Citat:
Ursprungligen postat av
Masmo
Jetline runt 1989 och jag kan inte se några bälten i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=zlEFJEXgiYo
Bra att Galenskaparna kan användas som utredningsmaterial, förutom imponerande de kunde minnas sina repliker och både hund och kameraman lyckas hålla sig kvar. Jag ser också att
Wikipedia har en sammanställningssida om diverse olyckor. Den kan vara intressant inte bara för att se om bergodalbanor verkligen är så ofarliga som man vill göra gällande men också för att söker man i texten på "bälte" ser man att
vid en olycka i Frankrike hade ägaren där pillat bort bältena för han tyckte de var onödiga ("
Parc Saint-Paul, Saint Paul, France // On 4 July 2020 ... a 32-year-old woman was ejected from the car mid-ride, and was pronounced dead at the scene. Following an investigation, it was determined that park owner Gilles Campion had deemed the ride's seatbelts unnecessary after the ride passed its November 2019 safety inspection, and subsequently had them removed from the ride vehicles. The ride was scrapped some time after"). Jag misstänker att haverikommissionen inte kommer tycka det är tillrådligt Grönan fortsätter obältat.