2023-06-28, 17:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kunde kvinnan som omkom i olyckan på Gröna Lund inte hålla sin egen kroppsvikt i armarna?

Eller var du bara djävligt rälig som försökte dra någon totalt värdelös poäng ur en tragedi?
Ännu mer härskarteknik.

Det är du som om och om igen tar upp tragedin?

Det stämmer, kvinnan föll rakt ner och hon höll sig alltså inte fast i armarna, som mannen gjorde. Nu börjar vi komma någonstans. Inlägg 100 från dig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-28 kl. 17:02.
Citera
2023-06-28, 17:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Efter första världskriget är det civilbefolkningen som drabbas värst av krig och konflikter.

Moment22x22 syftade på mer än krigen när hon uttalade sig om kvinnors umbäranden genom mänsklighetens historia.

Du vill inte att kvinnor påminner dig om orättvisorna som drabbat dem historiskt, men du absolut vältrar dig i självömkan pga påstådda orättvisor som du och andra män utsätts för i Sverige i nutid. Så jäkla märkligt du, för jag har många manliga kollegor och de verkar inte lida alls. Eller blivit orättvist behandlade om de inte gjort något.

"Simps" - haha jag trodde vi hade lämnat högstadie-vokabuläret bakom oss.

Har jag gjort många gånger när detta kommit på tal, men aldrig hittat något. Så någon stor kvotering av kvinnor försiggår inte i Sverige.

Aha därför det dör 90% män i Ukraina just nu? I krig dör soldater och soldater är män.

Är du hennes talesman nu? Fräckt. Jag kan också syfta på mer saker.

Kvinnor får påminna mig om precis vad dom men det innebär inte att jag kommer hålla med dom. Du tycker inte att klistra på sig självömkan för hittepå historiskt är värre? Sen behöver du inte hamra på med halmgubben om lidande, jag frågade vilket lidande och är det något faktum jag nu beskrivit som du inte håller med så bemöt det då. Är det trist när ens polare döms till 8 år helt utan minsta tillstymmelse till bevis? Ja det gör så klart att en hopplöshet infinner sig för att helt och hållet sakna rättssäkerhet i landet du och ditt kön byggde är ju givetvis bara ett massivt jävla hån. Är det vad jag betalar en miljon i månaden i skatt för? Vet inte med dig men lite förspel vill jag allt ha innan jag blir knullad.

Tror du någon blir mindre av en simp för att ni låtsas? Onlyfans horor bannade ju också ordet simp. Gjorde ingen skillnad.

Oj så nu gick vi från "ingen kvotering" till "ähhhhhhhhhhhhhhhh sluta gnäll nu män det är inte så mycket ändå". .....Hur många gånger ska du säga emot dig själv idag.
Citera
2023-06-28, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ännu mer härskarteknik.

Det är du som om och om igen tar upp tragedin?

Det stämmer, kvinnan föll rakt ner och hon höll sig alltså inte fast i armarna, som mannen gjorde. Nu börjar vi komma någonstans. Inlägg 100 från dig.

Kallar du det härskarteknik för att det börjar bli obehagligt för dig? Kanske inte varje dag som du tvingas stå för dina äckliga och korkade uttalanden.

Var där en balk eller något annat inom räckhåll för henne att hålla sig fast i?

Isåfall, försökte hon greppa tag i/hålla sig fast men missade/orkade inte hålla fast?
Citera
2023-06-28, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Aha därför det dör 90% män i Ukraina just nu? I krig dör soldater och soldater är män.

Är du hennes talesman nu? Fräckt. Jag kan också syfta på mer saker.

Kvinnor får påminna mig om precis vad dom men det innebär inte att jag kommer hålla med dom. Du tycker inte att klistra på sig självömkan för hittepå historiskt är värre? Sen behöver du inte hamra på med halmgubben om lidande, jag frågade vilket lidande och är det något faktum jag nu beskrivit som du inte håller med så bemöt det då. Är det trist när ens polare döms till 8 år helt utan minsta tillstymmelse till bevis? Ja det gör så klart att en hopplöshet infinner sig för att helt och hållet sakna rättssäkerhet i landet du och ditt kön byggde är ju givetvis bara ett massivt jävla hån. Är det vad jag betalar en miljon i månaden i skatt för? Vet inte med dig men lite förspel vill jag allt ha innan jag blir knullad.

