2023-06-24, 21:40
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Sticker från skyttegravarna alltså. Istället så myser dom på något fältsjukhus eller leker med någon radar i något bergrum. Kan jag föreställa mig, alltså.

Jag kan föreställa mig många saker. Min krigsplacering styr ju inte jag över och ingen annan heller. Så det är nog inte så att kvinnor bestämmer sig för att mysa i nått fältsjukhus där de får skära benen av soldater eller chilla o kolla netflix i en bunker.
Citera
2023-06-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Troligen skulle du inte under några omständigheter offra dig eller hjälpa någon annan. Hade det inte varit feminismen eller invandringen hade du skyllt på nåt annat. "Det är slut med den ädla riddaren" - när gjorde du något ridderligt sist?
Haha ni är fullständigt galna. Bara att titta på din avatar. Men du har inte intelligens nog för självreflektion. Du är skapad efterbliven, och tanken är att du ska lyssna på din man. Istället lyssnar du på galna ideologier som innebär din egen undergång. Denna gång får kvinnorna gå först när Titanic sjunker.
Citera
2023-06-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är fruktansvärt korkad. Jag kommer att hjälpa till att försvara Sverige på den krigsplacering jag får. Vilken det blir bestämmer varken du eller jag.

Nej det kommer du inte, du har inte fått någon krigsplacering och kommer inte få det eftersom du inte har gjort militärtjänst. Du slipper undan precis som jag.
Citera
2023-06-25, 00:10
Medlem
Citat:
Troligen skulle du inte under några omständigheter offra dig eller hjälpa någon annan. Hade det inte varit feminismen eller invandringen hade du skyllt på nåt annat. "Det är slut med den ädla riddaren" - när gjorde du något ridderligt sist?

Inte du heller.

Alla kvinnor i tråden resonerar som du men ingen av er har gjort militärtjänst och kommer därför inte kriga för Sverige eller svenskarna.
Citera
2023-06-25, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej det kommer du inte, du har inte fått någon krigsplacering och kommer inte få det eftersom du inte har gjort militärtjänst. Du slipper undan precis som jag.
Vet du vad ditt dumma spån? Eftersom du tycks ha såna problem med min krigsplacering så kanske du kan överklaga i förväg till försvarsmakten att du inte tror att jag blir krigsplacerad där du tycker att jag ska bli det kan vi säga så lilltösen?

Du kan i överklagandet även skriva att din uppfattning är att det är av allra högsta vikt för rikets säkerhet att jag tilldelas vapen, blir det bra lilltösen?
Citera
2023-06-25, 00:20
Medlem
Citat:
Vet du vad ditt dumma spån? Eftersom du tycks ha såna problem med min krigsplacering så kanske du kan överklaga i förväg till försvarsmakten att du inte tror att jag blir krigsplacerad där du tycker att jag ska bli det kan vi säga så lilltösen?

Du kan i överklagandet även skriva att din uppfattning är att det är av allra högsta vikt för rikets säkerhet att jag tilldelas vapen, blir det bra lilltösen?

Varför skulle jag överklaga det?
Jag har inga problem med att du smiter undan ansvaret att försvara Sverige och svenskarna. Låten skiten falla säger jag och du håller tydligen med mig.
Citera
2023-06-25, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Varför skulle jag överklaga det?
Jag har inga problem med att du smiter undan ansvaret att försvara Sverige och svenskarna. Låten skiten falla säger jag och du håller tydligen med mig.
Vilket ansvar har jag då lilltösen menar du som jag inte tar om jag inte får den krigsplacering som jag enligt dig borde få?

Du kan väl förklara för försvarsmakten vilket ansvar olika personer har och hur de ska krigsplacera de olika personerna enligt det ansvaret som du har bestämt att de har.

Typ ”Ipsis ansvar är att sköta luftvärnskanonerna vid Grötö”. Sen när de placerar mig på något helt annat så kan du anmäla att jag smiter undan min lagstadgade försvarsplikt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-06-25 kl. 01:40.
Citera
2023-06-25, 02:38
Medlem
Citat:
Vilket ansvar har jag då lilltösen menar du som jag inte tar om jag inte får den krigsplacering som jag enligt dig borde få?

Du kan väl förklara för försvarsmakten vilket ansvar olika personer har och hur de ska krigsplacera de olika personerna enligt det ansvaret som du har bestämt att de har.

Typ ”Ipsis ansvar är att sköta luftvärnskanonerna vid Grötö”. Sen när de placerar mig på något helt annat så kan du anmäla att jag smiter undan min lagstadgade försvarsplikt.

Du har väl samma ansvar som jag och alla andra som smiter undan.
Citera
2023-06-25, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Haha ni är fullständigt galna. Bara att titta på din avatar. Men du har inte intelligens nog för självreflektion. Du är skapad efterbliven, och tanken är att du ska lyssna på din man. Istället lyssnar du på galna ideologier som innebär din egen undergång. Denna gång får kvinnorna gå först när Titanic sjunker.

Oj.

Ja titta på min avatar, förstår du inte humorn så är du verkligen så störd som du framstår som.
Citera
2023-06-25, 03:07
Avslutad
Citat:
Blir det ett nytt skyttegravskrig alltså?

Mot vem?

Med dagens vapen skulle ett skyttegravskrig inte bli långvarigt.

Idiot på riktigt. Ukraina är extremt mycket skyttegravskrig idag 2023.

Inga kvinnor här kommer få någon krigsplacering, det är något man har, inte får. Om man gjort vpl eller arbetat som yrkessoldat.

Tjänstgöra i civilförsvaret är det som ev hade varit aktuellt.
Citera
2023-06-25, 03:16
Medlem
Dom kan väl försvara sig själva!
Citera
2023-06-25, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveHarmony
Frågan är felställd. Borde europeiska män leva vore en bättre ts. Villka nollor ni är som skriver i den här tråden hoppas ni bombas ihjäl.

Tack för att du belyser så väl att du inte förtjänar att försvaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in