2023-06-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Åh nej 😰💔 beklagar i så fall ♥️
Har barnet ingen kontakt med sin pappa?
Jo då, helt säkert. Och möjligen har de aldrig separerat på riktigt utan bara på grund av högre bidrag.
Citera
2023-06-28, 00:05
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Fast du verkar ju ha lite problem med läsförståelsen.
Det står ju "han" (Balkmannen alltså) och inte "dom" (hans föräldrar)

Det står "vi"
Citera
2023-06-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du får väl ringa grönans VD och reda ut det hela.

Lycka till.

Hur ska grönan kunna ringa till anhöriga när rutinen på sjukhus är att inte dela patientinformation? Grönan fick inte veta identiteten på offer. Förrän offer själva (eller anhörig på plats) valt att prata med dom.

Grönan kanske inte ens vet så många identiteter som vi fått upp i tråden. Vi visste nog om Eliaz innan de visste namnet på honom.
Citera
2023-06-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Sorgligt men sant, vi har flest invånare visst men känns ändå som vi har mest elände jämfört med våra grannländer i norden och Skandinavien...

Jag tror att det är mer en skröna om man nu får kalla det så.
Grottar du ner dig i andra länders "flashback" och liknande så är jag ganska säker på att du hittar samma sak där...att alla anser att just DERAS land är sämst av alla och med samma typer av argument.
Vid flyktingkrisen råkade jag på kommentarer från flera olika länder där det ansågs att just DERAS land tagit emot flest av alla! Även i USA hävdades det att det finns absolut INGET land som tagit emot så mycket flyktingar som USA!

Just det där låter lite bekant skulle jag vilja påstå, men vad vet jag.
Senast redigerad av MrsGossip 2023-06-28 kl. 00:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hur ska grönan kunna ringa till anhöriga när rutinen på sjukhus är att inte dela patientinformation? Grönan fick inte veta identiteten på offer. Förrän offer själva (eller anhörig på plats) valt att prata med dom.

Grönan kanske inte ens vet så många identiteter som vi fått upp i tråden. Vi visste nog om Eliaz innan de visste namnet på honom.

Med det sagt så kanske trosan och vd menade att de ”står till förfogande” på nåt jävla vis OM anhöriga hör av sig.

Men nej de borde inte veta identitet på några av offrena det första dygnet så presskonferensen på söndagen kl 17 att ”vi har kontakt med anhöriga” eller vad hon sa. Betyder nog mer att ”vi är öppen för kontakt med anhöriga”
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Läste i media att de som skulle underhålla karusselerna var dömd för brott har vi ett namn på personerna i bolaget så kan vi kolla upp lite mer info om det på https://www.krimfup.se/ ?
Juste det skulle vara väldigt intressant!
Han var väl dömd för grov misshandel ?
Citera
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nu har jag ju en ansenlig ålder och kan med erfarenhet säga att det är få VD som förstår vilket ansvar de faktiskt har. VD är ansvarig för allt! Det är liksom själva definitionen på den jobbrollen. Det är ett tungt ansvar, förvisso välbetalt men ändå. Den här jeppen förstår inte det. Det kan man direkt se på intervjuerna från media. Han rapar floskler. En riktig VD hade sagt "inga kommentarer, vi måste invänta utredningen".

Men det är rätt uppenbart att ledningen skiter i säkerhet, risken är låg. Pengar ska in. Till dess att det skiter sig, som nu.

Huvudet på spiken att vinsten går före allt, tanka sin lyxbil med blod måste kännas jobbigt framöver...
Citera
2023-06-28, 00:13
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Läs intervjun i tidningen innan du öppnar glappkäften och gaggar dina dumheter..

Dumheter? Jag i första hand releaterar till hur jag själv nog skulle reagera!

Lanka gärna till artikel!

Och Du, glappkäft lite väl va!
Citera
2023-06-28, 00:14
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Med det sagt så kanske trosan och vd menade att de ”står till förfogande” på nåt jävla vis OM anhöriga hör av sig.

Men nej de borde inte veta identitet på några av offrena det första dygnet så presskonferensen på söndagen kl 17 att ”vi har kontakt med anhöriga” eller vad hon sa. Betyder nog mer att ”vi är öppen för kontakt med anhöriga”

Svara du på dina egna inlägg?
Citera
2023-06-28, 00:14
Medlem
Citat:
Det står "vi"

Jag gör samma tolkning som..Hjärnsubstans ?? (Osäker på vem det var som skrev det)
att "vi" i detta fallet syftar till han och hans fru. (Balkmannens föräldrar)
Citera
2023-06-28, 00:15
Medlem
Står i tidningen att flera vittnar om att byglarna inte fastnat ordentligt och att man påpekat detta för (den minderåriga) personalen. Ingen åtgärd.

Det är ju dessa tonåringar som går och rycker i byglarna. Vem tror att de uteslutande har ett vattentätt konsekvenstänk eller förmåga att förstå att agera på slika varningar.

Jag tror det kommer bli tydligt att orsaken till olyckan är ett undermåligt säkerhetstänk där sommarjobbande tonåringar har varit satta med för mycket ansvar.
Citera
2023-06-28, 00:16
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Jag tror att det är mer än skröna om man nu får kalla det så.
Grottar du ner dig i andra länders "flashback" och liknande så är jag ganska säker på att du hittar samma sak där...att alla anser att just DERAS land är sämst av alla och med samma typer av argument.
Vid flyktingkrisen råkade jag på kommentarer från flera olika länder där det ansågs att just DERAS land tagit emot flest av alla! Även i USA hävdades det att det finns absolut INGET land som tagit emot så mycket flyktingar som USA!

Just det där låter lite bekant skulle jag vilja påstå, men vad vet jag.

Stämmer säkert, skulle inte förvåna mig om massmedia i andra länder censurerar allt så man fortfarande upplever allt som ett litet barn istället för som en vuxen människa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in