Citat:
Ursprungligen postat av
Undercover.Brother
Ah, märkligt det där. Högt belånade fastighetsbolag blir inte särskilt berörda av räntan tydligen. Men bostadsrättsföreningar, dom jävlar i mig kommer konka direkt.
Räknas procenten lite annorlunda när det kommer till lån som utgör bostäder till hyrestorskar? Kanske finns någon magisk räntesats där?
Bara för du inte begriper hur det fungerar behöver du inte bli så arg.
Jag förstår att det kan kännas jobbigt nu när du har köpt på toppen och dessutom har ditt lån hos Bluestep.
Om du vill höra vad jag ser i kristallkulan för just dig så ser jag att föreningen där du bor tvingas höja avgiften med 30% nästa år när lånen löper ut.
30% är mycket för dig som är timanställd städare och redan lever på marginalen.
Den där bilen som du privatleasar har ju också blivit dyrare, när du tecknade avtalet för din basutrustade Mercedes CLA med minsta motorn så trodde du att 5995:- skulle gälla för dom tre år som avtalet varar, men oj vilken överraskning att det kunde höjas sådär efter ett år.
Så jag ser att du får sälja lägenheten med en rejäl förlust, försöka lösa leasingavtalet på bilen i förtid och flytta hem till dina föräldrar igen.
Men egentligen trivdes du bättre under deras beskydd, det är lite läskigt att vara ensam ute i stora världen.