2023-06-25, 00:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Prigozin har gått över Rubicon, han är färdig (misstänker att han ångrar sig just nu på planet till vitryssland). Inte när planet landar (tror jag) men om ett par veckor. Vinna lite tid, oskadliggöra Wagners struktur. Officerare inom Wagner skall nog inte vara så säkra på att få en trygg ålderdom..

Tar inte Putin affär med detta, så finns det en risk med det att andra missnöjda inom de väpnade styrkorna.., kommer att gå ifrån tankar, till handling !

Ja jag vet inte, som det mesta med Ryssland så vet man inte. Det är bara maskirovka, vranyo och annan skit hela tiden. Blir Prigozhin lurad nu så blir det nog kaoz. Man blir ju väldigt nyfiken på vad de lovat Prigozhin, samtidigt blir nog fler och fler ryssar besvikna nu då de såg ett visst hopp hos Prigozhin, som dock är en ulv i fårakläder.
Citera
2023-06-25, 00:09
Medlem
Jag har inte läst det själv men såg nu på SVT:s hemsida att Ukraina gör offensiver på östfronten och har framgångar.

Ni som vill kan ju studera artikeln även om SVT har gett oss många besvikelser med sin anti-svenskhet. Så visst pågår det offensiver från Ukraina. Man gör det listigt och slår till där Ryssland är svagare (tror jag).
Citera
2023-06-25, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jag vet inte, som det mesta med Ryssland så vet man inte. Det är bara maskirovka, vranyo och annan skit hela tiden. Blir Prigozhin lurad nu så blir det nog kaoz. Man blir ju väldigt nyfiken på vad de lovat Prigozhin, samtidigt blir nog fler och fler ryssar besvikna nu då de såg ett visst hopp hos Prigozhin, som dock är en ulv i fårakläder.

Absolut, och då speciellt Wagner-trupperna själva. De som faktiskt gjorde myteri. Gjorde ett aktivt val med att följa Prigozin mot Moskva.., trotsa självaste ÖB !

De fick icke plats på flyget..
Citera
2023-06-25, 00:14
Medlem
Extremeflys avatar
Har det framkommit vart Wagner soldaterna är på väg nu? Eller ska dom följa med till Belarus? Eller ska dom till Frontlinjen?

Skulle inte förvåna mig om det är en fälla.. Wagner blir instängda någonstans i Belarus där man sedan testar ett kärnvapen.
Citera
2023-06-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har det framkommit vart Wagner soldaterna är på väg nu? Eller ska dom följa med till Belarus? Eller ska dom till Frontlinjen?

Skulle inte förvåna mig om det är en fälla.. Wagner blir instängda någonstans i Belarus där man sedan testar ett kärnvapen.

Dom hamnar nog bara på en jobbig del av fronten och dör av där i tysthet.
Citera
2023-06-25, 00:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Dom hamnar nog bara på en jobbig del av fronten och dör av där i tysthet.

Tippar att deserteringarna ifrån Wagner kommer att gå upp. De inser nog riskerna med hur detta har spelats ut..
Citera
2023-06-25, 00:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Finns bara lögnaktiga hyenor och maffia i Ryzzland, att någonsin hoppas på något annat är att lura sig själv.
Det var dock kul att Kadyrov och hans tiktok-churkas visade sig precis lika verkansfulla och effektiva som de varit under hela kriget hittills, lol!
Citera
2023-06-25, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Absolut, och då speciellt Wagner-trupperna själva. De som faktiskt gjorde myteri. Gjorde ett aktivt val med att följa Prigozin mot Moskva.., trotsa självaste ÖB !

De fick icke plats på flyget..

Sånt får man lätt en kula i nacken av.
Citera
2023-06-25, 00:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Finns bara lögnaktiga hyenor och maffia i Ryzzland, att någonsin hoppas på något annat är att lura sig själv.
Det var dock kul att Kadyrov och hans tiktok-churkas visade sig precis lika verkansfulla och effektiva som de varit under hela kriget hittills, lol!

Hoppet är det sista som överger människan. Visst lurar vi oss själva, om och om igen.

Jag har inte sett något om Kadyrovs män, har du några länkar där de skjuter mot balkonger och buskar? Nya då alltså?
Citera
2023-06-25, 00:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är mycket i hela kriget som får skrivas av som fyllegrejer. Kanske är närmast sanningen. Wagner blev arga på fyllan. Det svalnade efter den långa resan. Alla kommer vara sura på varandra efter ändå.

Var ju som försöket till kuppen 1991. Kuppmakarna söp sig stupfulla och förlorade helt greppet.
Citera
2023-06-25, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Till dagens höjdpunkter, förutom lagret av StormShadow missilerna som sprängdes så ska skottlossning skett några mil norr om staden Kharkov (Russka Lozova) och i Volchank nordöst om Kharkov.

Och den enda källan till detta är det ryska försvarsministeriet? Ingen oberoende källa kan bekräfta detta? Om så är fallet, är det rimligt att anta att detta är påhittat.

Det är vanligt att mytomanerna på det ryska försvarsministeriet låtsashämnas en attack som Ukraina gjort i verkligheten med en låtsasattack i deras fantasi. Som t.ex här när de låtsades ha haft ihjäl 600 ukrainska soldater i en missilattack i Kramatorsk: https://www.flashback.org/sp83055614.

Gissningsvis så är det samma sak även denna gång:

Citat:
Russia's Defence Ministry says it has destroyed a "warehouse with Storm Shadow cruise missiles" at an air base in Khmelnytskyi region. They claim it's Russia's response to the attack on the Chonhar Bridge.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1672563051063549952
Citat:
"On June 23, a warehouse with Storm Shadow cruise missiles was destroyed at a Ukrainian airbase in the Khmelnytsky region, in response to a strike on a road bridge over the Chongar Strait," the ministry said in a statement.

(källor)
Citera
2023-06-25, 01:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Hoppet är det sista som överger människan. Visst lurar vi oss själva, om och om igen.

Jag har inte sett något om Kadyrovs män, har du några länkar där de skjuter mot balkonger och buskar? Nya då alltså?
De var ju Putins sista hopp och skulle stoppa hela Pirogzhins kolonn vid Kolmna, utanför Moskva: https://t.me/astrapress/30888
https://www.hindustantimes.com/world-news/russia-ukraine-war-live-chechen-ramzan-kadyrov-soldiers-wagner-group-in-russia-101687598047651.html
Citat:
Chechen soldiers to fight against Wagner group in Russia

När tjetjenerna inte ens dök upp var väl när Putin insåg att "antingen ger jag Wagner allt de vill ha eller lever jag inte länge till..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in