2023-06-28, 14:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och vad skulle anledningen ha varit till att mannen överlevde? Just kopplat till att han var man då. Du verkar ju ha mycket god kännedom om själva olyckan, kanske var du där och bevittnade alltihop till och med?
Han kunde med egen armstyrka hålla sig fast i en balk. Finns bilder på nätet om detta. Du kan tydligen ingenting alls om denna olycka men skriver ändå.
Citera
2023-06-28, 14:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det är väl för helvete klart att det inte är lätt. Jag skrev det i typ mitt andra inlägg, men du är så inprogrammerqd på att häva ur dig skit så du inte ens läser ordentligt eller?
Och, det är inte enkelt för någon att överleva i naturen utan någonting alls som hjälpmedel. Gällande de tunga sysslorna och att jaga stora byten har män klart en fördel,men det betyder knappast att kvinnor inte skulle kunna göra det mesta av momenten, även om investeringen av tid och energi skulle bli högre.

Du svarade mig och hade bara gaslightande nonsens i stil med "who hurt you" att komma med, lägger du dig på den nivån så får du den nivån tillbaka.
Detta är ju inte heller riktiga naturen, det män har gjort är inte att kunna överleva utan att tämja naturen, det är en absurd jävla skillnad. Sitter vi ut män och kvinnor på Serengeti så får "överlevnad" så klart en helt annan nivå för både "Survivor" och "The Island" är ju på låtsas, dom låter ingen dö. Vi är ju jävligt långt ifrån starkast eller hur? Lejon, bufflar, elefanter tigrar, gorillor, hyenor alla dominerar ju oss totalt. Jag har kollat en björn i ögonen som vill äta mig, även en krokodil. Har du? Det är just därför alla dessa program blir som dom blir nämligen, för kvinnors naivitet är på en helt annan nivå, det är helt omöjligt för er att tänka bort smörgåsbordet män alltid har givit er och så blir det så klart efter tusentals år av dessa normer.
Citera
2023-06-28, 14:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jo i din första post sa du "kvinnor skulle klara allt utan problem". Det är samma sak som klara det lätt.

Oj hyllas män när det är en tävling och män dominerar? Ja gud vad konstigt... Det är inte grandiost att påpeka sanningen, att säga att man klarar saker man aldrig gjort utan problem däremot är så klart grandiost skitsnack.

Skrev jag verkligen att "kvinnor skulle klara allt utan problem"? Kan du citera inlägget där jag skrev detta?

Kan du också citera inlägget där jag skrev att kvinnor skulle klara saker de inte gjort innan utan problem?

Du har ju en historik av att hitta på en massa som du sen påstår kommer från någon annan än dig själv, så det går inte riktigt att lita på ett ord du skriver.
Citera
2023-06-28, 14:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Han kunde med egen armstyrka hålla sig fast i en balk. Finns bilder på nätet om detta. Du kan tydligen ingenting alls om denna olycka men skriver ändå.

Var där bilder på den unga kvinnan som dog också?

Vad var dödsorsaken? Föll hon? Var hon medvetslös innan fallet? Hur var hennes armstyrka? Hur lång var hon? Hur mycket vägde hon?

Hur kopplar du ihop olyckan på Gröna Lund med trådens ämne?
Citera
2023-06-28, 14:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Skrev jag verkligen att "kvinnor skulle klara allt utan problem"? Kan du citera inlägget där jag skrev detta?

Kan du också citera inlägget där jag skrev att kvinnor skulle klara saker de inte gjort innan utan problem?

Du har ju en historik av att hitta på en massa som du sen påstår kommer från någon annan än dig själv, så det går inte riktigt att lita på ett ord du skriver.

För dig älskling? Självklart!

Citat:
Allt ovan skötte 800 generationers kvinnor som samlare och nomader utan problem. Alla nuvarande kvinnor tillhörande naturfolken sköter allt ovan utan problem.

Anpassning är intelligens, homo sapiens är bra på anpassning och samarbete.

Ett teveprogram säger inget alls om kvinnor som grupp och deras förmåga att överleva.

Inga problem och programmet är en patriarkal uppfinning för att håna kvinnor är din ståndpunkt. Det var din första post i tråden och din nivå.
Citera
2023-06-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jepp, men jag skriver det jag gör för att jag är realist och ser saker och ting som de är.
Till skillnad från dig som ser det här som nån slags kvinnokamp.

Om du säger att du är "realist" och "ser saker som de är"

har du varit med om att tvingas överelva ute i vildmarken ?

Har du varit med om något fall där människor du känner varit med om detta?

eller bygger du seriöst ditt "ser saker som de är" på realityshower på TV eller faktumet att du "varit ute i skogen med båda könen"

Seriöst...

Jag har länkat en studie på just överlevnadsskillnder mellan könen...

DET är att det närmaste man som modern bekväm människa av idag kan komma "att se saker som de faktiskt är"

Och, där är det alltså kvinnor som överlever längst...uthärdar slaveri, svält etc bättre än män..

Alldeles nyss hade vi en story från verkligheten med barn som överlevde 40 dagar i en djungel i Colombia....ledda av en 13- årig tjej.
3 tjejer, 13, 9 och 1 år gamla och en bror på 4 år.

Men just ja....människor av honkön ska tydligen inte klara av detta alls.

