2023-06-27, 23:59
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Grönan borde ju iofs inte ens fått VETA vilka anhöriga är. Det måste ju gå under sekretess på sjukhuset. Förän ett offer själv berättar.

Ja se där! Mycket klok och logisk förklaring faktiskt!
Citera
2023-06-28, 00:00
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tycker att det är en tråkig inställning att ha, men visst.

Sorgligt men sant, vi har flest invånare visst men känns ändå som vi har mest elände jämfört med våra grannländer i norden och Skandinavien...
Citera
2023-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Mycket sekretess om dom blev intervjuade i en tidning om saken..

De ringde väl tidningen själva eller journalister lyckades ta reda på namnet.

Inget av det visar på att grönan själva lyckades få reda på deras namn. Tvärtom uppenbarligen eftersom de inte blev kontaktade.
Citera
2023-06-28, 00:01
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Han var nog chockad och kände sig vid 53 års ålder att han var defacto förälder till sina barn så hans morsa och farsa kan nog fan vänta när han tar om hand om sina chockade barn och fru på intensiven!

Läs intervjun i tidningen innan du öppnar glappkäften och gaggar dina dumheter..
Citera
2023-06-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Har inte läst det, men läser å andra sidan inte sånt skräp. Men det låter även osannolikt att 18-åringar (som inte längre är barn) kör/ansvarar för jetline, om det var det du avsåg. Mer troligt att de kör sockervaddsmaskinen 😉. Men om det är så, och ett enstaka mänskligt fel av en 18-åring föranledde olyckan, så kommer det iaf bli mkt skit för organisationen i utredningen. Som svar på din inledande fråga.

Du läser inte tidningar utan kör på det du anser sannolikt. Sen kallar du min fråga dum i senare inlägg, som en efterbliven. Men nog om det.

Min fråga var inte om de får skit utan om man kan officiellt gå ut med hela utredningen om att barn har varit orsakande. Eller om det blir hemligt. Eftersom de som jobbar där sannolikt vet vem eller vilka det rör sig om och informationen kan komma ut till stark nackdel för den minderårige. Det är ju Grönans fel som låtit dessa få bristfällig utbildning och är för inkompetenta för att sköta säkerheten.

Fick svar från en annan som menar att allt blir officiellt då det är haverikommissionen. Det var ett hjälpsamt svar, din von oben attityd kan du köra upp i röven
Citera
2023-06-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
BTW, öppen frågeställning här!

Vi vet att alla vill hitta någon att lyncha men kan det inte bara ibland vara så att det är en olycka helt enkelt och ingen kan ställas till svars då det var precis som det heter EN OLYCKA?

Eller har vi gått och blivit så amerikaniserade att alla måste kunnas stämmas på pengar?

Jag trodde fakstikt först att balkmanen var en lyckosökare som klättrade upp för att få vara med och slåss om skadestånd ala US när en buss krockar och det ligger typ bussens dubbla kapacitet och klagar på ryggsmärtor!

Vad säger ni, måste det finnas en syndabock?
Alltså, i slutändan måste det nog göra det om Grönan vill behålla någon slags trovärdighet alls. Folk förväntar sig idag att det ska finnas en syndabock. VDn ÄR ju ytterst ansvarig... Men det är otroligt många led. Betyder inte att något ska tummas på dock.

Grönans bästa case BORDE väl vara om de kan bevisa att det är besiktningen som varit felaktig/undermålig, och den görs (väl) externt/av tredjepart...
Citera
2023-06-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag har tänkt detsamma när jag läate att barnen stod nedanför 😰
Men de måate ju ändå sett vad som hände med vagnarna 😰 och förstått att något var rikigt illa

Jag vill inte ge för mycket info eftersom det inte är därför jag är här. Men hon stod med en släkting och väntade på sin mamma när delarna började flyga och då drogs hon undan.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
De ringde väl tidningen själva eller journalister lyckades ta reda på namnet.

Inget av det visar på att grönan själva lyckades få reda på deras namn. Tvärtom uppenbarligen eftersom de inte blev kontaktade.

Du får väl ringa grönans VD och reda ut det hela.

Lycka till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Hur vet du det? Dom verkar ju bry sej eftersom dom uppgav just det i intervjun.. Snacka inte så mycket strunt.

Fast du verkar ju ha lite problem med läsförståelsen.
Det står ju "han" (Balkmannen alltså) och inte "dom" (hans föräldrar)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag har tänkt detsamma när jag läate att barnen stod nedanför 😰
Men de måate ju ändå sett vad som hände med vagnarna 😰 och förstått att något var rikigt illa

Folk är ju olika. En försvarsmekanism kan vara att man tänker just att så illa kan det inte ha gått för min anhöriga. Det kommer att ordna sig.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazer1
Syster är stabil. Dottern är på en trygg plats. Alla försöker just nu ta dagen som den kommer

Är systern vaken? ♥️
Citera
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Ja uppenbarligen måste nya VD:n ha godkänt Winter Wonderland helt klart, första gången i vintras de körde det också gör det ju uppenbart att han ligger bakom, känns som man kan ringa in problemet mer och mer, undrar hur många fler dödsolyckor vi ser så länge han sitter kvar och de fortsätter med Winter Wonderland...

Nu har jag ju en ansenlig ålder och kan med erfarenhet säga att det är få VD som förstår vilket ansvar de faktiskt har. VD är ansvarig för allt! Det är liksom själva definitionen på den jobbrollen. Det är ett tungt ansvar, förvisso välbetalt men ändå. Den här jeppen förstår inte det. Det kan man direkt se på intervjuerna från media. Han rapar floskler. En riktig VD hade sagt "inga kommentarer, vi måste invänta utredningen".

Men det är rätt uppenbart att ledningen skiter i säkerhet, risken är låg. Pengar ska in. Till dess att det skiter sig, som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in