2023-06-24, 00:56
Medlem
Hon har ju en till arm, gör om gör rätt?
Citera
2023-06-24, 01:01
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal

Vem håller vi på här då?

https://www.expressen.se/nyheter/eme...rade-pa-armen/
.
Om den vore placerad så hon inte kunde kolla när den gjordes så skulle man kanske ha lite sympati.
Som det är nu så framstår hon som lite korkad.
Citera
2023-06-24, 01:01
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Tycker att detta påminner lite som folk som tatuerar in japanska tecken på kroppen och inte har en aning om det är rätt betydelse eller inte.

I mitt huvud är det rätt jävla knepigt att gadda in ett ord, siffror eller symboler som en inte vet vad de betyder.
Varför göra det? Är det "coolt" att göra det?

Sen undrar jag också över varför i hela fridens namn någon vill ha sina barns perssonnummer ingaddade?
I början kanske jag för visso hade behövt det för att komma ihåg de fyra sista siffrorna, men det löste jag genom att skriva upp telefonen istället.
Citera
2023-06-24, 01:11
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Skulle ha sina 3 barns födelsedatum i romerska siffror men tatuersren skrev fel. Hsn hävdar att kunden gett honom fel info. Emrlie upptäckte inte det hela förän hon lagt ut en bild av den nya tatueringen på sociala instagram. Då fick jag panik, fan vad vesviken ochcledsen jag blev, säger hon.

Vem håller vi på här då?

.
Känns väl som att den här trådstarten hade passat som ett inlägg i Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen, men man upphör ju aldrig att förvånas över vad som bedöms ha nyhetsvärde.

Här finns en cachad version av artikeln: https://archive.is/hcBVn
Citera
2023-06-24, 01:14
Medlem
Ganonitos avatar
Om man nu tvunget ska ha sina barns födelsedatum kluddade på armen, varför tar man inte arabiska siffror då istället för romerska om man nu inte är en expert på hur det ska se ut i romersk stil, vilket hon uppenbarligen inte var?
Citera
2023-06-24, 06:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Borde hon inte ha förstått själv och direkt att det saknas ett sträck?

XII istället för XIII. Borde hon inte med lite logiskt tänkande ha kunnat räkna ut att X är lika med en tia och att två sträck är, eeh två?

Direkt när den var färdig eller ens när stensilen låg på armen kunde hon väl se att det bara var X plus två?

Om hon valt att tatuera in datum med romerska siffror så måste hon väl också veta om hur man skriver datumen med romerska siffror?

Mycket märklig hiatoria det här och största delen av ansvaret ligger hos kvinnan själv.

Lite off-topic men, egentligen borde man använda hennafärg eller liknande till tatueringar istället för färg som sitter permanent. Man kan aldrig vara säker på att man aldrig kommer att ångra tatueringar och om man använder färg som inte är permanent så kan man enkelt testa nya motiv då de gamla har tynat bort.
Citera
2023-06-24, 06:47
Medlem
Citat:
Skulle ha sina 3 barns födelsedatum i romerska siffror men tatuersren skrev fel. Hsn hävdar att kunden gett honom fel info. Emrlie upptäckte inte det hela förän hon lagt ut en bild av den nya tatueringen på sociala instagram. Då fick jag panik, fan vad vesviken ochcledsen jag blev, säger hon.

Vem håller vi på här då?

.

Haha vilka jävla åsnor folk är. En gång i tiden så var det väldigt få människor som hade en tatuering, sjömän och luffare i princip. Sedan vart det populärt hos den allmänna fårskocken och nu är det tvärtom istället, det är väldigt få som inte har en tatuering och att vara helt ren ifrån kludd är nu det nya populära unikumet.

Den där pappskallen som skulle känna sig viktig och speciell med sina barns födelsedata på armen fick fel datum intatuerat, det är nästan lite lyteskomik över det hela.

Min morsa har inge tatueringar på armarna, jag har aldrig saknat att hon skulle ha haft tatueringar på armarna heller. Vad är det folk håller på med egentligen när det kommer till tatueringar?
Citera
2023-06-24, 07:54
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ansvaret ligger på henne. Även om det låter märkligt.
Att sedan skriva skit på internet, borde få henne straffad.

Instämmer till fullo.

Enligt texten i länken så erbjöd sig tatueraren dessutom att antingen ge henne pengarna tillbaka eller rätta till tatueringen. Men hon ville ha pengar för att kunna lasra bort tatueringen och även en helt ny tatuering på det. Helt kostnadsfritt.

Hon framstår i mina ögon som en girig jättebebis.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-06-24 kl. 07:56.
Citera
2023-06-24, 08:16
Medlem
Men hur svårt kan det vara att göra XII till XIII?!
Citera
2023-06-24, 08:20
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tycker att detta påminner lite som folk som tatuerar in japanska tecken på kroppen och inte har en aning om det är rätt betydelse eller inte.

I mitt huvud är det rätt jävla knepigt att gadda in ett ord, siffror eller symboler som en inte vet vad de betyder.
Varför göra det? Är det "coolt" att göra det?

Sen undrar jag också över varför i hela fridens namn någon vill ha sina barns perssonnummer ingaddade?
I början kanske jag för visso hade behövt det för att komma ihåg de fyra sista siffrorna, men det löste jag genom att skriva upp telefonen istället.

Jag googlade japanska tecken till ett designjobb för några år sen, och majoriteten av träffarna var just tatueringsförslag. När jag sen dubbelkollade några av orden i Google Translate så var det inte ett enda som stämde
Citera
2023-06-24, 08:31
Medlem
immenhusens avatar
Hon lämnade sitt slutgiltiga godkännande innan tatueraren satte nålen i henne. Det är således helt på hennes ansvar, och tatueraren fullföljde beställningen. Tatueraren, trots att han inte behövde, ger henne därefter ett bra och altruistiskt erbjudande om upprättelse, när det dagar senare kommer fram att kunden godkänt fel stencil. Antingen en kostnadsfri korrigering eller pengarna tillbaka för hela jobbet. Detta räcker dock inte för Emelie Stålenblad (hela namnet i artikeln), som i egenskap av den självcentrerade ”jag”-generationen kräver bådadera. Alltså, pengarna tillbaka och en ny kostnadsfri tatuering. Tatueraren nekar, och hon startar en smutskastningskampanj. Vad hände med det personliga ansvaret?

/AI
Citera
2023-06-24, 08:33
Bannlyst
Det är kundens ansvar dubbelchecka det står rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in