Citat:
Ursprungligen postat av
Sarcophagus
Känner med dig. Har missbrukat diverse dissociativa preparat i över sex års tid nu och vet inte hur jag ska kunna sluta med det, gillar ruset för mycket. Toleransen är åt helvete för mig också, kan ta 60mg O-PCE under en dag utan att ens vara nära ett hål. Ketamin är knappt värt att ta längre.
Upplever att jag blivit kognitivt nedsatt av missbruket. Rekommenderar ingen att ta ketamin eller andra arylcyclohexylaminer mer än max ett par gånger i månaden, om ens det.
Min snälla pappa säger att jag utan tvekan fått hjärnskador av mitt drogande och han har ingen aning vilka substanser jag tagit och i vilka doser och hur länge.
Chatgpt säger att jag nog dragit på mig skador från mitt disso missbruk.
Började med mxe som jag tog varje dag i några år sen 3-meo-pcp i något år och sen 3-ho-pcp i nästan tre år varje dag.
Så jag håller med dig. Ketamin är knappt värt det. 1g håller inte många timmar medans 1g 3-ho-pcp kunde hålla i veckor.
Men hjärnan är plastisk och kan återhämta sig om man sköter sig med kost, kosttillskott, träning, vara ute i naturen. Det tar dock flera år innan man kanske blir bra igen.
Ännu en nackdel med ketamin är hur hårt det går på blåsan. Efter bara nån vecka(10-20g) så börjar det kännas i blåsan. Det har inte hänt med pcp-analoger?
Plus jag måste köra ketaminet intramuskulärt(200-300mg) för att få en skön känsla nån timme två. Så min skinka blir en nåldyna