Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Efter första världskriget är det civilbefolkningen som drabbas värst av krig och konflikter.
Moment22x22 syftade på mer än krigen när hon uttalade sig om kvinnors umbäranden genom mänsklighetens historia.
Du vill inte att kvinnor påminner dig om orättvisorna som drabbat dem historiskt, men du absolut vältrar dig i självömkan pga påstådda orättvisor som du och andra män utsätts för i Sverige i nutid. Så jäkla märkligt du, för jag har många manliga kollegor och de verkar inte lida alls. Eller blivit orättvist behandlade om de inte gjort något.
"Simps" - haha jag trodde vi hade lämnat högstadie-vokabuläret bakom oss.
Har jag gjort många gånger när detta kommit på tal, men aldrig hittat något. Så någon stor kvotering av kvinnor försiggår inte i Sverige.
Aha därför det dör 90% män i Ukraina just nu? I krig dör soldater och soldater är män.
Är du hennes talesman nu? Fräckt.

Jag kan också syfta på mer saker.
Kvinnor får påminna mig om precis vad dom men det innebär inte att jag kommer hålla med dom. Du tycker inte att klistra på sig självömkan för hittepå historiskt är värre?

Sen behöver du inte hamra på med halmgubben om lidande, jag frågade vilket lidande och är det något faktum jag nu beskrivit som du inte håller med så bemöt det då. Är det trist när ens polare döms till 8 år helt utan minsta tillstymmelse till bevis? Ja det gör så klart att en hopplöshet infinner sig för att helt och hållet sakna rättssäkerhet i landet du och ditt kön byggde är ju givetvis bara ett massivt jävla hån. Är det vad jag betalar en miljon i månaden i skatt för? Vet inte med dig men lite förspel vill jag allt ha innan jag blir knullad.
Tror du någon blir mindre av en simp för att ni låtsas? Onlyfans horor bannade ju också ordet simp. Gjorde ingen skillnad.
Oj så nu gick vi från "ingen kvotering" till "ähhhhhhhhhhhhhhhh sluta gnäll nu män det är inte så mycket ändå". .....Hur många gånger ska du säga emot dig själv idag.