Tror du någon blir mindre av en simp för att ni låtsas? Onlyfans horor bannade ju också ordet simp. Gjorde ingen skillnad.

Oj så nu gick vi från "ingen kvotering" till "ähhhhhhhhhhhhhhhh sluta gnäll nu män det är inte så mycket ändå". .....Hur många gånger ska du säga emot dig själv idag.

Ungefär lika många civila som stridande dog i Vietnamkriget, fler civila än stridande dog i andra världskriget, osv osv osv.

Ja det är bara att beklaga om din vän blev oskyldigt dömd. Det är också att beklaga att många tjejer/kvinnor inte anmäler sexuella brott som begås mot dem för att det "inte är lönt".
Senast redigerad av Jenny9 2023-06-28 kl. 17:17.
Citera
2023-06-28, 17:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kallar du det härskarteknik för att det börjar bli obehagligt för dig? Kanske inte varje dag som du tvingas stå för dina äckliga och korkade uttalanden.
Ännu mer härskarteknik.

Obehagligt, det är en passande beskrivning av dina inlägg. Men jag är van och är här frivilligt, ingen fara!
Citera
2023-06-28, 17:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja det är bara att beklaga om din vän blev oskyldigt dömd. Det är också att beklaga att många tjejer/kvinnor inte anmäler sexuella brott som begås mot dem för att det "inte är lönt".
Senast jag tittade så gällde det samtliga brott, "det är inte lönt". 75% av alla brottsoffer är män. Men du är bara intresserad av sexuella brott som kvinnor utsätts för. Ett av de allra minsta brottsområden som finns. Det är till att vara sexistisk, som alla feminister.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-28 kl. 17:21.
Citera
2023-06-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Såg nyss några komiska klipp på Youtube där en grupp kvinnor och en grupp män ska överleva ute på en ö. Männen fullständigt krossade utmaningen och fick det se ut som en tropisk semester medan kvinnorna inte lyckades med något överhuvudtaget.

MEN VS WOMEN SURVIVAL Klipp 1: https://www.youtube.com/watch?v=hVYkgqmRnpQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 2 Klipp 2: https://www.youtube.com/watch?v=bPWzgA0AqDQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 3 Klipp 3: https://www.youtube.com/watch?v=r_HApmGofeA&t=2s

Är detta en rättvis bild av verkligheten enligt er som anser er vara feminister och att kvinnor och män är precis lika kapabla till olika saker, varför, varför inte?
I serien Alone säsong 7 tror jag det va, så kom en tjej på andra plats klarade sig i typ 90 dagar, så jag vet i fan.
Citera
2023-06-28, 17:23
Avslutad
Citat:
Ännu mer härskarteknik.

Obehagligt, det är en passande beskrivning av dina inlägg. Men jag är van och är här frivilligt, ingen fara!

Du drog en värdelös poäng av en tragedi som du inte vet ett skit om mer än det som stått i media. Du trodde du skulle komma undan med det utan att bli ifrågasatt. Istället för att bara be om ursäkt så har du försökt vända det mot dem som ifrågasatte och pekade på vidrigheten i dina uttalanden och slutsatser dragna ur röven.

That's it. Varken mer eller mindre.
Citera
2023-06-28, 17:26
Avslutad
Citat:
Senast jag tittade så gällde det samtliga brott, "det är inte lönt". 75% av alla brottsoffer är män. Men du är bara intresserad av sexuella brott som kvinnor utsätts för. Ett av de allra minsta brottsområden som finns. Det är till att vara sexistisk, som alla feminister.

Nej.

