Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-11, 19:09
  #4249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är tydligen soffan som gäller nu igen för Ockelbo.

https://stoppapressarna.se/kungligt/...skilda-sovrum/

Man undrar hur länge det dröjer innan Vickan kickar ut honom fullständigt och vad han då skall ta sig till. Blir det till att återgå till att vara PT åt pilska Stureplansbrudar.

Äsch,stort hus, många rum, skilda sovrum..
Citera
2023-11-15, 19:08
  #4250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är tydligen soffan som gäller nu igen för Ockelbo.

https://stoppapressarna.se/kungligt/...skilda-sovrum/

Man undrar hur länge det dröjer innan Vickan kickar ut honom fullständigt och vad han då skall ta sig till. Blir det till att återgå till att vara PT åt pilska Stureplansbrudar.

SP-Daniel is on fire! ” Då kan vi i lite mer detalj redogöra för publiceringsunderlaget och varför vi vet att det stämmer samtidigt som vi självfallet bibehåller vårt källskydd.” Undrar om Maggan nappar på hans förslag att höra av sig… Jag vet att de länge haft problem i ”jobbet” - att Daniel inte är riktigt nöjd med rollen att följa sin fru. Hans kommentarer och stil uppfattar man ibland som nedlåtande och det blir stel stämning när Victoria ska släta över det med ett leende. Däremot har jag aldrig hört ngt konkret om otrohetsgrejen och t ex Neurath som känns helt osannolikt. Är det ngn som med säkerhet vet att det varit en incident? Att deras relation emellanåt är saggig har nog många upplevt.
Citera
2023-11-18, 02:04
  #4251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte "prinsen" i alla fall, för det är han ju inte (prins). Tror det räcker att man säger "ni"!
De som tillhör överklassen samt de som har allmänbildning vet att ni:a är lägre än att du:a. Överklassen sa ni till de lägre stående på mitten av 1900-talet. Inte många som här som verkar veta det eller kunna så mycket om det svenska språket…
Citera
2023-11-18, 06:23
  #4252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
De som tillhör överklassen samt de som har allmänbildning vet att ni:a är lägre än att du:a. Överklassen sa ni till de lägre stående på mitten av 1900-talet. Inte många som här som verkar veta det eller kunna så mycket om det svenska språket…

Nej, det är fel. Bruket kommer från ni-reformen, och är en import i studentkorridor. Från Tyskland naturligtvis. De ville ha en lättare umgängeston, då det inte alltid var så lätt att hålla reda på hur folk skulle tituleras. Utan att man behövde säga du till varandra. Sen spred sig bruket.

Vilket inte betydde att titel var oviktigt. Var man greve eller fabrikör, skulle folk hålla reda på det. Så om man ska smöra för Prins Njuren av Ockelbo, niar man inte, utan tilltalar fanskapet "prinsen".
Citera
2023-11-25, 16:49
  #4253
Medlem
När han var på bröllopet till Jordaniens kronprins så pussade han bruden på kinderna båda på bröllopet och på kvällsfesten. Han förstod inte att de männen som pussade bruden på kinderna var sådana som det är ok för att göra det enligt reglerna.

I videon har man censurerat pussarna så mycket det gått, men man ser ändå vad som händer där. Samma misstag gjorde prinsessan Imans (kronprinsens syster) make i slutet av bröllopet och där kom kronprinsen in med kommentaren "reglerna" och drottning Rania blev förbannad, det ser man alldeles i slutet av bröllopet.

Här är bröllopet. https://www.youtube.com/watch?v=gXMLx6mcEOs
Citera
2023-11-25, 16:56
  #4254
Medlem
Jag tycker att hans utseende och klädsel får mycket negativ kritik i onödan. Han har fortfarande en 18 årings vältränade kropp och påsarna under ögonen som får honom att se gubbig ut är genetiska och har ingenting med åldern att göra egentligen.

Klädstilen, sist han var i intervju med en Karin/Carina så var han så fantastiskt snyggt klädd så man trodde att han var en skyltdocka och inte en människa där det kan finnas skavanker och liknande.

Maddes make, där kan man tala om förfall.
Citera
2024-01-12, 23:32
  #4255
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Daniel fastnade i en fartkamera. Ser ut som han försöker dölja sitt ansikte.

https://img-s-msn-com.akamaized.net/...14&s=617&d=617

Det blixtrar till först, sedan sätter han upp handen, försent förstås.

Jag tycker att Daniel vid det här laget borde axlat rollen som prins bättre. Det går att ta Daniel ur Ockelbo men det går inte ta Ockelbo ur Daniel. Han borde vid det här laget vara mera sofistikerat, bildad och kunna föra sig. För mig ger han intrycket av att vara en bluff, som nätt och jämnt klarar av att genomföra en intervju med en journalist, där han fått frågorna i förväg och väl tänkt igenom vad han ska säga.

Jag begriper mig inte riktigt på det men antar det kan förklaras med allmän intelligens. Hade inte han blygsamma 0.1 på HP? Det är så uselt att jag ändå tycker han utifrån dessa förutsättningar gör ett okej jobb som prins. Oavsett så är hans insats blygsam och han skulle förmodligen passa bättre på Postens centrallager som terminalarbetare.
Citera
2024-01-29, 08:51
  #4256
Medlem
Alonens avatar
En sak som - fortsatt - förvånar mig, är vårtan han har mitt på vänstra kinden. Varför i helvete har han kvar den. Sannolikt en baggis att ta bort den. Ser ju för jävligt ut med den ärt-stora pjäsen mitt i nyllet.
Citera
2024-01-30, 18:35
  #4257
Medlem
Salivins avatar
Jag vet inte om flera här har tänkt på det. Men på nästan samtliga reportage med Viktoria & Daniel... tycker jag Prins Daniel klänger lite för mycket på Estelle. Då Daniel hamnar bredvid Oscar, ser han sur ut då det är Viktoria och Estelle som skojar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback