2023-06-25, 23:20
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Liseberg är överfullt med blattar och skrikande tonåringar. Det var trevligt för 20-30 år sedan men nu är det en bedrövlig upplevelse

Eftersom majoriteten som går på nöjesparker i hela världen är Tonåringar så ser jag inga problem med det.
Citera
2023-06-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Intressant klipp. Tack

Inspelat 2021. Undra om han blonda killen jobbar kvar?

Vill egentligen citera barnprogrammet men lyckas inte citera ursprungliga länken.
Brytningen och språket på ”berg-och-dalbana”…. 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Vem skall gripas tänker du? Grönans VD? Hahahha herregud vilket inlägg!

Ja varför inte? Vållande till annans död på grund av bristande säkerhetsrutiner. Då borde VD vara den första som grips
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är du efterbliven?
skulle han ha limmat fast den eller

finns bilar som har tappat däcket efter besiktningen

finns bilar som har fått godkänt men fått ombesiktning på flygande besiktning

räcker med att den är besiktigad så klarar Grönan sig

Tycker bara att kontrollen verkar gå på lösa boliner. Om hjul plötsligt sitter lösa bör man kanske undersöka saken lite närmare, att bara ta fram en nyckel och dra åt kanske inte löser hela problemet.
- "ska vi fixa det" låter som en vardaglig incident.
Undrar om det var detta hjulset som fallerade idag?
Senast redigerad av NothingToSay 2023-06-25 kl. 23:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
En nöjespark är inte en bilväg ditt ufo
Man stänger så lång tid som det tar att utreda och säkerställa, är det för avancerat att förstå?
Citera
Medlem
Jag var där, det kändes som något taget ur en film. Var svårt att greppa först.
Citera
2023-06-25, 23:22
Medlem
Jenshalls avatar
Allt börjar hos VD och ägare. Park & Resorts har en VD vara främsta merit är jobbat med Sthlm Open samt via kompisar fått jobb i musik och eventbolag. Sen behövdes en reträttplats eftersom han var en odåga. Så går det när ägarna tillsätter inkompetenta kompisar. Hela bolaget är bra underlag för Uppdrag G. Ta bara varg olyckan. Inga rutiner, ingen säkerhet. Lika nu idag.
Citera
2023-06-25, 23:22
Medlem
limen2s avatar
Postar igen då min tidigare kommentar var för flera timmar sen.
Jag fick en nyhetsflash ifrån Sverige Radio när det hänt. En av SRs reporter var där med familj och blev ögonvittne. Han berättar väldigt bra om vad som hänt. Två som slungats ut kring 10 m höjd och att vagnen föll ur sin position och föll ner, en man ”balkmannen” ak ”röda tröjan” verkar ha kravlat sig ur en vagn och höll sig fast på en balk.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2203688
Citera
2023-06-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Allt börjar hos VD och ägare. Park & Resorts har en VD vara främsta merit är jobbat med Sthlm Open samt via kompisar fått jobb i musik och eventbolag. Sen behövdes en reträttplats eftersom han var en odåga. Så går det när ägarna tillsätter inkompetenta kompisar. Hela bolag är bra underlag för Uppdrag G.
Nu har han väldigt lite med dagliga skötseln av åkattraktionerna att göra. Säkerhetsinspektionerna däremot är strängt regelstyrda och hela EU skärpte dem dessutom senast 2019.
Citera
2023-06-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73
Ööh nej, det står en död nio skadade sedan länge
Nu ja, de ändrade rubriken.
Citera
2023-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limen2
Postar igen då min tidigare kommentar var för flera timmar sen.
Jag fick en nyhetsflash ifrån Sverige Radio när det hänt. En av SRs reporter var där med familj och blev ögonvittne. Han berättar väldigt bra om vad som hänt. Två som slungats ut kring 10 m höjd och att vagnen föll ur sin position och föll ner, en man ”balkmannen” ak ”röda tröjan” verkar ha kravlat sig ur en vagn och höll sig fast på en balk.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2203688
Det är avsnittet: 9:45 min - Idag kl 11.58
Citera
2023-06-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är bara att söka på ägaren park and resort. Massvis med bandidos kopplingar.
Vilken ägare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in