Bara deal with it.
Citera
2023-06-28, 14:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du svarade mig och hade bara gaslightande nonsens i stil med "who hurt you" att komma med, lägger du dig på den nivån så får du den nivån tillbaka.
Detta är ju inte heller riktiga naturen, det män har gjort är inte att kunna överleva utan att tämja naturen, det är en absurd jävla skillnad. Sitter vi ut män och kvinnor på Serengeti så får "överlevnad" så klart en helt annan nivå för både "Survivor" och "The Island" är ju på låtsas, dom låter ingen dö. Vi är ju jävligt långt ifrån starkast eller hur? Lejon, bufflar, elefanter tigrar, gorillor, hyenor alla dominerar ju oss totalt. Jag har kollat en björn i ögonen som vill äta mig, även en krokodil. Har du? Det är just därför alla dessa program blir som dom blir nämligen, för kvinnors naivitet är på en helt annan nivå, det är helt omöjligt för er att tänka bort smörgåsbordet män alltid har givit er och så blir det så klart efter tusentals år av dessa normer.

Ooh ja, vilket härligt smörgåsbord som givits oss och ges oss.

Herregud vad desillusionerad du är.

Och är du så jävla dum att du går nära vatten där det finns krokodiler så får du fan själv skylla dig.
Senast redigerad av Jenny9 2023-06-28 kl. 14:43.
Citera
2023-06-28, 14:42
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Detta förvandlades snabbt till en incel-tråd.

Skrev ett svar tidigare med input, men det känns som att det inte finns så mycket mer att säga. Nu kommer det bara rappakalja från kvinnohatare. (Nämner inga namn, men specifikt några som bara är inne på FB för att nedvärdera).
Citera
2023-06-28, 14:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Detta förvandlades snabbt till en incel-tråd.

Skrev ett svar tidigare med input, men det känns som att det inte finns så mycket mer att säga. Nu kommer det bara rappakalja från kvinnohatare. (Nämner inga namn, men specifikt några som bara är inne på FB för att nedvärdera).

Ja det är som vanligt på flashback's feminism forum. Vad jag förstått så finns det ett manosfär forum på flashback, förstår inte varför kvinnohatarna inte är där och runkar av varandra dagarna i ända istället.

"Känner hyfsat många kvinnor.
Jag skulle kunna kasta ut alla genom fönstret. Undantaget vore om de har tillhygge men det kan jag också ha.

Hjärna spelar roll, men den genomsnittliga människan är inte dum i huvudet. Sen är överlevnadsmekanismen genetiskt betingat. Vissa har förmågan att anpassa sig i olika miljöer och överleva allt som kommer i deras väg, trots andra svagheter som gör livet kämpigare."

Jag förstår inte uttrycket: "Kasta ut någon genom fönstret"

Eller menar du bildligt? Då måste jag fråga varför du skulle kasta ut dem genom fönstret?
Citera
2023-06-28, 14:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ooh ja, vilket härligt smörgåsbord som givits oss och ges oss.

Herregud vad desillusionerad du är.

Och är du så jävla dum att du går nära vatten där det finns krokodiler så får du fan själv skylla dig.

Du uppskattar inte mat på bordet, vatten i kranen, värmde i huset och huset själv och din bil och vägarna bilen åker på och avloppssystem och wifi och sociala skyddsnät och våldsmonopolet osv osv osv. Gotcha, du är en stark och självständig kvinna som kan själv........

Det är änna poängen med krokodilsafarin...Jag var aldrig i någon fara så min poäng sa swoosh i vanlig ordning. Det handlar om att andra arter kollar på dig strikt som ett byte men sånt som kroppsspråk och ögonkontakt är ju inte er aspies starka sida så detta går nog en bra bit över ditt förstånd. Om kvinnor är värdelösa på överlevnad när det tom i dessa fallen de facto handlar om rollspel så hur skulle det gå för en grupp kvinnor om det faktiskt var på riktigt och där fanns djur som såg dom som byten.

Om alla män dör imorgon. Hur lång tid går det innan människan som ras inte längre är top dog på jorden? Var nu seriös i ditt svar och tramsa inte. Om alla män dör och allt det män gör förfaller och till slut försvinner.
Citera
2023-06-28, 14:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
För dig älskling? Självklart!

Inga problem och programmet är en patriarkal uppfinning för att håna kvinnor är din ståndpunkt. Det var din första post i tråden och din nivå.

Ja ok, du hittade på som vanligt.

Jag skrev alltså INTE att jag eller liknande kvinnor skulle klara allt utan problem, eller fixa allt lätt även sånt vi inte gjort förut.

Jaha är min ståndpunkt att programmet är en patriarkal uppfinning för att håna kvinnor? - det var mer än vad jag själv visste.

Din debatteknik är så jävla oärlig och undermålig. Man kan inte ta ett ord du skriver seriöst.
Citera
2023-06-28, 14:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja ok, du hittade på som vanligt.

Jag skrev alltså INTE att jag eller liknande kvinnor skulle klara allt utan problem, eller fixa allt lätt även sånt vi inte gjort förut.

Jaha är min ståndpunkt att programmet är en patriarkal uppfinning för att håna kvinnor? - det var mer än vad jag själv visste.

Din debatteknik är så jävla oärlig och undermålig. Man kan inte ta ett ord du skriver seriöst.

Du skrev utan problem 2 gånger och jag citerade precis posten så vad gör du ens just nu? Du sa att programmet inte sa någonting alls om kvinnor. Du lever i blytung förnekelse verkligen. Åh det gulliga bräckliga lilla kvinnliga egot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in