Citat:
Ursprungligen postat av
GenXLady
Jag skulle tro att han menar den andre pojkens mamma, det vill säga den pojke som var närvarande och skadades då kompisen Elias dog.
Den pojken är det ingen som riktigt identifierat här på Flashback.
Någon har föreslagit att den pojken skulle heta ”Allieu eller Aujolle”.
Har också hört att han heter så men mer än så vet jag inte om honom.
Förutom att vänner sa att han sköts i benet och var hemma men inte fick gå ut nu vilket är helt förståeligt, skulle aldrig våga släppa ut mitt barn igen efter en sån händelse känner mig själv smått paranoid varje gång jag vistas på allmänna platser nu, o spec runt små ”ortengrabbar”, de andra flesta är nog rätt ofarliga men när alla ser lika ut på utsidan så är det svårt att avgöra vem som inte är det och då misstänker man alla hela tiden.
Många små/ unga grabbar vill strävar efter att ”vara orten”, dvs de klär sig i vissa märkeskläder, och ha en stil som gör att de framstår som lite farliga. Alla killar o tjejer i princip likadana ut, att vara ”orten” innebär inte per automatik att du är kriminell men det ska liksom verka som det, de vill försöka se tuffa ut och lite farlig på nåt sätt.
Kommer man med jacka från H&M sticker man ut och i tonåren är sticka ut det sista man vill göra. Man vill passa in och vara inkluderad och därför beter man och klär sig som alla andra. Ingen vågar ha annorlunda åsikter om nåt eller klä sig annorlunda.
De kan vara som små kattungar hemma med familjen när de vågar vara sig själv men den sidan skulle de aldrig våga visa inför kompisar i skolan osv för då kan de bli mobbad och ensam.
Så jag är rätt säker på att Elias inte var nån kriminell utan bara ännu en tonåring i förorten som vill passa in och vara som alla andra.