Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Fruktansvärt obehagligt. Och det handlar om pengar och nonchalans hos ledningen. Dom låter inte sina egna anhöriga åka attraktionerna, åker heller inte kollektivt och har privata sjukförsäkringar
Man kan ha en diskussion om denna katastrof med olika spekulationer. På höge nivå har man en haverikommission. Men detta är det nya Sverige vi inte känner igen. Sverige monteras ner på alla plan av inkompetens och undermålig arbetskraft.
De är inte bara ledningen på Gröna Lund som undviker det mesta som är kollektivt.
Jag har inte reflekterat över säkerheten på Sveriges nöjesparker, men för mig är stök och en invasion av slödder överallt inget nöje, och därför undviker jag dessa förskräckliga ställen som Gröna Lund.
Det som skett är samma sak, som överallt i Sverige. Ett samhälle i förfall, som blir tredje världen när de som ska sköta samhället smygs in med sin inkompetens och fräckhet. Det gäller i dagens Sverige att vara noga med vilka firmor man anlitar när arbeten ska utföras i hemmen, men kollektivt drabbas vi när det offentliga missköts. Men dödliga konsekvenser denna gång.
I Sverige döljer man inkompetensen konsekvenser på alla plan. Men i USA hade ägarna till Gröna Lund blivit fattiga på att äventyra folks liv. Skadestånden hade lett till att de haft personal som sett till att berg och dalbanan hade varit säker. Nu fanns det redan brister som allmänheten noterat, men som inte åtgärdats, då människoliv i Sverige är inte värt många kronor när ansvar ska utkrävas.