Citat:
Alltså behandlingen jag fått av psykiatrin och mediciner som förstört mig och att jag i stort sett blev av med hela mitt liv för jag tvingades göra slut med mitt ex och flytta långt bort från vänner har ju satt mig i en djup depression. Däremot är det ju inte det som är problemet från allra första början. Men det har blivit så nu, att jag är djupt deprimerad och ingen medicin de provat hjälper mot det. Jag äter ingen SSRI eller annan antidepp nu för det biter inte på mig, tvärtom. Det plus det jag skrev ovan att jag blivit satt i en djup depression gjorde att just den läkaren tycker att, citerar från min journal: "denna patient absolut uppfyller kraven för ketaminbehandling"
Ketamin är enbart godkänt i Sverige för terpairesistent depression eller psykiatrisk nödsituation där man snabbt vill bryta svår depression. Dina besvär som du beskriver är således inte indikation för behandling med ketamin. Så vitt jag vet finns idag inga pågående studier för ångestproblematig, ocd eller GAD med ketami i Sverige men hänvisa gärna om du känner till. Jag ser det därför som uteslutet att du skulle erbjudas ketaminbehandling om inte din läkare aktivt väljer att frångå befintlig evidens och riktlinjer.
Tråkigt att du har dålig effekt och upplever att ssri har förstört ditt liv. Det är oavsett förstahandsvalet vid farmakologisk behandling i ditt fall om du lider av återkommande ångest, ocd och eller GAD. Äter du fortfarande ssri och i sådana fall vilken sort och dos?
Skaffa ketaminet på egen hand och testa.
Tråkigt att du har dålig effekt och upplever att ssri har förstört ditt liv. Det är oavsett förstahandsvalet vid farmakologisk behandling i ditt fall om du lider av återkommande ångest, ocd och eller GAD. Äter du fortfarande ssri och i sådana fall vilken sort och dos?
Skaffa ketaminet på egen hand och testa.