2023-06-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ska man på allvar agera "snyggt och respektfullt" ska man fråga anhöriga om tillåtelse.

Och jag tror jag vet deras svar.

Hur kan du veta det?

Vill minnas att Flashback var först med att publicera Adrianas namn, och se bara hur mycket kärlek och sympati hon har fått.

Att skriva namnet här eller länka till kvinnans Facebook t.ex. är inte respektlöst. Varför skulle det vara det? Att skriva namnet plus en massa negativt om kvinnan vore däremot respektlöst.

Om DU inte vill veta kvinnans namn så kanske du borde sluta läsa den här tråden.
Citera
2023-06-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
: Jag har film på allt men får it lägga ut den å grönalund ska betala begravningen å andra saker. De va min moster som gick bort, min pappa satt bredvid och bakom satt min lillebror samt mosters ena barn.

från Tik tok

Stämmer inte riktigt va? Kvinnan åkte ju med sin syster som också är svårt skadad.
Citera
2023-06-27, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Det ska ha funnits säkerhetsbälten i dessa modeller, men de togs bort någon gång, vet inte när.

Här kan du se en kopia på Jetline som har kvar dem https://youtu.be/yorFd3fW-tA?t=177

Tack! Finns det någon orsak till att säkerhetsbältena togs bort? Hoppas verkligen att Grönans VD kan redogöra för detta. Kvinnan hade ju sannolikt överlevt med bälte.

Sånt här måste journalisterna fråga mer om, istället för för att ge förvirrade tonåringar på TikTok sina fem minuter i rampljuset.
Citera
2023-06-27, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Tack för din fina sammanställning!

Verkar som att alla tåg inte gick igenom besiktningen i våras? Första protokollet godkänns enbart tåg B och E, i andra protokollet tåg B, D och E.

Intressant också att besiktningen gäller i två år. Man besiktar alltså inte årligen…
Verkar som den svarta axeln / stolpen lossnat i infästningen i vagnen, går den att se och inspektera utan att vagnen öppnas på något sätt?
Troligen är den dagliga/vecko -kontrollen inte mycket mer än vad de visade på barnprogrammet, man kollar att hjulen sitter fast och rullar fritt utan missljud. Görs det av folk med "endagsutbildning" vet man inte hur noga de gör det, det är många hjul att inspektera. Rimligen bör den som "utbildas" gå som lärling hos någon erfaren under ett antal månader.
Hur ingående inspekterar typ Dekra svetsfogar/infästningar i vagnen?
Citera
2023-06-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Begriper du nu, eller måste tjänstemanna-ansvaret återinföras?

”Så, till alla ekonomiavdelngar. Hoppas ni tar lärdom av vad er jakt efter högre och högre avkastning leder till…det leder till avgrunden.

Fast ni är så dumma och självupptagna ändå, att ni aldrig kommer att begripa det i alla fall.”

Det är inte ekonomi-avdelningarna som tar besluten om hur pengarna ska fördelas. Ekonomiavdelningen bokför, sammanställer och presenterar resultatet för ledningen. Beslut om hur budgeten ska se ut tas av ledningen.
Citera
2023-06-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Helt felaktigt.

Ok känner du kvinnan? Var du där?
Citera
2023-06-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Stämmer inte riktigt va? Kvinnan åkte ju med sin syster som också är svårt skadad.

Ja men systern satt inte bredvid
Citera
2023-06-27, 07:14
Medlem
Jag minns inte riktigt när bältena försvann men var det i samband med renoveringen 2000?
Citera
2023-06-27, 07:15
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Lyssnade precis på ett vittne som beskrev att både vilda musen och jetline först började skaka sedan följde metalliska ljud från haveriet i jetline.

Läste även en annan artikel som beskrev att flera attraktioner först börjat skaka.

Hur kan det komma sig att flera ”åk” börjar skaka innan haveriet på jetline?
Är ju lätt att tolka in saker i efterhand men just Jetline och Vilda Musen är väl uppbyggda runt omkring varandra, delar ställning på nåt sätt, så inte orimligt att båda två berörs om en av dem börjar skaka.
Citera
2023-06-27, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Begriper du nu, eller måste tjänstemanna-ansvaret återinföras?

”Så, till alla ekonomiavdelngar. Hoppas ni tar lärdom av vad er jakt efter högre och högre avkastning leder till…det leder till avgrunden.

Fast ni är så dumma och självupptagna ändå, att ni aldrig kommer att begripa det i alla fall.”

Idioten här är du. Att du inte vet en ekonomiavdelnings arbetsuppgifter;/befogenheter innebär endast att du skämmer ut dig å det grövsta. Sluta nu innan du blir nominerad till ett mindre smickrande pris.
Citera
2023-06-27, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men systern satt inte bredvid
Hur vet du det?
Citera
2023-06-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxar256
Hahaha men lägg av förfan. Det där är ju iscensatt. Det förstår alla med fler än 2 hjärnceller.

Tror du på allvar att man lossat på bulten som håller hjul-setet på plats bara för att göra barnen glada när dom upptäcker att hjulen sitter lösa?

----
Ursprungligen postat av NothingToSay
Barnen som var med hittade ett hjulset som satt löst... (2:30)
- Har ni hittat nåt?
- Ja den e lös.
- Ja just det, ska vi fixa det?

Då tog chefen fram en fast nyckel och skruvade fast det igen ... Skrämmande!
----

P.S. Jag kan tänka mig att gängorna var slitna vilket medförde att muttern gled över ett eller flera spår vid belastning vilket då skulle leda till att hela hjul-setet började wobbla. Var det hjul-setet som barnen upptäckte satt löst som lossnade vid olyckan?
Senast redigerad av NothingToSay 2023-06-27 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in