2023-06-29, 09:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså..? Vilket lag var det nu igen som nyligen satte ny PL-rekord i att leda ligan i antal dagar, men som ändå kastade bort titeln för egen maskin?

Sanningen är den, att det snarare var AFC som skänkte titeln till Man City.

Så kan man se det. Eller så var ni inte tillräckligt bra helt enkelt. När det finns lag som City i samma liga så kan man inte vinna ligan om man har ens en liten svacka under säsongen.

Alternativt får man förlita sig på att City har en svacka, men då är det ju dom som skänker bort titeln...
Citera
2023-06-29, 09:20
Medlem
berenpxxs avatar
Går ju redan nu att se hur säsongen 2023/24 kommer att utveckla sig.

Man City och Arsenal kommer att slåss om ligatiteln.

Liverpool och Newcastle kommer att slåss om tredjeplatsen.

Sedan lite längre ner:

Man Utd, Brighton, Aston Villa, Tottenham, Brentford och ev. Chelsea kommer att slåss om platserna i Europa league och Conference league.
Senast redigerad av berenpxx 2023-06-29 kl. 09:25.
Citera
2023-06-29, 09:30
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx

Sedan lite längre ner:

Man Utd, Brighton, Aston Villa, Tottenham, Brentford och ev. Chelsea kommer att slåss om platserna i Europa league och Conference league.

Håller med om allting förutom att jag tror det är lite för tidigt för att kunna spå om Man Utd just nu. Om Glazers säljer snart så att de kan börja sätta igång sina transfers, då tror jag de kan utmana om en fjärdeplats iallafall, möjligtvis tredje.
Citera
2023-06-29, 09:38
Moderator
zanteras avatar
Inte övertygad om att Newcastle slutar top4 nästa säsong. De gynnades ju denna säsongen av att Chelsea, Liverpool och Spurs var under all kritik. Tonali är bra men de flesta spelarna som kopplas samman med Newcastle skrämmer ju inte direkt. Nu kommer man dessutom ha CL och man har en trupp som är ganska blek och tunn, fortfarande många spelare i den truppen som är nedra halvan klass.
Citera
2023-06-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte övertygad om att Newcastle slutar top4 nästa säsong. De gynnades ju denna säsongen av att Chelsea, Liverpool och Spurs var under all kritik. Tonali är bra men de flesta spelarna som kopplas samman med Newcastle skrämmer ju inte direkt. Nu kommer man dessutom ha CL och man har en trupp som är ganska blek och tunn, fortfarande många spelare i den truppen som är nedra halvan klass.
Howe verkar ej vilja värva några divlr utan verkar ha en plan för varje värvning.
Jag tror fortfarande Newcastle kommer ha ett lag för topp 4 när säsongen summeras.Men det är en 5-6 klubbar som slåss om plats 2-4 det kommer va små marginaler om det blir en "normal"säsong och int flera klubbar skiter på sig.

Ser även Newcastle är ute efter Chiesa,
Citera
2023-06-29, 10:06
Medlem
Gantss avatar
ManU börjar förlora många av sina targets. Ville inte Ten Hag ha sin nyförvärv innan träningen börjar? Går inte så bra just nu

-Sega på Mount. Punga upp vafan (ej bias här )
-Köpte inte Kim min Jae
-Ingen Kane
-Har en massa dökött som inte vill lämna
-Ingen DDG
-Ny målvakt
-Vad händer med Henderson?
-Ingen ny sugardaddy
-Hur löser man Varanes skadeproblem? Missade ändå 15 matcher
Citera
2023-06-29, 10:08
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Howe verkar ej vilja värva några divlr utan verkar ha en plan för varje värvning.
Jag tror fortfarande Newcastle kommer ha ett lag för topp 4 när säsongen summeras.Men det är en 5-6 klubbar som slåss om plats 2-4 det kommer va små marginaler om det blir en "normal"säsong och int flera klubbar skiter på sig.

Ser även Newcastle är ute efter Chiesa,

Det är såklart respektabelt att Newcastle inte går efter Neymar-värvningar (dvs överbetalda divor med stjärnstatus) men namnen som man verkar intresserade av känns ju inte glödheta heller direkt. Det blir intressant att se dock. Många verkar redan övertygade om att Howe är top3 tränare i PL och kommer leda laget till PL eller CL inom några år, själv är jag fortfarande lite skeptisk.
Citera
2023-06-29, 10:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx

Sedan lite längre ner:

Förstår inte varför Liverpool är avskrivna på förhand, det gör usel säsong 22/23 vilket kom av prestationen 21/22 trots djupet avslutade Liverpool urstark efter varit på botten så förmågan att hämta sig finns absolut. Kommer in fler mittfältare frågan om någon av dessa kommer? Varverde, Thuram, Veiga, Barella, Tchouameni, Szoboszlai.

Kan Liverpool byta ut alla 3 nuvarande med bättre spelare så är de att räkna med.
Och tittar man 5 år bakåt är dom det enda som har konkurrerat med City.
Senast redigerad av Drickback 2023-06-29 kl. 11:13.
Citera
2023-06-29, 11:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Förstår inte varför Liverpool är avskrivna på förhand, det gör usel säsong 22/23 vilket kom av prestationen 21/22 trots djupet avslutade Liverpool urstark efter varit på botten så förmågan att hämta sig finns absolut. Kommer in fler mittfältare frågan om någon av dessa kommer? Varverde, Thuram, Veiga, Barella, Tchouameni, Szoboszlai.

