2014-08-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
Har ketamin lite samma feel som filmen Inception? T.ex scenen där man får se DiCaprio och hans fru's värld dom byggt, fast denna gång helt uråldrad och byggnaderna redo att rasa? Eller är det lite som i 2001: A space oddysey, t.ex i slutet när han är i det där rummet och åldras snabbt?

Eller är det mest "svart, tomt universum och du är nu död"?

Så nyfiken på att testa men det känns så jävla hardcore att jag är rädd att snedtrippa, fastna i en helvetesloop eller liknande. Är inte alls skraj för t.ex IV heroin men just ketamin känns läskigt men någon beskrev det som "instant nostalgia" och det gjorde mig så intresserad. Är det en sådär häftig feel som jag tror eller kommer jag bli förvånad?

de gånger jag tagit ketamin har snedtrippar känts långt borta, och då har jag ändå mer än en gång blivit tagen på sängen av dess effekter. jämfört med andra hallucinogener har jag varit väldigt långt borta på ketamin utan minsta obehagskänsla, medan jag på relativt milda lsd-trippar känt snedtrippar lura bakom hörnet.
Citera
2014-09-02, 17:48
Medlem
Psychoramas avatar
Bara för att jag undrar. Små mängder Ketamin + Opiater/Opioder, hur farlig är denna kombination eller är det ofarligt i rätt mängder? Båda bedövar ju smärta så det lär ju bli dubbelt så smärtlindrande? Eller? Hittar ingen info om att kombinationen skulle vara mer farlig än att man kan bli väldigt väck och smärtstillad av kombon.. Någon som vet eller har erfarenhet?

Annars undrar jag hur ketamin funkar med centralstimulerande? Har ju hört talas om "CK" som festdrog, alltså lågdos Ketamin + Kokain.. Erfarenhet? Samt hur farligt kan det vara?

Mvh
Citera
2014-09-02, 19:05
Medlem
GreenSweaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Bara för att jag undrar. Små mängder Ketamin + Opiater/Opioder, hur farlig är denna kombination eller är det ofarligt i rätt mängder? Båda bedövar ju smärta så det lär ju bli dubbelt så smärtlindrande? Eller? Hittar ingen info om att kombinationen skulle vara mer farlig än att man kan bli väldigt väck och smärtstillad av kombon.. Någon som vet eller har erfarenhet?

Annars undrar jag hur ketamin funkar med centralstimulerande? Har ju hört talas om "CK" som festdrog, alltså lågdos Ketamin + Kokain.. Erfarenhet? Samt hur farligt kan det vara?

Mvh

http://wiki.tripsit.me/images/d/d6/TripSitDrugComboChart.gif
Ingen av dessa kombos verkar ju vara någon höjdare, men kan inte tala utifrån egen erfarenhet.
Citera
2014-09-02, 19:23
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenSweater
http://wiki.tripsit.me/images/d/d6/TripSitDrugComboChart.gif
Ingen av dessa kombos verkar ju vara någon höjdare, men kan inte tala utifrån egen erfarenhet.
Thx Schyst länk där! Fast kollar man sidan för "drug interaction" så kommer det upp att te.x Ketamin och Amfetamin är en harmlös kombination.. Fast det känns som det inte stämmer? http://www.drugs.com/interactions-check.php?drug_list=2543-0,1411-0

Kollat lite på starkare opiater som Morfin och Ketamin i kombination men får då att det är "Moderate"- Varning.. Inte dödligt alltså. Fast jag tror att det är en doseringsfråga helt klart!

...Fast när jag läste listan på din länk står det ju att det till och med är en ok kombination som kan ge bra synergi när det gäller te.x MDMA.

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2014-09-02 kl. 19:32.
Citera
2014-09-09, 14:19
Medlem
Kranpunktens avatar
Har testat ketamin 2 gånger nu och måste säga att jag är djupt besviken, inte alls som jag trodde det skulle vara, första gången körde jag 50~60 mg och blev väldigt domnad i kroppen och lite lustiga känslor i kroppen + balanssinnet var ur funktion, en vecka senare testade jag på ca 110mg och samma där, fast jag har inget minne från själva peaken, bara när jag är påväg ner.. kände mig helt domnad i kroppen + lite lullig i skallen, inga överdrivna visuals/"trip" försökte nå hål eftersom det verkar va det ända värda på denna drog men som sagt så tappa jag minnet, nästan som att jag somna och vakna med samma kännsla som när man blir sövd på sjukhus
Senast redigerad av Kranpunkten 2014-09-09 kl. 14:21.
Citera
2014-09-09, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
Har testat ketamin 2 gånger nu och måste säga att jag är djupt besviken, inte alls som jag trodde det skulle vara, första gången körde jag 50~60 mg och blev väldigt domnad i kroppen och lite lustiga känslor i kroppen + balanssinnet var ur funktion, en vecka senare testade jag på ca 110mg och samma där, fast jag har inget minne från själva peaken, bara när jag är påväg ner.. kände mig helt domnad i kroppen + lite lullig i skallen, inga överdrivna visuals/"trip" försökte nå hål eftersom det verkar va det ända värda på denna drog men som sagt så tappa jag minnet, nästan som att jag somna och vakna med samma kännsla som när man blir sövd på sjukhus
Vikt på dig och ROA? Du behöver ta mer än 110 mg om du vill bli riktigt trippad.

https://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_dose.shtml
Citera
2014-09-09, 14:41
Medlem
det låter som att du underdoserade första gången och överdoserade andra
Citera
2014-09-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten

200-250 mg för ett k-hole utan tolerans (om du drar lina)
Citera
2014-09-09, 20:16
Medlem
caecos avatar
Hur tycker ni ketamin förhåller sig till MXE när det gäller att "bota depression"? Var något deprimerad och MXE fick mig ur tankegångarna. Det var inte därför jag köpte MXE utan jag köpte det i russyfte men uppskattade verkligen välmåendet efter en tripp.

Har testat lite ketamin på slutet varav en ganska rejäl tripp men har inte upplevt samma effekt. Någon som har erfarenheter angående detta?
Citera
2014-09-10, 23:31
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vikt på dig och ROA? Du behöver ta mer än 110 mg om du vill bli riktigt trippad.

https://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_dose.shtml

ROA? Administering metod eller? Näsan.. och vad jag har läst så borde det nästan räcka för hål? Eftersom min tolerans verkligen är 0.
jag borde la inte få minneslucka på ca 40min iallafall?

Citat:
Ursprungligen postat av COTW
det låter som att du underdoserade första gången och överdoserade andra
det var min första tanke med, körde först ~50 för att känna på de, hade som sagt ingen tolerans och visste inte vad jag skulle förvänta mig, men sen vänta jag 1v och testade vad jag trodde skulle ge mig de jag ville men fick bara samma effekt som första gången +minneslucka på hela peaken..
Några tips till nästa försök då? Vilket blir om några veckor/månad eftersom jag vill använda den som en psykadelisk grej och bevara den magiska lite "semester" feelingen

+några råd på hur jag ska ta de? De fräte så himmla mycke på näsväggarna och blev helt varig dagen efter..
Citera
2014-09-11, 12:46
Medlem
sandra92s avatar
omg, hur kul skulle de inte vara att testa på Ketamin? Förstår dock inte på vart folk får tag i de, verkar vara väldigt svårt att få tag på.
Citera
2014-09-11, 16:11
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
omg, hur kul skulle de inte vara att testa på Ketamin? Förstår dock inte på vart folk får tag i de, verkar vara väldigt svårt att få tag på.

Börja gå på ravefester och träffa folk där. Mycket vanligt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in