2023-06-29, 19:20
Medlem
Och nu är Mount klar för United.
Chelsea rensar ut totalt
Citera
2023-06-29, 19:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Att titta bakåt betyder inte så mycket, men jag är beredd att hålla med om att Liverpool kan nog ha en urstark säsong så länge dom får in rätt spelare centralt. Dom har inget CL och fortsätter Klopp utveckla taktiken han avslutade säsongen med så blir dom väldigt bra. Tippar redan nu att Darwin Nunez gör mer icke-straffmål än Salah.

Ang. Tchouaméni så sägs Perez inte vilja släppa honom för lägre än dom betalade, €100m är lite för mycket för Pool misstänker jag men ett lån vore inte helt fel varken för Pool eller Madrid.
Vänta lite nu (inget personligt) att inte titta tillbaka inte betyder så mycket innebär att Arsenal inte heller kan titta bakåt för gör man det framkommer losermentalitet, 5 p efter borde varit fler men City vaska 2 sista omgångarna.
City fick sunkig start, lite sviter av året innan därför kom Arsenal loss poängmässigt men jag skrev tidigt att det skulle tappas och hur det skulle gå till. Sammanlagt har väl inte Arsenal bättre lag nu än när förra säsongen avslutades? Tycker det ligger på jämnt ut, Havertz och Rice har mycket att bevisa innan de kan kallas toppspelare av högsta rang.

Liverpool kan säkert skaffa fram några miljarder men det är inte det DNA man vill köra fullt ut.
Kan vi lägga mycket på Nunez så kan vi öka lite till på Tchouaméni fast bättre ta in Valverde och Veigo för pengarna. Inget vet vad prislappen blir på Real spelarna.

Salah behöver komma underfund med vad som felas honom, gör visserligen mål men bränner en del och själva spelet ute på plan med boll är i princip katastrof sett till tidigare höjd.
Annars sälja till Saudi och köpa in Mbappe 🤔

Inget personligt allt utan trött på att ett lag som har pressat City 3 gånger på 5 år ska räknas bort innan det ens har börjat.

En sak är säker, Liverpool har värvat bäst (Mac Allister) sett till kvalité/pengar, alltid något om det går knas för honom eller laget.
Senast redigerad av Drickback 2023-06-29 kl. 19:25.
Citera
2023-06-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Och nu är Mount klar för United.
Chelsea rensar ut totalt

Chelsea och Manchester United jagar Caicedo ifrån Brighton.
Brighton vill ha cirka €130 mille.
Citera
2023-06-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Newcastle kanske? Spelade bra i fjol och lär vara förbättrat.

Åtminstone en som tror på mitt Premier League tips!
Citera
2023-06-29, 20:02
Medlem
Taktiken i nästa säsong 3-5-2 eller 4-3-3 och gamla taktiken är 4-2-3-1 någon United vetare kan coach Ten Hag?
Citera
2023-06-29, 20:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vänta lite nu (inget personligt) att inte titta tillbaka inte betyder så mycket innebär att Arsenal inte heller kan titta bakåt för gör man det framkommer losermentalitet, 5 p efter borde varit fler men City vaska 2 sista omgångarna.
City fick sunkig start, lite sviter av året innan därför kom Arsenal loss poängmässigt men jag skrev tidigt att det skulle tappas och hur det skulle gå till. Sammanlagt har väl inte Arsenal bättre lag nu än när förra säsongen avslutades? Tycker det ligger på jämnt ut, Havertz och Rice har mycket att bevisa innan de kan kallas toppspelare av högsta rang.

Liverpool kan säkert skaffa fram några miljarder men det är inte det DNA man vill köra fullt ut.
Kan vi lägga mycket på Nunez så kan vi öka lite till på Tchouaméni fast bättre ta in Valverde och Veigo för pengarna. Inget vet vad prislappen blir på Real spelarna.

Salah behöver komma underfund med vad som felas honom, gör visserligen mål men bränner en del och själva spelet ute på plan med boll är i princip katastrof sett till tidigare höjd.
Annars sälja till Saudi och köpa in Mbappe 🤔

Inget personligt allt utan trött på att ett lag som har pressat City 3 gånger på 5 år ska räknas bort innan det ens har börjat.

En sak är säker, Liverpool har värvat bäst (Mac Allister) sett till kvalité/pengar, alltid något om det går knas för honom eller laget.

Jag tror du misstolkade vad jag menade för jag räknar med Liverpool minst lika mycket som med Arsenal, MEN om Pool däremot får in helt rätt spelare som klaffar direkt så tror jag att dom blir övermänskliga.

