2023-06-26, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Han har kontakter som har försett honom med information inofficiellt.

Han sade att det är hans tro att det föregicks av ett släpp. Han fick implosionsljudet bekräftat
Citera
2023-06-26, 11:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Han sade att det är hans tro att det föregicks av ett släpp. Han fick implosionsljudet bekräftat

Nej, James Cameron säger att han har fått information från "inside the community" att Titan släppt vikterna och var påväg upp.

8:12 i klippet: https://youtu.be/rThZLhNF_xg
Citera
2023-06-26, 11:12
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getforcegtx
Finns det några filmklipp från Titans tidigare dyk? Vill försöka förstå grejen med att se ett gammalt vrak.
Kolla på James Camerons dokumentär
"Ghosts of the Abyss" https://youtu.be/ZfEsb0rZX-c
Citera
2023-06-26, 11:13
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getforcegtx
Finns det några filmklipp från Titans tidigare dyk? Vill försöka förstå grejen med att se ett gammalt vrak.

Jag har bara snorklat vid ett vrak i röda havet, Egypten. Alltså det var otroligt spännande och magiskt. Vrak är lite skrämmande, det finns mörka öppningar som triggar fantasin, de tas över av djur och växter vilket påminner oss om mänsklighetens dödlighet.... Visst det är väl individuellt hur man reagerar på vrak, men för vissa personer är det otroligt starka upplevelser.

Jag personligen ser inte heller riktigt grejen med att dyka till Titanic, men kanske hade jag begripit om jag gjort det....
Citera
2023-06-26, 11:19
Avstängd
448s avatar
Citat:

Snubben är intelligent också och är bra på att gissa.

Förmodligen har röret tryckts ihop lite som ett timglas ,ändarna som är starkaste punkterna sen bankat ihop röret med kanske +300 bars vattentryck på 0.1 sekunder.

Stackars trumhinnor ,nästan lite firepiston effekt trots att vattnet ville in fort
Citera
2023-06-26, 11:49
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Såg intervjun med James Cameron och funderar på huruvida informationen om att dom hade släpt barlasten och var på väg upp kommer ifrån, det har väl inte framkommit någon annan stans? Han säger ju dessutom att för att detta måste ha meddelats upp till moderskeppet om så har skett, ingen annan kan ju veta. Men jag kanske missuppfattar vad han säger och att det just nu är spekulation utifrån hans erfarenhet?

Ja, låter som spekulation. Om de fick indikationer att det höll på att gå åt helvete och lossade barlasten för att stiga upp så fort som möjligt, så borde även moderskeppet ha fått någon indikation. Kommunikationen (inklusive den batteridrivna transpondern) slutade ju inte att fungera förrän implosionen inträffade.

Eller så inträffade implosionen i samma sekund som de beslutade att frigöra barlasten. I vilket fall som helst finns möjligheten att de dog fullt medvetna om vad som höll på att hända.
Citera
2023-06-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Finns det judisk släkt hos honom också? (Liksom änkan) Han går också tillbaka till högsta nivå med undertecknaren av frihetsdeklarationen Benjamin Rush med broder Jacob.

Vilken story detta kan bli. "Gubben omkom i försöken att finna fruns farfar-mormors etc kvarlevor och tillhörigheter"?

Här kommer framtida filmskapare att dra ihop något om hur Stockton letade efter något som rikingarna enligt ryktet hade med sig. Han hade starkare motiv än att leda turistresor.

Han lär nog sjutton haft deras hytt utprickad på sin karta.

Du tror på allvar att människornas kroppar finns kvar i båten 111 år efter att den gått till botten?
Citera
2023-06-26, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, James Cameron säger att han har fått information från "inside the community" att Titan släppt vikterna och var påväg upp.

8:12 i klippet: https://youtu.be/rThZLhNF_xg

"It is our belief". Säger han...
Citera
2023-06-26, 12:18
Medlem
wwrs avatar
Det citeras äldre inlägg från mig. Det här var det senaste jag skrev.

(FB) Turistubåt på väg mot Titanic försvunnen (2023-06-19) Vrakdelar funna, inga överlevande (2023-06-22)

Experter har svårt att förklara varför det inte återfunnits människorester från Titanic är det jag citerar. Nu har även Titan försvunnit utan rester av människorna. Jag bara noterar parallellen
Citera
2023-06-26, 12:22
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
"It is our belief". Säger han...

Nej, han säger:

"To our belief, we understand from inside the community they dropped the weights coming up trying to manage an emergency".

Varför fortsätter du ens argumentera när du har fel?
Citera
2023-06-26, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, han säger:

"To our belief, we understand from inside the community they dropped the weights coming up trying to manage an emergency".

Varför fortsätter du ens argumentera när du har fel?

För att jag kan engelska på en högre nivå än dig. Ingenstans står det något om att "veta".

It is my/our understanding betyder: det är min/vår uppfattning. Han har en trosföreställning baserat på kunskap om sakföhållandena. Det är vad han säger.
Citera
2023-06-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Nej. Detta va den första och enda dykningen till Titanic i år pga dåligt väder i området.
Nu minns jag vet inte var jag läste eller hörde detta, men Titan har dykt runt 30 gånger men inte så långt ner som till Titanic alla dessa gånger. Utan det är endast ett fåtal gånger och har redan hållit på att gå åt helvete en eller två gånger innan.
Detta kom efter en snabb googling:
The Titan has made the voyage to the Titanic three times, once a year since 2021.

Finns även video med någon kvinna från OceanGate som blev överlycklig när dem lyckades ena gången, efter att ha misslyckats och nästan dött innan, eller ja hon trodde dem skulle dö.

Den som sa det var den brittiske miljardären Hamish Harding. Det skulle bli första och förmodligen enda dykningen 2023 skrev han jue i ett inlägg.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-06-26 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in