2023-06-29, 16:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan nästan säker säga du skrev Guimares skulle välja Arsenal,att de va klart,för sen några dagar senare var han klar för Newcastle och han gjorde nån tweet där han hånar Arsenal försök el va det var.

Men skitsamma.
Borde Arsenal försöka igen på Vlahovic,är han en spelare för Arsenal tycker du?
Hmm.. Det kan iaf inte jag minnas att jag har skrivit🤐 Var/när ska jag angiveligen ha skrivit detta om Guimares & Arsenal?

Vlahovic har fortfarande potential.. och om grabben hamnar i rätt miljö så tror jag att han kommer att blomma ut. Men vill jag se Vlahovic till AFC i dag? Njaeee.
Citera
2023-06-29, 16:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Aktuella odds på ligaguldet 2023-2024:

Manchester City 1,57
Arsenal 7,00

Men betta du på Arsenal om du är så säker på din sak. Fast din grej är väl snarare att betta mot andra forummedlemmar och sedan vägra betala dem när du förlorar.
Odds från div bettingsbolag osv har 0% betydelse.
Citera
2023-06-29, 16:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Marknaden fungerar ju enbart såhär för att lag går med att fortsätta betala överpriser..
Visst det kanske var denna typ av spelare dom ville ha, men det borde finnas mängder med andra spelare som inte kostar lika mycket? Så unik är inte Rice, inte så att du får en 24årig Messi eller Ronaldo som på egen hand kan avgöra matcher..

För det priset så måste nästan Arsenal vinna ligan och Rice vara en stor anledning till det, annars så är det inte en lyckad transfer med tanke på priset..

Visst äre så, och vill Arsenal nu krypa avståndet till dom allra bästa så måste dom spela med i marknaden. Dom fick en gyllene chans förra året att vinna PL då City slarvade bort poäng på hösten och andra storlag var mediokra över stora delar av säsongen, men när kommer en sån chans igen? Och kommer verkligen spelare som Saka, Ødegaard, Saliba att acceptera att Arsenal väntar på just den chansen? Skulle Arteta acceptera det när det samtidigt ryktas om klubbar som PSG och Real Madrid? Det finns ett lag i PL som vunnit utan att spendera stort och det är Leicester, något sånt lär tyvärr aldrig upprepas igen.

Kollar du Rice stats så ser du att han är rätt unik. Få spelare som är så brytningssäkra men samtidigt lika bra på att få bollen uppåt i planen snabbt. Han är i princip aldrig skadad(jinx) och får förvånansvärt få kort(30 gula på över 300matcher). Jag är ganska så säker på att Pep och Arteta vet exakt vad det är med Rice som enligt dom två gör honom värd £90m.

Arsenal har fått jävligt mycket skit och hån i åratal från media/motståndsfans för att dom "nöjer sig med topp 4" och inte spenderar. Nu spenderar dom och får skit för det med.
Citera
2023-06-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag sticker ut hakan redan nu, och säger att Arsenal kommer att vinna PL-titeln 23/24. Våra grabbar kommer att vara rejält revanschsugna och mer fokuserade kommande säsong, och med PLs bästa mittfält så blir det vi som kommer regera. Man City kommer däremot att vara ”mätta”, och utan Gundo så kommer de att få ett betydligt sämre mittfält.

Och jag kan inte några lag hota varken AFC eller Man City.
Ni har värvat klockrent hittills,men City har inte ens börjat göra sitt lag redo för nästa säsong.
Även om city förlorat Gundo finns säkert ersättare på plats.
Sen har ju city fått en murbräcka till sitt försvar,Gvardiol,han och Diaz där bak,kommer inte många komma förbi.
Det stora problem City kommer ha är KDB,om hans skador kommer bli återkommande,vem ska ta över?
Sen vad sker med Silva,som sagt city har ej börjat värva.

Men tror ändå inte Arsenal vinner,tror förlorare mentaliteten kommer sitta i när det kommer bli allvar..
Citera
2023-06-29, 17:04
Medlem
Citat:
Hmm.. Det kan iaf inte jag minnas att jag har skrivit🤐 Var/när ska jag angiveligen ha skrivit detta om Guimares & Arsenal?

