2023-06-26, 13:53
Medlem
Det tar väl omkring 20 minuter att ta sig till grönan från centrala Stockholm med kollektivtrafik. Dessutom är många av besökarna för unga för att köra bil och de som har åldern inne tar nog gärna en bira eller två under sitt besök.
Citera
2023-06-26, 13:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Varför döda ett vinnande koncept.
Vinnande för vem, en flyktingförläggning för Bert Karlsson där är också "vinnande" för honom och de som är där, något grötigt argument. Då bör man fråga sig, hur stärka Stockholms attraktivitet? Gröna Lund är knappast del i det utan nu bara en patetisk dålig kopia av Liseberg, dvs omvänd roll av "som den andra staden fast sämre" som många småstäder i landet, även inkl Göteborg, i många avseenden är. Därför har inte grönan nån plats just där. Lägger man det strax utanför stan kan inresande turister ändå spendera pengar i city sedan som kommer stan tillgodo. Marken måste ju vara värd många miljarder. De betalade nästan en miljard för många år sedan, och inget kommer stan tillgodo då de äger marken själva. Frågan är hur lossgöra dem, man kan ju inte köpa loss dem, möjligen krångla bort dem på nåt sätt.
Citera
2023-06-26, 14:11
Medlem
Ordna gratis parkering med bra pendeltågsförbindelse utanför norra och södra sidan av stan istället.
Citera
2023-06-26, 14:11
Avstängd
Tycker de borde riva skiten. Grönan är föråldrat och dyrt! Ska fan gå på 2000kr minst för en dag för en familj, skämtar dom eller?

Bygg en park eller lägenheter för de rika istället lika bra.

Skansen kan man plocka bort i samma veva, betala 300kr per person för inträde herregud alltså… minns när de kostade typ 30kr att gå in där som vuxen.

Många länder har förfan gratis djurparkar och gratis inträde till tivolin men icke i sverige. Åkband visst de kan man pröjsa för men bara för att gå där… nej
Citera
2023-06-26, 14:16
Medlem
Folketstempels avatar
Karuseller sköts och repareras av inhyrda östeuropéer. De borde förbjudas och själv har jag inte åkt en sedan jag var ett barn för länge sedan.
Citera
2023-06-26, 15:16
Avstängd
Sagodjurs avatar
Är med på att Gröna Lund bör stängas.

Men att istället öppna en ännu större dödspark verkar ju vansinnigt.
Citera
2023-06-26, 15:17
Medlem
Man stänger inte en nöjespark på grund av en enda olycka.
Citera
2023-06-26, 15:48
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Som neutral norrlänning anser jag att Liseberg slår Grönan. Håller med om att båtresan är det bästa med Grönan.

Den där kaninjäveln. Nu blev jag nostalgisk.
Två olika saker. Grönan är ett skönt sunkigt ställe dit man går för att bli fuller och gå på konsert. Liseberg är en bra nöjespark för Glennare att nämna i ett fruktlöst försök att hävda sig gentemot Stockholm.
Citera
2023-06-26, 16:13
Bannlyst
Jag håller inte med. Gröna lund tycker jag är ett mycket vackert inslag i stadsbilden och att det snarare är en lyx att få ha den vyn så centralt i en stad.

Däremot lär ju näppeligen senaste dagarna vara särskilt bra PR. Vem ska vilja sätta sig i deras (största?) berg- och dalbana nu.. ?
Citera
2023-06-26, 16:16
Medlem
Custom_mades avatar
Har hatat varje sekund av gröna lund senaste gångerna jag varit där. Så för mig kan det gärna stänga.

Man kanske kan ge alla sthlms blattar ett frikort för en dag, sen bara låsa in dom. Så kan dom ha sitt skuggsamhälle där!
Citera
2023-06-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Två olika saker. Grönan är ett skönt sunkigt ställe dit man går för att bli fuller och gå på konsert. Liseberg är en bra nöjespark för Glennare att nämna i ett fruktlöst försök att hävda sig gentemot Stockholm.

Exakt! I övrigt är det väl bara för som vill se en större nöjespark utanför stan att ta första spadtaget själva eller eventuellt presentera denna strålande idé för Gröna lunds ägare och hoppas på positiv respons?

Kanske har Gröna lunds ägare inte tänkt på detta?

Personligen anser jag att Grönan självklart ska finnas kvar. Att anlägga en stor park/trädgård känns väldigt efterblivet beaktat omgivningen och närheten till exempelvis Skansen, tror knappast det behövs en ny park på Djurgården.
Citera
2023-06-26, 17:37
Bannlyst
Jag sur att det stängt nu. Jag ville dit med min familj på sonens födelsedag. Hade aldrig vågat åka den ändå så jag skulle inte vara i riskzonen. Håller mig till som läskigast till "vilda musen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in