2026-05-09, 21:24
  #2629
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Idag tog jag betydligt högre doser. Jag blev trött, yr och fick dålig koordination. Det kändes spm att vara rejält packad men utan att bli på bra humör. Är det normalt eller har jag fått tag på skitketa?
Citera
2026-05-12, 22:26
  #2630
Medlem
Någon som kan förklara varför detta är så populärt på festivaler? Har aldrig provat och kommer nog aldrig göra det heller men förvånar mig varje gång hur många som tar detta som lyssnar på "hårdare musiksmaker".
Citera
2026-05-28, 23:20
  #2631
Medlem
Ketamin för mig är en sån där substans man bör ha hemma och ta lite då och då eller blanda med uppåt om man kör nån kväll.

Ketamin+metaamfetamin=bra sex!
Citera
2026-05-28, 23:44
  #2632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Idag tog jag betydligt högre doser. Jag blev trött, yr och fick dålig koordination. Det kändes spm att vara rejält packad men utan att bli på bra humör. Är det normalt eller har jag fått tag på skitketa?
Det är ganska normala biverkningar. Du ska inte förväntadig ett euforiskt, uppiggande rus liknande tex. stimulanter. Jag vet att vissa använder ketamin som partydrog, men min erfarenhet är att den här sortens substanser gör sig bäst i slutna miljöer där man kan sjunka in i ruset utan att behöva interagera så mycket med sin omgivning.
Citera
2026-06-12, 07:00
  #2633
Medlem
Ser flera som frågar om doser osv. Beror på om du vill bara ha en humörhöjare eller komma till k-hålet, där vad som helst kan uppnås.

Humörhöjare en lina lika stor som en halv liten tändsticka.

K-hålet en lina lika stor som en hel liten tändsticka fast dubbelt så tjock.
Citera
2026-06-13, 01:30
  #2634
Medlem
welts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolutswe
Ser flera som frågar om doser osv. Beror på om du vill bara ha en humörhöjare eller komma till k-hålet, där vad som helst kan uppnås.

Humörhöjare en lina lika stor som en halv liten tändsticka.

K-hålet en lina lika stor som en hel liten tändsticka fast dubbelt så tjock.
alltså nej, det är helt omöjligt att generalisera utan att ta hänsyn till individuell tolerans, kvalitet/renhet/r- eller s-enantiomer osv.

korkat råd. hur svårt är det att bara bumpa sig fram till rätt dos?
__________________
Senast redigerad av welt 2026-06-13 kl. 01:35.
Citera
2026-06-14, 10:12
  #2635
Medlem
Jag har börjat köra ganska mycket ketamin igen. Köper 10or R/S nålar för 1800kr och kvaliteten är bra men jag kan inte riktigt hantera det känner jag.

Tycker om det för mycket och min tolerans är HÖG. Har gått på skiten sen mxe kom ut och sen 3-meo-pcp till 3-ho-pcp och sen ett uppehåll när det försvann.

Tror jag har permatolerans om det finns nått sånt.

Känner att riktigt ketamin går hårdare på blåsan än pcp analoger.

Vill kunna ta nån gång i veckan men jag kör på tills påsen är slut och pengarna sinar och toleransen går upp…

Svårt det här
Citera
2026-06-14, 10:16
  #2636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutswe
Ser flera som frågar om doser osv. Beror på om du vill bara ha en humörhöjare eller komma till k-hålet, där vad som helst kan uppnås.

Humörhöjare en lina lika stor som en halv liten tändsticka.

K-hålet en lina lika stor som en hel liten tändsticka fast dubbelt så tjock.

Du pratar om folk utan tolerans och är helt naiva när det kommer till disso droger.

En halv tändsticka? behöver tio dubbla dosen och köra den intramuskulärt för att komma i närheten av att ”håla”

Men det är bara jag och folk som kört mycket som är såhär.

Du har rätt men det gäller inte alls bara
Citera
Igår, 22:42
  #2637
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag har börjat köra ganska mycket ketamin igen. Köper 10or R/S nålar för 1800kr och kvaliteten är bra men jag kan inte riktigt hantera det känner jag.

Tycker om det för mycket och min tolerans är HÖG. Har gått på skiten sen mxe kom ut och sen 3-meo-pcp till 3-ho-pcp och sen ett uppehåll när det försvann.

Tror jag har permatolerans om det finns nått sånt.

Känner att riktigt ketamin går hårdare på blåsan än pcp analoger.

Vill kunna ta nån gång i veckan men jag kör på tills påsen är slut och pengarna sinar och toleransen går upp…

Svårt det här

Känner med dig. Har missbrukat diverse dissociativa preparat i över sex års tid nu och vet inte hur jag ska kunna sluta med det, gillar ruset för mycket. Toleransen är åt helvete för mig också, kan ta 60mg O-PCE under en dag utan att ens vara nära ett hål. Ketamin är knappt värt att ta längre.

Upplever att jag blivit kognitivt nedsatt av missbruket. Rekommenderar ingen att ta ketamin eller andra arylcyclohexylaminer mer än max ett par gånger i månaden, om ens det.
Citera
Idag, 05:25
  #2638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Känner med dig. Har missbrukat diverse dissociativa preparat i över sex års tid nu och vet inte hur jag ska kunna sluta med det, gillar ruset för mycket. Toleransen är åt helvete för mig också, kan ta 60mg O-PCE under en dag utan att ens vara nära ett hål. Ketamin är knappt värt att ta längre.

Upplever att jag blivit kognitivt nedsatt av missbruket. Rekommenderar ingen att ta ketamin eller andra arylcyclohexylaminer mer än max ett par gånger i månaden, om ens det.

Min snälla pappa säger att jag utan tvekan fått hjärnskador av mitt drogande och han har ingen aning vilka substanser jag tagit och i vilka doser och hur länge.

Chatgpt säger att jag nog dragit på mig skador från mitt disso missbruk.
Började med mxe som jag tog varje dag i några år sen 3-meo-pcp i något år och sen 3-ho-pcp i nästan tre år varje dag.

Så jag håller med dig. Ketamin är knappt värt det. 1g håller inte många timmar medans 1g 3-ho-pcp kunde hålla i veckor.

Men hjärnan är plastisk och kan återhämta sig om man sköter sig med kost, kosttillskott, träning, vara ute i naturen. Det tar dock flera år innan man kanske blir bra igen.

Ännu en nackdel med ketamin är hur hårt det går på blåsan. Efter bara nån vecka(10-20g) så börjar det kännas i blåsan. Det har inte hänt med pcp-analoger?

Plus jag måste köra ketaminet intramuskulärt(200-300mg) för att få en skön känsla nån timme två. Så min skinka blir en nåldyna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in