämdaste att de kommer ta hela kustremsan och upp en bit till Moldavien/Transnistrien, men nu är jag inte så säker längre. De kanske får något "hårt upp i pastejköket" av västlevererade vapen när det uppdagas att det inte riktigt går Ukrainas väg.

Hörde en intressent grej på Military Summary (ryssvän om det var någon som inte känner till det) härom dagen där han nämnde att Wagner kanske förflyttats till Belarus för att där kunna möta en ev. Polska och Baltiska soldater när de väljer att kliva in kriget.
Men om det gått så långt så europeiska länder väljer att delta aktivt med soldater så har vi väl ändå 3:e vk här ändå.
Det låter verkligen som en infantil spekulation.
Wagner befinner sig i Belarus, mer av följande var för sig tre skäl:
Skapa en front ifrån norr.
Hjälpa locoshenka med interna stridigheter.
Säkra Belarus åt putte.
Citera
2023-07-02, 21:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
TOUCHÉ

Även om Europeiska länder och USA går in i kriget på Ukrainas sida, så förstår jag inte hur detta skulle kunna konstituera ett "världskrig"?

Ett europeiskt storkrig skulle det givetvis vara, men om inte länder i Afrika, Asien, Sydamerika, etc, skulle vara involverade som krigförande kontrahenter så är ju inte kriget "globalt" på något sätt.
Citera
2023-07-02, 21:36
Medlem
Citat:
Det är krig, och i krig dör civila. Det är sorgligt men ett faktum. Vi är nog alla avtrubbade, se bara hur trådens mentalsjuka ukrainadårar ägnat senaste året åt att i tusentals inlägg helt avhumanisera det ryska folket. Det är en ond cirkel, och det enda sättet att få ett någorlunda stop på eländet är att freden kommer.

Men som det ser ut nu ligger den en bit bort.
Normala krigsmakter försöker undvika civila offer och gör konstant avvägningar om en attack kan motiveras eller inte. Den du hyllar gör det inte. Lösningen är att visa Ryssland att deras agerande hör hemma på stenåldern och inte längre accepteras, lösningen för att hantera deras följare är att utvisa dom.

Att belöna Ryssland för sin aggression är inte en lösning.
Citera
2023-07-02, 21:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nej, jag menar bara att det strategiskt riktiga för Ryssland är att erövra all kust som för tillfället hålls av Ukraina. Det är i ukraina som den amerikanska syfilisen har spridit sig och genomsyrar alla statens organ. jag utryckte mig slarvigt, men jag tror du fattar vad jag menar.

Det kommer man inte att lyckas med, ännu mindre nu när det visar finnas "syfilis-jude-HBQT" smitta i de egna leden med kuppen förra helgen.., Surovkin bakom lås och bom.., och många kommer det visa sig att är "nersmittade" ?

Sedan skall du nog fundera på en sak till : Hur kom det sig att Putins närmaste vänner, de han litar på allra mest..FSB..inte lyckades få en minsta ledtråd om att ett kuppförsök var på gång..

Svaret är ju en enkelt : "Smittan" har även nått dit !
Citera
2023-07-02, 21:38
Medlem
Citat:
Allt öster om Dniepr och hela Svarta havskusten är ryskt, samt givetvis Krim. Detta är Rysslands områden. Resten av ukraina kan usa få och köra i botten samtidigt som de exploaterar kvinnorna och barnen där i sin sinnessjuka förvridna version av "civilisation".

Ryssarna verkar tvärt om ha ryckt upp sig. Utifrån mitt utkikstorn ser det mörkt ut för natos proxyarmé i ukraina. Tiden får utvisa vem som har rätt - som alltid.

Blir svårt nu när makarov och Moskva ligger på havetsbotten.
Citera
2023-07-02, 21:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Fattar inte att folk tar hans inlägg seriöst. Jag läste hans inlägg ett tag men det är för mkt överdrifter.

Att zelensky och usa gapar om kärnkraftverket är inte bra. Jänkarjävlarna har historia när det gäller falls flag.

Falls flag? Är det nån tävling i okunnighet? Skadar det så jättemycket att skaffa sig kunskap innan man skriver?

Först föreställningen att a) Ukraina är medlem i Nato. Och

b) Inget natoland har lust mot Svarta havet.

Du kommer in och hejar på. Man kan tro och skriva vad och hur som helst. Är man rysslandsvän är snarast kunskap något ont.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-07-02 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in