Citat:
Ursprungligen postat av
25cm-slak
Vi har förstås Boxer-Robert. Han land säkert hjälpa till, han är ju gjord (bokstavligt talat!) för att serva och bara till hjälp.
Kanske lite torr och vag i kanterna, men kronprinsessan mörkret nog ingen större skillnad.
Varför måste Daniel gå i prinsskola? Silvia hade ju också en vanlig medelklassbakgrund och hon fick väl lära sig drottningyrket allt eftersom när hon väl gift sig? Och hon kom inte ens från Sverige så hade väl massor att lära sig om landets historia, ekonomi och samhällsliv - sådant Daniel fick undervisning i under ett par år.
En sak jag är lite nyfiken på är varför V & D hade så lång förlovning - drygt ett och ett halvt år, när traditionen i kungliga kretsar är +/- 3 månader mellan förlovning och bröllop? Jag kommer ihåg att det på den tiden nämndes andra saker som kom emellan, som ordförandeskapet i EU 2009, men det känns ändå märkligt. Om det nu var så att Daniel måste genomgå sin transplantation och konvalescens först, varför inte bara vänta med förlovningen? Och varför förlovade sig Madeleine ett halvår senare, trots att det ansågs vara ett etikettsbrott att ta uppmärksamhet från storasyster och tronföljaren? Om jag minns rätt skulle Madeleine dessutom gifta sig samma vinter, dvs före Victoria. Hon och Jonas B hade ju varit ihop länge så borde de enligt konvenansen inte ha väntat med förlovning tills Victoria gift sig? Visserligen finns det andra "reserver" som gift sig före tronföljaren, t.ex Joachim i Danmark som gifte sig långt före Frederik, men just att förlova sig samma år är väl inte riktigt comme il faut...tanken är väl att fokus ska vara på tronföljaren?