Kan Liverpool byta ut alla 3 nuvarande med bättre spelare så är de att räkna med.
Och tittar man 5 år bakåt är dom det enda som har konkurrerat med City.

Att titta bakåt betyder inte så mycket, men jag är beredd att hålla med om att Liverpool kan nog ha en urstark säsong så länge dom får in rätt spelare centralt. Dom har inget CL och fortsätter Klopp utveckla taktiken han avslutade säsongen med så blir dom väldigt bra. Tippar redan nu att Darwin Nunez gör mer icke-straffmål än Salah.

Ang. Tchouaméni så sägs Perez inte vilja släppa honom för lägre än dom betalade, €100m är lite för mycket för Pool misstänker jag men ett lån vore inte helt fel varken för Pool eller Madrid.
Citera
2023-06-29, 12:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Som LFC-supporter blir jag lite lätt provocerad av hur Chelseas värdelösa affärer ändå kan lösa sig och de får betalt för sina floppar och överskott.

Mendy får man ca 17m för. Köpt för 20m.
Koulibaly får man ca 25m för. Köpt för 35m.
Kovacic får man 30m för. Köpt för 40m.
Havertz får man 65m för. Köpt för 75m.
Mount tycks man får 55-60 för. 1 år kvar på kontraktet.

Ziyech och Auba verkar man kunna skeppa till Saudi också och få betalt för dem.

Hade det funnits någon slags kosmisk rättvisa, hade Chelsea fått sitta kvar med de här surdegarna som suger pengar ur budgeten varje månad. Eller släppa dem till Serie A, Bundesliga och stå för 70% av lönen efter försäljning.

De har tagit värdelösa beslut på transfermarknaden och köpt för många spelare för dyrt. Det är en lyx andra klubbar sällan har råd med, som sätter djupa spår över många år. Chelsea får istället sålt sitt överskott och får tillbaka nästan hela pengen.

Extra provocerande är det att deras floppar kommer kunna bli bra i konkurrenter. Kovacic kommer säkert bli kanon i City, och Havertz kanske får det att lossna i Arsenal.

Det här är lite som om Liverpool skulle fått sålt Firmino för 30m, Oxlade för 15m, Jota för 60m, Matip för 25m.

Ja, lite bitter är jag. Usla sportsliga beslut ska straffa sig.

Vad händer i United? Tycks vara lite kaoz. Blir DdG kvar? Maguire? Snackas om att klippa Jadon Sancho? Rejäl flopp, får man väl säga så långt? Har snuskigt hög lön, om jag minns rätt.
Citera
2023-06-29, 12:39
Medlem
Jag tror att Rice kommer bli ännu bättre i Arsenal än i West Ham, då han har bättre (passnings-)spelare runt sig som kan hålla bollen inom laget. Rice är en mycket bra bollvinnare och är bra på att driva bollen snabbt framåt, och en bra passningsspelare. Skulle det bli skadeproblem i backlinjen så skulle han göra det mycket bra som mittback också.
Citera
2023-06-29, 12:39
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som LFC-supporter blir jag lite lätt provocerad av hur Chelseas värdelösa affärer ändå kan lösa sig och de får betalt för sina floppar och överskott.

Mendy får man ca 17m för. Köpt för 20m.
Koulibaly får man ca 25m för. Köpt för 35m.
Kovacic får man 30m för. Köpt för 40m.
Havertz får man 65m för. Köpt för 75m.
Mount tycks man får 55-60 för. 1 år kvar på kontraktet.

Ziyech och Auba verkar man kunna skeppa till Saudi också och få betalt för dem.

Hade det funnits någon slags kosmisk rättvisa, hade Chelsea fått sitta kvar med de här surdegarna som suger pengar ur budgeten varje månad. Eller släppa dem till Serie A, Bundesliga och stå för 70% av lönen efter försäljning.

De har tagit värdelösa beslut på transfermarknaden och köpt för många spelare för dyrt. Det är en lyx andra klubbar sällan har råd med, som sätter djupa spår över många år. Chelsea får istället sålt sitt överskott och får tillbaka nästan hela pengen.

Extra provocerande är det att deras floppar kommer kunna bli bra i konkurrenter. Kovacic kommer säkert bli kanon i City, och Havertz kanske får det att lossna i Arsenal.

Det här är lite som om Liverpool skulle fått sålt Firmino för 30m, Oxlade för 15m, Jota för 60m, Matip för 25m.

Ja, lite bitter är jag. Usla sportsliga beslut ska straffa sig.

Vad händer i United? Tycks vara lite kaoz. Blir DdG kvar? Maguire? Snackas om att klippa Jadon Sancho? Rejäl flopp, får man väl säga så långt? Har snuskigt hög lön, om jag minns rätt.

Fast lite roligt är det att Pep väljer Kovacic, den vite hamnbusetypen som han tycks ha en förkärlek för, medan Arteta väljer Havertz, en graciös vinthund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in