2023-06-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Men har ni sett vilka som jobbar här? Det är araber, muslimer och andra pack som knappt kan svenska. Tror ni på följande allvar att de förstår vad de ska göra?

De har en benägenhet att bara säga "ja" till allt när de går intro och får frågor.

Oj då! Får man ifrågasätta den billiga arbetskraften?

Min erfarenhet är att om man klagar på arbeten som förr var problemfria, men som nu utförs av den nya billiga arbetskraften så är man rasist!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja det bör ha varit i princip ett plötsligt oväntat tvärstopp. Man kan se på balkmannen att han sitter flera meter från tågent. Inte klättrade han ända ut dit.

Nej precis, inte en chans att han klättrade ut dit. Men vilken jäkla änglavakt att lyckas få tag i den bjälken och kravla sig upp. Undra vad han tänkte på just där och då innan han fick hjälp ned...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillva
Efter allvarligare olyckor brukar man ofta ta bort en attraktion. Rainbow på Liseberg togs tex bort efter olyckan 2008. Flumriden fick dock vara kvar efter ett tragiskt dödsfall 2011, men då var det en kvinna som ”självmant hoppat ur” pga panik.

Kvinnan i Flumeride fick skallskador men överlevde. Dvs om hon inte dog av skam efteråt.
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Vilket besiktningsorgan besiktade berg och dalbanan senast?
Får hoppas att det inte är det bolaget som tidigare hamnat i blåsväder om att mot en mindre ersättning får den besiktade saken godkänt för 12 månaders till nyttjande.

Tror Dekra sköter besiktningarna men ingen aning om hur ofta eller när det görs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är inte så jävla lätt att klättra upp en 7-8 meter till en balk. hade du varit förälder hade du försökt ta dig upp via service gångar och trappor, inte via balkar. Dock hade du blivit utrymd eller omhändertagen av räddningstjänsten långt innan du nått upp

Ingen Tarzan med andra ord?
Citera
2023-06-25, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tydligen vill ägarna inte vara offentliga personer, tror fan det.
Exakt, korruption igenom alla deras företag som mynnar ut till Parks and Resorts.
Efter katastroferna med schimpanserna på Furuviksparken och nu dagens tragedi så borde alla bojkotta Parks and Resorts samtliga företag.
Citera
Medlem
Harry.Kruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Gröna Lund, deras ledning och den där Annika LJUGER ju helt uppenbart. Det finns så många vittnesmål nu, säkert tio stycken, om personer som åkt senaste veckan, senaste dagarna, flera gånger igår och vittnar om problem. Det har varit vagnar borta, det har varit stopp flera gånger, tekniker har varit och skruvat flera gånger, stopp igår två gånger en gång på förmiddagen och en gång på kvällen. Säkerhetsbyglar som är lösa och som inte kontrolleras om dom sitter fast så barn får åka lösa och hålla sig fast med livet på hög risk, åkande som får gå av 20 meter innan slutet så sent som innan stängning igår kväll, vaktmästare som undersöker vagnar mellan åkande och alltså vet att något är fel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEzzP9/problem-med-jetline-flera-vittnesmal

Det är inte Annikas fel att hon låter som och ser ut som en olycka, Men hennes oprofessionella intryck i media är ju rena katastrofen också.

Hjulet lossnar inte vara sådär. Antingen är det materialnötning eller så har någon lossat på en mutter eller två. Underhållet på daglig genomgång och inspektionen inför säsongen är undermålig. Hade en vän som jobbade där men slutade för tre år sedan. Men anställer man ungar som ska sköta anläggningen så blir resultatet därefter.
Citera
Medlem
Såg hur en ambulans åkte in med läkarbil och polis till karolinska Solna. Snabbt lasta av och in i akuten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte hans anhöriga, så att han inte klämmer fram tårar för att tillfredsställa idioter som kräver det hedrar honom.

Hur mycket har du själv tjutit på grund av någon du inte ens känner dött idag?

Wimp.

Du verkar helt efterbliven!

Det är hans jobb som VD att ge ett intryck som gör att folk sympatiserar med företaget gröna Lund i en situation som denna. Mycket viktigt för dem.

Jag skiter väl personligen om han gråter eller inte. Det var en kommentar ang att hans krishantering är usel och han pratar om händelsen som om någon brutit ett ben. Usel VD.

Men det fattar inte du för du är ett lågintelligent miffo!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oj då! Får man ifrågasätta den billiga arbetskraften?

Min erfarenhet är att om man klagar på arbeten som förr var problemfria, men som nu utförs av den nya billiga arbetskraften så är man rasist!
Självklart för att optimera mer vinst till de giriga ägarna syskonen Tidstrand.
Citera
Medlem
Jag blev väldigt illa berörd när jag hörde om olyckan. Jag kom tillbaka med en Finlandsfärja i morse, och båten lade till vid Vikingterminalen såg jag grönan från hyttfönstret. Klockan var 10:01 och berg- och dalbanorna var redan igång. Jag roades av det och tänkte ”SATAN vad de måste ha kutat in på området, eftersom det öppnade kl 10! Sjukt sugna på att åka!” Fruktansvärt ledsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Här är en till som satt i tåget:

https://www.tiktok.com/t/ZGJCWg71L/

Sjukt att dom söker uppmärksamhet och sympati, nya tider.... varför väljer man att lägga ut på nätet när man varit med om en olycka? Är det att man vill ha likes och rymdhjärtan eftersom man inte fått kärlek av sina föräldrar eller vad pratar vi om här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in