Om Timber och Rice blir klara så tycker jag definitivt att Arsenal har ett bättre lag än förra säsongen, sen om det kommer klaffa direkt vet man ju aldrig. Vi hade tur med Jesus och Zinko som gick rätt in och levererade från första match, tror inte det upprepar sig denna säsong. Rice kan behöva lite tid att lära sig rollen, vem vet.

Släpper dom Valverde? Innan VM var han ju glödhet. Mbappe hade jag undvikit, känns inte som en spelare som bryr sig ett skit om klubben han spelar för, dvs motsatsen till Gerrard.
Senast redigerad av jontepsg 2023-06-29 kl. 20:30.
Citera
2023-06-29, 20:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men nu verkade du osäker på om dom verkligen skulle stanna och vänta på en ny chans?

Värdet höjs kanske men aldrig i livet att han kommer säljas från Arsenal för mer pengar?

Handlar väl inte riktigt om hur mycket man spenderar totalt, utan att man slänger massa pengar på två värvningar som båda känns som rejäla överpris? Förstår att du försvarar det och det har du all rätt att göra, dom andra klubbarna du nämner har ju fått titlar för pengarna så det gäller att Arsenal också får det.. Vad händer om det blir en halvdan säsong nu? Spendera mer och köpa dyrare spelare eller ska man fortsätta med detta och hoppas på att det lyckas till slut?

Nä du misstolkar mina två olika svar till två olika frågor, så för att underlätta: om Arsenal inte vinner en stor titel närmaste 2 säsongerna tror jag ändå att dom spelarna stannar. MEN om Arsenal hade slutat satsa efter förra sommarfönstret och inte köpt spelare som Rice och Havertz så tror jag definitivt att dessa spelare skulle börja tänka om.
Arteta har inte lyckats övertyga spelare som Zinko, Jesus, Ødegaard att komma till ett lag som inte spelat CL på många år utan att ha lovat att det satsas rejält för framtiden.

Du ser det som ett överpris, WH får £20m mindre än deras värdering och Arsenal betalar £10m mer än dom själva värderat spelaren till. Det handlar om vad spelaren är värd för klubben, för City var han inte värd mer än 90m, Arteta tycker han är värd 100m. Jag tycker ingen spelare är värd dom pengarna, men vad spelar det för roll vad jag tycker?

Även om spelet inte klaffar denna säsong så har jag väldigt svårt att se att Arsenal skulle göra ett liknande fönster igen. Likt Liverpool med VvD så var han den sista pusselbiten, efter det så gick dom tillbaka till sina normala transfersummor(förutom Nunez dvs). Jag tror Arteta ser Rice som den sista pusselbiten i Arsenal.
Citera
2023-06-29, 20:27
Medlem
Citat:
Jag tror du misstolkade vad jag menade för jag räknar med Liverpool minst lika mycket som med Arsenal.

Om Timber och Rice blir klara så tycker jag definitivt att Arsenal har ett bättre lag, sen om det kommer klaffa direkt vet man ju aldrig. Vi hade tur med Jesus och Zinko som gick rätt in och levererade från första match, tror inte det upprepar sig denna säsong. Rice kan behöva lite tid att lära sig rollen, vem vet.

Liverpool är mitten gäng eller förmåga lira i Europa League säsongen efter nästa säsong!

Lägg till kreatören Havertz så lär Arsenal kunna spela i Champions League igen!

Citera
2023-06-29, 20:28
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Party3545
Taktiken i nästa säsong 3-5-2 eller 4-3-3 och gamla taktiken är 4-2-3-1 någon United vetare kan coach Ten Hag?

Kan det bli en Martinez på vänsterbacken som spelar ytterback-mittfältsrollen? Sedan Fernandes/Casemiro/Mount på mittfältet.
Citera
2023-06-29, 20:30
Medlem
Citat:
Kan det bli en Martinez på vänsterbacken som spelar ytterback-mittfältsrollen? Sedan Fernandes/Casemiro/Mount på mittfältet.

Mount som vänsterytter alternativ högerytter längst framme?
Citera
2023-06-29, 20:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Party3545
Mount som vänsterytter alternativ högerytter längst framme?

Mount som #8 eller #10, Fernandes tar den Mount inte spelar.
Citera
2023-06-29, 20:40
Medlem
3-5-2:

Rashford - Höjlund/?
Mount - Fernandes - Eriksen/? - Casemiro - Antony
Martinez - ? - Varane
?/Heaton

4-3-3 alternativ:

Mount - Rashford/Höjlund/? - Antony/Garnacho
Fernandes - Eriksen/? - Casemiro
Martinez - ?/Lindelöf - Varane - Dalot