Citat:
Ursprungligen postat av
blekmyr
Skämtar du nu? De ljuger för att tjäna pengar. Det är klart de inte kan säga sanningen om det minskar deras egen anskaffning av kapital. Möjligtvis är kanske 1% av privata företagare öppna och ärliga och går inte över lik för mer pengar. Kolla bara ubåten nu senast. Klart VDn säger att det var säkert.
Det är ungefär som människor som motiverar sina bilköp med "handlaren sa att det var en bra bil". No shit.
Nu tar folk råd om räntan av banker och mäklare som båda har ett egenintresse i att de vilket upp sig på så höga lån som möjligt. Själv sitter jag med popcornen och hör alla BLT i min omgivning komma med motivering efter motivering varför det är bättre att betala 25k/mån för en bostad som sjunker i värde kontra en HR för 12k all inclusive.
Kan någon vara snäll och förklara för mig detta.
Jag kollar på objekt i Stockholm Innerstan. Objekten ligger på ca 5-6 mille för en 2a på 50 kvm. Det ger en månadskostnad inkl allt så som avgift, amortering, ränta osv på 20-31k i månaden om man går in med 1m till 1.5m.
Är detta rimligt? Och räntan ska upp så det kommer nog bli lite dyrare.
Räknar man på 2 Pers i hushållet som delar? Alltså 10-16k kr i mån per person.
Är folk fett rika som betalat av nästan allt direkt?
Finns en lgh på sthlm bostadskö på Sveavägen. 62kvm för 8500 kr i månaden. Men då måste man nog ha stått i kö i 30 år för att få den.