Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Bara för man är auktoriserad betyder inte det att de auktoriserade inte är olika bra. Ta ditt eget exempel med bilverkstäder. Men jag håller med dig om att kan man avgöra att några är lika bra med den kunskap man har så tittar man på priset. Grönan har väl dock tittat på hur man kommer billigast undan och inte vägt in kvalitet.
Du fortsätter med dina påståenden helt tagna ur luften. Jag skulle säga att de med 100 procent säkerhet har börjat med att se att den som ska utföra arbetet har tillräckliga meriter för att klara det. Det kommer även tredjepartskontrollanten att säkerställa.
Att priset är lägre för en lokal part behöver ju inte ens bero på att priset för själva utförandet är lägre. Det är nog troligare att en avlägsen part kommer att lägga på andra kostnader som har att göra med resor, uppehälle och övertid. Att någon är dyr är för övrigt långt ifrån en garanti på att det är bra. Det är ju även så att företag som exempelvis Zierer är vinstmaximerande så de kanske skickar yngre förmågor eller inhyrd billig arbetskraft från Rumänien för uppdraget. Det har inte du eller någon annan en aning om. Det är därför dessa uppgifter skitsnack.
Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Jag har för mig att det finns forskning som visar att olyckor ofta går mycket lugnare och tystare till än vad folk sedan vittnar om. Post traumatiska stressen förvränger minnet
Där håller jag med dig om den uppgiften.