2023-06-26, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag håller inte med. Gröna lund tycker jag är ett mycket vackert inslag i stadsbilden och att det snarare är en lyx att få ha den vyn så centralt i en stad.

Däremot lär ju näppeligen senaste dagarna vara särskilt bra PR. Vem ska vilja sätta sig i deras (största?) berg- och dalbana nu.. ?

Ska dock bli intressant ur ingenjörsynpunkt vad som orsakade. Tror det var värmen som gjorde att metallen kanske böjde sig lite.
Citera
2023-06-26, 18:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Absolut. Omodernt. Finns ingen parkering att tala om heller. Bygg nytt och stort utanför.
Citera
2023-06-26, 18:45
Medlem
Kottkompotts avatar
Tänker på nöjesparken de har strax utanför Barcelona.
Den har egen tågstation, direkt ansluten till Barcelona C och grannstaden.

Bara en så enkel lösning löser alla problem med att det måste vara centralt för alla utna bil och buhu.
Citera
2023-06-26, 18:51
Medlem
Narutoshippchops avatar
Stockholmarna är redigt svartsjuka på Liseberg
Citera
2023-06-26, 21:32
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Trams, vi behöver all jävla koldoxid vi kan få tag i. Annars kan vi snart inte längre andas..

Byggnader och utsmyckningar finns bara för att ni ska få känna att ni kan få vara lite "överflödiga".

https://www.youtube.com/watch?v=n5zE...hannel=SciShow

Gröna lund finns idag, för att en massa tyska jävla skitbolag ska få tjäna lite pengar...

Så kapa gröna lund från rötterna, och bygg en riktigt vacker jäkla park där.

Ja men de har ju fått parkeringen väst om grönan att bygga ut! Blir nog mycket bättre!

Går främst till grönan för att dricks öl och kolla på spelningar!

Nä allt är tragiskt men grönan är en kulturhistorisk institution!
Citera
2023-06-26, 23:48
Medlem
towbs avatar
Har nåt svagt minne av att det var på tal att bygga ett nytt stort nöjesfält i Botkyrka för en tio år sen men att det sket sig.
Citera
2023-06-27, 00:57
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Stockholmarna är redigt svartsjuka på Liseberg
Där kom en Glenn.
Citera
2023-06-27, 07:31
Medlem
Demokraturdns avatar
Det kan lika gärna flyttas om det ska kosta så mycket att gå in där. Det räcker med 2-3 åkattraktioner. Allt annat kan göras utanför stan istället.
Citera
2023-06-27, 07:45
Medlem
Gröna Lund ska vara kvar! Om du är någon från orten så åk till Liseberg eller något annat utanför stan istället.
Vad gäller olyckan så är allt en risk. Det kommer ske förr eller senare men så vitt som jag har förstått är det större risk att bli träffad av blixten.
Jättesynd om de som blev allvarligt skadade dock.
Jag stod i kön till Gröna Lund då detta skedde men kommer ändå att besöka parken efter olyckan.
Citera
2023-06-27, 08:02
Medlem
skogsmarans avatar
Kanske en vacker plats för ett antal rejäla vindkraftverk?
Det skulle göra mycket både för Stockholms symbolvärde som en grön stad och ge ett fint tillskott till stadens skyline. Något att vara ordentligt stolt över!
Citera
2023-06-27, 08:03
Medlem
Migrantbostäder hade passat utmärkt!
Citera
2023-06-27, 08:31
Medlem
citymormors avatar
Det är tyvärr ingen ide att bygga nya platser för konsumenter att roa sig, det vill säga den stora massan.
Dessa överflödas allt mer av stökiga, kriminella element. Vi vet alla vilka jag menar.

Vi behöver bygga gated communities åt folket istället, i dom kan vi ha mindre parker kanske, eventuellt en turnerande park åker emellan våra säkrade zoner och ställer upp sina karuseller till barnen (vuxna behöver inte åka karusell..).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in