Vlahovic har fortfarande potential.. och om grabben hamnar i rätt miljö så tror jag att han kommer att blomma ut. Men vill jag se Vlahovic till AFC i dag? Njaeee.
Vem skulle du vilja ha till ny anfallare i Arsenal om chans dyker upp värva en
Citera
2023-06-29, 17:08
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Odds från div bettingsbolag osv har 0% betydelse.

Fast 7x pengarna är ju till din favör i detta fallet. Spela med ditt hus som insättning så har du råd med ett palats nästa sommar.
Citera
2023-06-29, 17:09
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Visst äre så, och vill Arsenal nu krypa avståndet till dom allra bästa så måste dom spela med i marknaden. Dom fick en gyllene chans förra året att vinna PL då City slarvade bort poäng på hösten och andra storlag var mediokra över stora delar av säsongen, men när kommer en sån chans igen? Och kommer verkligen spelare som Saka, Ødegaard, Saliba att acceptera att Arsenal väntar på just den chansen? Skulle Arteta acceptera det när det samtidigt ryktas om klubbar som PSG och Real Madrid? Det finns ett lag i PL som vunnit utan att spendera stort och det är Leicester, något sånt lär tyvärr aldrig upprepas igen.

Kollar du Rice stats så ser du att han är rätt unik. Få spelare som är så brytningssäkra men samtidigt lika bra på att få bollen uppåt i planen snabbt. Han är i princip aldrig skadad(jinx) och får förvånansvärt få kort(30 gula på över 300matcher). Jag är ganska så säker på att Pep och Arteta vet exakt vad det är med Rice som enligt dom två gör honom värd £90m.

Arsenal har fått jävligt mycket skit och hån i åratal från media/motståndsfans för att dom "nöjer sig med topp 4" och inte spenderar. Nu spenderar dom och får skit för det med.
Jo visst. Jadu, när Arsenal får samma chans igen är ju omöjligt att säga? Var det inte du som påstod att dom stannar även om det inte blir några titlar dom närmsta åren? (kan ha varit någon annan)..

Vi säger att han hade varit från Afrika eller något istället.. Vad hade varit ett rimligt pris då? Hälften? Hur mycket betalar man för nationaliteten ?

Skit ska skit ha Nej, men det är väl inte så konstigt när man går från noll till hundra direkt och samtidigt har klagat på hur andra lag köper..?
Citera
2023-06-29, 17:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jo visst. Jadu, när Arsenal får samma chans igen är ju omöjligt att säga? Var det inte du som påstod att dom stannar även om det inte blir några titlar dom närmsta åren? (kan ha varit någon annan)..

Vi säger att han hade varit från Afrika eller något istället.. Vad hade varit ett rimligt pris då? Hälften? Hur mycket betalar man för nationaliteten ?

Skit ska skit ha Nej, men det är väl inte så konstigt när man går från noll till hundra direkt och samtidigt har klagat på hur andra lag köper..?

Jag påstod det i ett helt annat kontext japp. Att även om Arsenal inte vinner titlar inom närmaste 2-3 åren så ser jag inte att dom lämnar, däremot så tror jag inte någon av dom vill bli en ny Harry Kane och stanna i en klubb som inte satsar. Så du minns ungefär rätt.

Nä det är ju totalt fucked att det är på det sättet, men det är ett problem med hela ligan. Skulle Rice bli kapten i landslaget efter Kane så kommer hans värde också att höjas av det.. engelska lagen är kåta på sina egna helt enkelt.