Förstår inte varför du har sånt behov av att ljuga och hitta på. Vaknade du på fel sida idag?
Citera
2023-06-28, 17:35
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ja det är som vanligt på flashback's feminism forum. Vad jag förstått så finns det ett manosfär forum på flashback, förstår inte varför kvinnohatarna inte är där och runkar av varandra dagarna i ända istället.

"Känner hyfsat många kvinnor.
Jag skulle kunna kasta ut alla genom fönstret. Undantaget vore om de har tillhygge men det kan jag också ha.

Hjärna spelar roll, men den genomsnittliga människan är inte dum i huvudet. Sen är överlevnadsmekanismen genetiskt betingat. Vissa har förmågan att anpassa sig i olika miljöer och överleva allt som kommer i deras väg, trots andra svagheter som gör livet kämpigare."

Jag förstår inte uttrycket: "Kasta ut någon genom fönstret"

Eller menar du bildligt? Då måste jag fråga varför du skulle kasta ut dem genom fönstret?

Jag ska inte kasta ut nån från fönstret!
Vi pratar ju om överlevnad. En faktor/fördel är att män (speciellt jag) är mycket starkare än kvinnor.

Visste att tråden skulle förstöras. Av samma personer som vanligt. Det är nog mer hälsosamt att reparera relationen eller släppa tjejen som förmodligen har gjort så mycket påverkan att de hatar halva planeten. Bisarrt faktiskt.
Citat:
Du uppskattar inte mat på bordet, vatten i kranen, värmde i huset och huset själv och din bil och vägarna bilen åker på och avloppssystem och wifi och sociala skyddsnät och våldsmonopolet osv osv osv. Gotcha, du är en stark och självständig kvinna som kan själv........

Det är änna poängen med krokodilsafarin...Jag var aldrig i någon fara så min poäng sa swoosh i vanlig ordning. Det handlar om att andra arter kollar på dig strikt som ett byte men sånt som kroppsspråk och ögonkontakt är ju inte er aspies starka sida så detta går nog en bra bit över ditt förstånd. Om kvinnor är värdelösa på överlevnad när det tom i dessa fallen de facto handlar om rollspel så hur skulle det gå för en grupp kvinnor om det faktiskt var på riktigt och där fanns djur som såg dom som byten.

Om alla män dör imorgon. Hur lång tid går det innan människan som ras inte längre är top dog på jorden? Var nu seriös i ditt svar och tramsa inte. Om alla män dör och allt det män gör förfaller och till slut försvinner.
Men det är ju inte du som kan ta äran för det, så hur tänker du där?
Citera
2023-06-28, 17:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ungefär lika många civila som stridande dog i Vietnamkriget, fler civila än stridande dog i andra världskriget, osv osv osv.

Civila innebär inte kvinnor. I kongo-kriget dog 95% män. WW2 handlade om folkmord och det är ju en av få saker som är helt könsligt frikopplat.

Deras fantasier skiter väl alla i. Det är absurt jävla enkelt att döma män till våldtäkt i detta landet.

Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Jag ska inte kasta ut nån från fönstret!
Vi pratar ju om överlevnad. En faktor/fördel är att män (speciellt jag) är mycket starkare än kvinnor.

Visste att tråden skulle förstöras. Av samma personer som vanligt. Det är nog mer hälsosamt att reparera relationen eller släppa tjejen som förmodligen har gjort så mycket påverkan att de hatar halva planeten. Bisarrt faktiskt.

Men det är ju inte du som kan ta äran för det, så hur tänker du där?

Kom inte hit och cucka med, håll dig till R&S.
Citera
2023-06-28, 17:54
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Civila innebär inte kvinnor. I kongo-kriget dog 95% män. WW2 handlade om folkmord och det är ju en av få saker som är helt könsligt frikopplat.

Deras fantasier skiter väl alla i. Det är absurt jävla enkelt att döma män till våldtäkt i detta landet.

Kom inte hit och cucka med, håll dig till R&S.
Du behöver bli sams eller släppa kvinnan som ärrade dig mentalt. Det finns flera kärringar i sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in