2023-06-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Jag hoppas innerligt att jag slipper uppleva den dystopiska bubbelplastvärld som du och andra tycks vilja ha, där ingenting farligt får finnas och folk kastas i fängelse för minsta olyckshändelse.

På 70-80 talet cyklade vi självklart utan hjälm och byggde egna cykelhopp med plywood, vedträn mm på gatorna. Ja, vi slog oss och inte fan rusade man hem blödandes. Man mörkade så inte farsan skulle bli arg för att man skrapat cykeln. Sen ska vi såklart ha säkerhet på en nöjespark. Kanske visar en utredning brister. Kanske inte. Men håller med om att vi inte vill skapa en värld som bara är skön och fluffig. Tragisk händelse. Den utreds och vi får troligtvis bra svar och de drabbade ersättning, även om den inte blir flera hundra miljoner vilket ju varit fallet om det hänt i ja ni vet var.
Citera
2023-06-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Eftersom det enligt utsagor här i tråden varit problem med attraktionen i flera dagar, kommit vaktmästare med verktygslåda, stannat vid start mm så känns det mer som om man varit medveten om att det funnits problem men kört vidare på tur
Vem är det som beslutar om en attraktion ska köras trots täta krångel ? Har de nån ”överlämning” så att de som jobbar aktuell dag vet vad som hände igår o förra veckan mm?
Man måste ju kunna se ett mönster i en krånglande attraktion och ifrågasätta

Flera dagar…. Ha…. Har du läst reviewsen på google om just jetline? Massor som klagar att något inte stämmer innan detta…. Läskigt
Citera
2023-06-26, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Vilken ägare?
Du vet lika bra som jag att park and resort är det samma som målvakter vid bilägande.
Fast nu gäller det nöjesparker och spabad..
Bandidos enda inkomstkälla som är till synes laglig.
Citera
2023-06-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Eftersom det enligt utsagor här i tråden varit problem med attraktionen i flera dagar, kommit vaktmästare med verktygslåda, stannat vid start mm så känns det mer som om man varit medveten om att det funnits problem men kört vidare på tur
Vem är det som beslutar om en attraktion ska köras trots täta krångel ? Har de nån ”överlämning” så att de som jobbar aktuell dag vet vad som hände igår o förra veckan mm?
Man måste ju kunna se ett mönster i en krånglande attraktion och ifrågasätta
Att en attraktion stannar tyder på fungerande säkerhetsanordningar, det behöver således inte betyda att det är dags för ett katastrofscenario om den stannar ytterligare fyra gånger. Det är väl toppen att attraktionen stannar, det kommer en tekniker med utbildning som sedan ger tummen upp för vidare färd? Jämfört med att den inte stannar och en olycka sker (som idag). Att en attraktion stannar ofta behöver inte betyda att det är fel. Det må låta omvänt men det är så tekniken med säkerhetsanordningar ska fungera.

Jag är intresserad av att veta hur Jetline fungerar mer än att det är en berg- & dalbana. Stannar Jetline direkt om en trycker på nödstopp eller stannar den vid en station med plattform (som tunnelbana)? Blir bågarna upplåsta när nödstopp blir aktiverat? Är det någon som är insatt eller känner någon som är insatt som kan bidra med kunskap? Stannade Jetline på aktuell plats idag för att den tappade hjulet eller för att någon tryckte nödstopp?
Citera
2023-06-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du vet lika bra som jag att park and resort är det samma som målvakter vid bilägande.
Fast nu gäller det nöjesparker och spabad..
Bandidos enda inkomstkälla som är till synes laglig.
Lyckas tyvärr inte lägga ihop pusselbitarna. Om du är så säker på din sak får du gärna framföra bevis eller källor vem/vad du pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vet inte om du skrivit fel eller något tråden har i skrivande stund inte så många inlägg, men tillverkaren verkar ha fler aktiva attraktioner än Lisebergsbanan på Liseberg som jag trodde, Rabalder och Mechanica där en person för något år sedan skadade sig rätt allvarligt om jag inte är fel ute.

ursäkta. vet inte varför det blev så

rättelse skall vara #2536
Citera
Medlem
Har någon video på vad som hände?
Citera
2023-06-26, 00:19
Medlem
Nån som vet vem som omkom?

Tragiskt oavsett... .. men tänk om det dessutom är en turist.. som skall besöka Sverige och huvudstaden, ta en tur.. och så slutar det så här.
Citera
Medlem
Någon har frågat brutna handen killen om han märkte att nåt var fel vid starten och han svarade Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Flera dagar…. Ha…. Har du läst reviewsen på google om just jetline? Massor som klagar att något inte stämmer innan detta…. Läskigt

Ingen översyn/kontroll högre upp. Alltmer visar sig.
Ingen kontroll. Staten bryr sig inte.
Snabba oseriösa kontroller utförs, samma över skola (glädjebetygen), sis-hem för barn (våld från personal) - ni som trodde på borgerlig avreglering, kanske får en tankeställare. Det finns ingen säkerställd kontroll på något, DEKRA kanske inte ens var där, bara bockade av
Citera
2023-06-26, 00:20
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det var det jag försökte förklara för denna person som hävdade att stänga ner en nöjespark en vecka är jämförbart med att stänga ner en motorväg en vecka

Tycker nog att man kan stänga ner grönan för gott och bygga bostäder där istället.

Vackra bostäder som man byggde förr.
Citera
2023-06-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ursäkta. vet inte varför det blev så

rättelse skall vara #2536

Det blir så när mod har raderat inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera