2023-06-11, 14:33
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Underbara homoinsinuationer!

Men den där Bernt har trots att han är till åren lätt gift sig. Men är ungkarlslivet bekräftat?
Förhoppningsvis vet någon här svaret!
Citera
2023-06-11, 14:35
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Daniel och alla andra karlar som tas in för avel, får säkert avlägga spermaprov innan de blir godkända. Konstigt vore det väl annars.

Samtidigt är det lite lättare att fejka, då det är kvinnan som ska stå med magen i vädret. Skulle behöva uppstå behöver man bara kalla in hovstallmästaren, eller någon som är hyfsat lik, denna de ursprungligen tänkt avla på.

Vem är tillräckligt lik Daniel:-)?
Senast redigerad av PrincessAnne 2023-06-11 kl. 14:37.
Citera
2023-06-11, 14:36
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Daniel och alla andra karlar som tas in för avel, får säkert avlägga spermaprov innan de blir godkända. Konstigt vore det väl annars.

Samtidigt är det lite lättare att fejka, då det är kvinnan som ska stå med magen i vädret. Skulle behöva uppstå behöver man bara kalla in hovstallmästaren, eller någon som är hyfsat lik, denna de ursprungligen tänkt avla på.
Men om det är sant att de mediciner man måste äta mot avstötning efter transplantation orsakar infertilitet eller åtminstone nedsatt fertilitet? Hur går det ihop med att gifta in sig i en ätt som bygger på att ämbetet går i arv och bara barn födda inom äktenskapet kan ärva tronen?
Citera
2023-06-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Vem är tillräckligt lik Daniel:-)?

Vi har förstås Boxer-Robert. Han land säkert hjälpa till, han är ju gjord (bokstavligt talat!) för att serva och bara till hjälp.

Kanske lite torr och vag i kanterna, men kronprinsessan mörkret nog ingen större skillnad.
Citera
2023-06-24, 13:01
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Vi har förstås Boxer-Robert. Han land säkert hjälpa till, han är ju gjord (bokstavligt talat!) för att serva och bara till hjälp.

Kanske lite torr och vag i kanterna, men kronprinsessan mörkret nog ingen större skillnad.
Varför måste Daniel gå i prinsskola? Silvia hade ju också en vanlig medelklassbakgrund och hon fick väl lära sig drottningyrket allt eftersom när hon väl gift sig? Och hon kom inte ens från Sverige så hade väl massor att lära sig om landets historia, ekonomi och samhällsliv - sådant Daniel fick undervisning i under ett par år.

En sak jag är lite nyfiken på är varför V & D hade så lång förlovning - drygt ett och ett halvt år, när traditionen i kungliga kretsar är +/- 3 månader mellan förlovning och bröllop? Jag kommer ihåg att det på den tiden nämndes andra saker som kom emellan, som ordförandeskapet i EU 2009, men det känns ändå märkligt. Om det nu var så att Daniel måste genomgå sin transplantation och konvalescens först, varför inte bara vänta med förlovningen? Och varför förlovade sig Madeleine ett halvår senare, trots att det ansågs vara ett etikettsbrott att ta uppmärksamhet från storasyster och tronföljaren? Om jag minns rätt skulle Madeleine dessutom gifta sig samma vinter, dvs före Victoria. Hon och Jonas B hade ju varit ihop länge så borde de enligt konvenansen inte ha väntat med förlovning tills Victoria gift sig? Visserligen finns det andra "reserver" som gift sig före tronföljaren, t.ex Joachim i Danmark som gifte sig långt före Frederik, men just att förlova sig samma år är väl inte riktigt comme il faut...tanken är väl att fokus ska vara på tronföljaren?
Citera
2023-06-24, 18:03
Medlem
Alonens avatar
Viktorias och Ockelbos ungar är jag övertygad om att de är tillverkade med IVF.

Ockelbo är ju njur-transplanterad, fått en njure av farsan.

Då behöver Ockelbo immunodepressiv behandling, vilket drabbar Ockelbo-spermierna oxå.

OBS! Detta är inget jag vet, det är ren spekulation ifrån min vilda hjärna!
Citera
2023-06-24, 21:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Viktorias och Ockelbos ungar är jag övertygad om att de är tillverkade med IVF.

Ockelbo är ju njur-transplanterad, fått en njure av farsan.

Då behöver Ockelbo immunodepressiv behandling, vilket drabbar Ockelbo-spermierna oxå.

OBS! Detta är inget jag vet, det är ren spekulation ifrån min vilda hjärna!
Åtminstone Oscar är ju en kopia av sin far så det tror jag inte på.
Citera
2023-06-24, 21:58
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Åtminstone Oscar är ju en kopia av sin far så det tror jag inte på.

Jodå, man kan använda Ockelbos spermier vid en IVF.
Citera
2023-06-24, 22:02
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Vad skulle vitsen med det vara? För du menade väl att hans spermier kunde vara skadade pga hans njurmediciner? Menar du att man "renar" spermierna vid en IVF?
Citera
2023-06-24, 22:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad skulle vitsen med det vara? För du menade väl att hans spermier kunde vara skadade pga hans njurmediciner? Menar du att man "renar" spermierna vid en IVF?

Kan vara flera skäl.

Ockelbo-spermierna kanske inte kan simma, men med IVF får man ändå över arvsanlaget till ägget.

Idag kan man tom plocka ut arvsanlaget ur den defekta spermien och sätta in i ägget. IVF på hög nivå.
Citera
2023-06-24, 22:33
Medlem
Citat:

Om nu Prins Daniels spermier inte dög, kanske de kunde använda Daniels pappa Olles små pojkar och flickor. Ockelbospermier blir det i alla fall.
Citera
2023-06-24, 22:39
Medlem
Ja. Barnen är IVF. Det trodde jag var allmänt känt. Men vad gör det?

Hans njurar & hennes lång historik av anorexia gjorde det svårt att få barn på naturlig väg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in