Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hon sägs ha träffats mitt i knät!
Hon har sagt själv i en intervju att hon som tur var endast träffades i mjukdelarna, det var en eller två dagar efter skjutningen när hon skrivits ut från sjukhuset, tror du hon hade kunnat skrivas ut så fort om hon träffats mitt i knäet.
Dessutom kunde hon efter att ha blivit skjuten gå för att söka skydd.
Citera
2023-06-25, 16:39
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Hon har sagt själv i en intervju att hon som tur var endast träffades i mjukdelarna, det var en eller två dagar efter skjutningen när hon skrivits ut från sjukhuset, tror du hon hade kunnat skrivas ut så fort om hon träffats mitt i knäet.

Ja, samt att någon källa sa att det var en rikoschett.
Citera
2023-06-26, 11:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton

Men varför vägrar hon att visa sitt ansikte...?

Skumt...
Citera
2023-06-26, 12:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

Skumt...
Din signatur ljuger uppenbarligen, för någon Snilleblixt kan vi konstatera att du inte är, men möjligen rätt så skum...

Hon är ett BROTTSOFFER!
Alla människor strävar inte efter att "skina i rampljuset" som bildkåta influencers.

Dessutom så svamlar du i ditt tidigare inlägg om damens skada.
Hennes läkare på akuten informerade henne om att hon hade en enorm tur eftersom sannolikt enbart splitter hade passerat mjukdelarna under knäet utan att skada varken muskler, skelett eller något annat oerhört känsligt.

Over and Out!
Citera
2023-06-26, 13:33
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:

Skumt...

Vad är din tes?
Att hon är en illuminati undervattensjude från yttre rymden?
Idiot.
Din text blir inte mer betydelsefull för att du använder fet svart text och utropstecken förövrigt.
Citera
2023-06-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej.

Vem menar du då??
Citera
2023-06-26, 15:39
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Vem menar du då??

Jag skulle tro att han menar den andre pojkens mamma, det vill säga den pojke som var närvarande och skadades då kompisen Elias dog.

Den pojken är det ingen som riktigt identifierat här på Flashback.

Någon har föreslagit att den pojken skulle heta ”Allieu eller Aujolle”.
Citera
2023-06-26, 16:41
Medlem
Citat:
Hon sägs ha träffats mitt i knät!

I den i tv intervjun hon gjorde där hon filmades medan hon visade var hon stod när det började skjutas så visade hon att hon stod lätt böjd över sin cykel och skulle precis skulle till att låsa upp den. Då stod hon med sidan mot den riktning det sköts från, utifrån det känns det inte ens möjligt att träffas mitt i knät. För att det ska vara möjligt borde ju skotten komma rakt framifrån.
Citera
2023-06-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenXLady
Jag skulle tro att han menar den andre pojkens mamma, det vill säga den pojke som var närvarande och skadades då kompisen Elias dog.

Den pojken är det ingen som riktigt identifierat här på Flashback.

Någon har föreslagit att den pojken skulle heta ”Allieu eller Aujolle”.

Har också hört att han heter så men mer än så vet jag inte om honom.
Förutom att vänner sa att han sköts i benet och var hemma men inte fick gå ut nu vilket är helt förståeligt, skulle aldrig våga släppa ut mitt barn igen efter en sån händelse känner mig själv smått paranoid varje gång jag vistas på allmänna platser nu, o spec runt små ”ortengrabbar”, de andra flesta är nog rätt ofarliga men när alla ser lika ut på utsidan så är det svårt att avgöra vem som inte är det och då misstänker man alla hela tiden.

Många små/ unga grabbar vill strävar efter att ”vara orten”, dvs de klär sig i vissa märkeskläder, och ha en stil som gör att de framstår som lite farliga. Alla killar o tjejer i princip likadana ut, att vara ”orten” innebär inte per automatik att du är kriminell men det ska liksom verka som det, de vill försöka se tuffa ut och lite farlig på nåt sätt.
Kommer man med jacka från H&M sticker man ut och i tonåren är sticka ut det sista man vill göra. Man vill passa in och vara inkluderad och därför beter man och klär sig som alla andra. Ingen vågar ha annorlunda åsikter om nåt eller klä sig annorlunda.

De kan vara som små kattungar hemma med familjen när de vågar vara sig själv men den sidan skulle de aldrig våga visa inför kompisar i skolan osv för då kan de bli mobbad och ensam.

Så jag är rätt säker på att Elias inte var nån kriminell utan bara ännu en tonåring i förorten som vill passa in och vara som alla andra.
Citera
2023-06-26, 17:58
Medlem
Citat:

Skumt...
Vet jag inget om för jag lyssnade på radion.
Men vänd på frågan istället varför skulle hon visa ansiktet, är det viktigt på något vis för dig?
Kan ju bero på många olika saker.
Citera
2023-06-28, 00:17
Medlem
GenXLadys avatar
Jag är också rädd för att Elias, Allieu el. Aujolle, fotografen och den äldre kvinnan är helt oskyldiga offer för gärningsmännen som behövt visa ”våldskapital” för att få komma in i gänget som någon slags vansinnig initiationsrit.

[IMG=https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q70/924/pexeWe.png][/IMG]

Bilden kommer från Crime Sweden Investigators.

OBSERVERA att bilden INTE har något med morden i Farsta att göra.

Jag valde bilden därför att den visar på att det vid andra tillfällen varit så att unga har utfört våldsbrott för att skaffa sig status och ”tillträde”/tillhörighet till ett gäng (gemenskap).
Citera
2023-06-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenXLady
Jag är också rädd för att Elias, Allieu el. Aujolle, fotografen och den äldre kvinnan är helt oskyldiga offer för gärningsmännen som behövt visa ”våldskapital” för att få komma in i gänget som någon slags vansinnig initiationsrit.

[IMG=https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q70/924/pexeWe.png][/IMG]

Bilden kommer från Crime Sweden Investigators.

OBSERVERA att bilden INTE har något med morden i Farsta att göra.

Jag valde bilden därför att den visar på att det vid andra tillfällen varit så att unga har utfört våldsbrott för att skaffa sig status och ”tillträde”/tillhörighet till ett gäng (gemenskap).
Dessa händelser var kopplade till gängkriminaliteten på ett eller annat sätt, vissa fall var det familjemedlemmar. Händelsen i Dalen var väl att de fick en otroligt svag beskrivning på en måltavla, och pojkarna skjuter första bästa. Visst är det idiotiska aktioner som saknar all form av logik och vett, men att ta ett automatvapen och avlossa ett helt magasin in i en folkmassa är så långt bortom övriga händelser.

Detta dåd saknar all form av logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in