Förstår inte vad det sista har med Arsenal att göra, känns mer som du håller agg mot vissa fans isåfall. Anledningen till att Arsenal kan överspendera är för att klubben sköter sin ekonomi jävligt bra, genom ett bra lönesystem så har dom £150-170m mer att spendera varje år än t.ex. Liverpool, United, Chelsea eller City. Det är inte en ryska eller arabiska oljepengar som spenderas just nu, inte heller en amerikan som hittar hål i reglerna så han kan spendera 6 miljarder.. så det anser jag att folk fortfarande kan få gnälla över även att Arsenal spenderat stort.
Citera
2023-06-29, 17:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag påstod det i ett helt annat kontext japp. Att även om Arsenal inte vinner titlar inom närmaste 2-3 åren så ser jag inte att dom lämnar, däremot så tror jag inte någon av dom vill bli en ny Harry Kane och stanna i en klubb som inte satsar. Så du minns ungefär rätt.

Nä det är ju totalt fucked att det är på det sättet, men det är ett problem med hela ligan. Skulle Rice bli kapten i landslaget efter Kane så kommer hans värde också att höjas av det.. engelska lagen är kåta på sina egna helt enkelt.

Förstår inte vad det sista har med Arsenal att göra, känns mer som du håller agg mot vissa fans isåfall. Anledningen till att Arsenal kan överspendera är för att klubben sköter sin ekonomi jävligt bra, genom ett bra lönesystem så har dom £150-170m mer att spendera varje år än t.ex. Liverpool, United, Chelsea eller City. Det är inte en ryska eller arabiska oljepengar som spenderas just nu, inte heller en amerikan som hittar hål i reglerna så han kan spendera 6 miljarder.. så det anser jag att folk fortfarande kan få gnälla över även att Arsenal spenderat stort.
Men nu verkade du osäker på om dom verkligen skulle stanna och vänta på en ny chans?

Värdet höjs kanske men aldrig i livet att han kommer säljas från Arsenal för mer pengar?

Handlar väl inte riktigt om hur mycket man spenderar totalt, utan att man slänger massa pengar på två värvningar som båda känns som rejäla överpris? Förstår att du försvarar det och det har du all rätt att göra, dom andra klubbarna du nämner har ju fått titlar för pengarna så det gäller att Arsenal också får det.. Vad händer om det blir en halvdan säsong nu? Spendera mer och köpa dyrare spelare eller ska man fortsätta med detta och hoppas på att det lyckas till slut?
Citera
2023-06-29, 18:18
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är inte 1,4 miljarder för Rice ett överpris?

Ja jag tycker det! Visst finns det mycket fotboll i den grabben men känns som ett överpris enligt mig!
Citera
2023-06-29, 18:36
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Tänk på Grealish som också var ett överpris, svag första säsong men en lysande andra säsong där han var en bärande spelare som gjorde att City äntligen vann sitt efterlängtande CL. Nu är det ingen som som snackar överpris längre.

Detsamma gäller ju Rice, kommer han vara en spelare som lyfter sitt Arsenal till nya höjder, en CL eller PL-titel så är det ju värt det.

Jag tror att City kan få en hyfsat svag säsong med deras mått, naturligtvis en mättnadskänsla men också en KDB som kommer spela allt mindre på grund av skador, och ingen Gundogan som avgör matcher i parti och minut, så jag tror det blir en ny mästare så det gäller att passa på att ta den chansen.
Citera
2023-06-29, 19:03
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Sanningen är den att Liverpools nya «storhetsepok» under Klopp (covid-titeln var ju bara starten på 5-10 år med Liverpool dominans ) är över, och de kommer ej att vinna ngn ny tung titel under Klopp.
Menar du att Arsenal kommer göra det? Mig veterligen hade ni inte förmågan 22/23 att vinna serien och åkte ut tidigt i EL lägg till 2 överdyra spelare som har oerhört mycket att bevisa om de ska vara toppspelare, dessutom har ni tappat spelare. Lägg till CL i programmet ändå är du säker på serieseger 23/24! Lärde du dig inget av att sticka ut hakan 22/23? Hur kan du redan glömt den fadäsen och att du fick krypa till korset och erkänna att du hade fel.

Övriga Arsenal fans får lida pga dig men vi gör vårt bästa för att hålla de oansvariga för dina uttalande.
Lätt är det verkligen inte, får hålla tungan rätt i mun så det inte känner sig träffade.
Viktigt detta framkommer då de känner att de får stå till svars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in