2023-06-30, 22:38
Medlem
Gissar att familjen mer än gärna låter bli att hamna i rampljuset mer än vad de redan har gjort.

Självklart gör inte pengar någon av dem varken lycklig eller lyckligare men kan däremot underlätta deras vardag då ekonomin inte tar någon som helst hänsyn oavsett situation eller tragedi.
Citera
2023-06-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligsomfaaan
Gissar att familjen mer än gärna låter bli att hamna i rampljuset mer än vad de redan har gjort.

Självklart gör inte pengar någon av dem varken lycklig eller lyckligare men kan däremot underlätta deras vardag då ekonomin inte tar någon som helst hänsyn oavsett situation eller tragedi.

Exakt, men för att folk ska tro på att pengar man skickar hamnar rätt måste närstående bekräfta via media tror jag. Då kan de ramla in pengar plus att som någon skrev få påtryckningar att grönans styrelse som inväntar utdelning känner sig tvungna att dela med sig..
Citera
2023-06-30, 22:49
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Ok, fel av mig då.

Har inte swish själv och är således inte så insatt

Någon annan har använt det och frågat om någons mobilnummer antar jag, men de som har mobilnummer istället för 123-nummer och är företag fuskar mest troligt med skatten kan jag tänka mig
Citera
2023-06-30, 22:55
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Gambian tror jag. I grunden.

Verkar inte heller finnas nån pappa med i grunden till flickan. Leva utan en far, stackars flicka. En fadersfigur är viktigt.

Ok men var hon adopterad, eller gift med en med finsk påbrå?

För Lauria är ett finskt namn
Citera
2023-06-30, 22:56
Medlem
Jag swishar när anhöriga berättar vad de vet och lämnar nummer offentligt och inte via Facebook. Hjälper gärna till men inte till ett nummer som går till något man inte vet är samhörigt
Citera
2023-06-30, 22:57
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff

Det har jag ingen koll på. Kan ju förstås ha en finsk mor.
Citera
2023-06-30, 23:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aju7
Jag swishar när anhöriga berättar vad de vet och lämnar nummer offentligt och inte via Facebook. Hjälper gärna till men inte till ett nummer som går till något man inte vet är samhörigt

Deltar inte heller till tiggeriverksamhet. När det är futtig information och inga namn eller bilder eller nåt på den det gäller. Via Facebook är inte seriöst. Bara utsugare som ska tigga från vanligt folk. Till vilket syfte då. Det borde de skriva ut. Syftet, redovisa syftet och visa skärmdumpar på vad pengarna gått till. Oseriösa tiggare, pinsamt.
Citera
2023-06-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff

Nämen snälla. Sannolikt finsk mamma med afrikansk pappa.
Citera
2023-06-30, 23:08
Medlem
Precis. Innan de går ut med det fruktansvärda som hänt så skickar inte jag pengar. Så om vänner till familjen/familjerna vill ha vår hjälp så måste de komma till stadiet där de orkar berätta tror jag
Citera
2023-06-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja det stämmer. Risken vet vi ju inte vad den är just nu därför är ju banan stängd. Det var lite raljerande svar på en dum kommentar

Om inga fler åk körs i jetline och man utvärderar risken att dö i banan för en enskild person i efterhand kanske man kan säga att den blev 1/2000000 ca?

Nej, det kan man inte. Av allt döma så överskattar du risken kraftigt.

Och hur har du kommit fram till denna slutsats är frågan?

Tidigare har du sagt att siffran är 1 dödsfall per 2 miljoner turer med Jetline över en bestämd tidsperiod. Nu helt plötsligt hävdar du att risken att dö för en enskild person är 1 på 2 miljoner. Inser du att dessa två meningar säger emot varandra? De betyder inte samma sak. Den första är en händelsefrekvens medans den andra avser risk.

Risken att dö är inte samma sak som det totala antalet dödsfall man förväntas se per 2 miljoner turer i jetlinen över låt oss säga 1 år.

Misstaget du gör är att du inte korrekt definierar det totala antalet människor som är i riskzonen och förväxlar händelsefrekvens med absolut risk.

Om vi leker med tanken att det sker 1 miljon turer med jetlinen per år och att det sker 1 dödsfall per år (vilket är högt, men låt oss säga det) så innebär det att om vi gör antagandet att jetlinen fylls varje tur så blir den absoluta incidensen 1 per 14 000 000 över ett helt år. Det är alltså den absoluta risken.

I själva verket så är dödsrisken dock lägre än 1 på 14 miljoner skulle jag gissa på för det har ju inte skett 1 dödsfall per år fram tills olyckan den 25:e.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-01 kl. 00:02.
Citera
2023-06-30, 23:57
Medlem
Jag tycker att tråden är för spretig. Jag kommer inte åka men jag bryr mig om de människor som åkte. De flesta verkar bry sig om funktionen vilket är det viktiga för jetlines framtid men gör att det blir olika intressen, det tekniska och det sorgliga. Synd att FB slår ihop trådar så folk som vill bråka hamnar i samma forum som de som vill ha fakta och kunna bidra om man anser det vettigt
Senast redigerad av Aju7 2023-06-30 kl. 23:59.
Citera
2023-07-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligsomfaaan

Barnet kommer att få månatlig barnpension fram tills hon blir myndig, pga att mamman dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in